Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH."— Transkript prezentace:

1 UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH ŽELEZÁREN TŘINEC 13. září 2016 TŘINEC 13. září 2016

2 CÍL PREZENTACE  Seznámit účastníky konference s projekty NÚV:  UNIV (2005 – 2015)  NSK (2005 – 2015)  Mistrovská zkouška (2016 – xxx)

3 2005 – 2008 2009 – 2013 2012 - 2015 2005 – 2008 2009 – 2013 2012 - 2015

4 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH - UNIV 1 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH - UNIV 1 PLK KVK ULK SCK LBK JHC KHK JHM VYS PAK OLK MSK ZLK

5 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH – UNIV 2 a 3 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH – UNIV 2 a 3 PLK KVK ULK SCK LBK JHC KHK JHM VYS PAK OLK MSK ZLK

6 CÍL PROJEKTU UNIV 3 CÍL PROJEKTU UNIV 3 Zkvalitnit systém rekvalifikací širokou podporou procesu uznávání výsledků předchozího učení a modernizací procesu akreditací NSKSTANDARD PROGRAM DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PODLE NSK KONKRÉTNÍ ZADÁNÍ PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ PROCESŮ UZNÁVÁNÍ

7 KOMU BYL PROJEKT URČEN  pracovníkům vzdělávacích institucí: vzdělávacích institucí:  školám  soukromým vzdělávacím institucím  účastníkům dalšího vzdělávání: vzdělávání:  programy DV podle NSK  uznávání výsledků předchozího učení předchozího učení

8 SPOLUPRÁCE S PROJEKTY UNIV 3NSK 2 KONCEPT NZZ 2

9 1. rok 2. rok 3. rok Tvorba programů DV podle NSK Realizace a pilotní ověření programů DV REALIZACE PROJEKTU Propagace projektu ProfesníkompetencePVI

10 ZAPOJENÍ VZDĚLÁVACÍCH INSTITUCÍ (VI) účastnili se vzdělávání  účastnili se vzdělávání  semináře pro tvorbu programů DV  pracovní setkání k tvorbě programů DV  tvořily programy DV  realizovaly pilotní ověřování procesu uznávání a příslušných standardů  zpětná vazba pro NSK

11 REALIZACE PROJEKTU REALIZACE PROJEKTU PROGRAMY DV PODLE NSK:  13 krajů  1 300 PP připravených k tvorbě programů DV tvorbě programů DV podle NSK podle NSK  417 programů DV  30 000 PP  700 sociálních partnerů PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ UZNÁVÁNÍ: UZNÁVÁNÍ:  2 100 připravených tzv. hodnotitelů hodnotitelů  960 připravených tzv. průvodců průvodců  3 600 úspěšně podpořených účastníků PO podpořených účastníků PO  719 úspěšně provedených pilotních ověřování pilotních ověřování

12

13 NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ Projekty Národního ústavu pro vzdělávání

14 NSK1 2005 – 2008 Rozvoj NSK podporující propojení  NSK1 2005 – 2008 Rozvoj NSK podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání počátečního a dalšího vzdělávání NSK2 2009 – 2015 Rozvoj a implementace NSK  NSK2 2009 – 2015 Rozvoj a implementace NSK Udržitelnost NSK 2016 – 2020  Udržitelnost NSK 2016 – 2020 Zákon 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků  Zákon 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů dalšího vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů  Vyhl. 176/2009 Sb. k rekvalifikačním kurzům

15  1 052 zveřejněných profesních kvalifikací téměř 150 000 držitelů osvědčení téměř 150 000 držitelů osvědčení  1 248 autorizovaných osob  více než 1 300 zaměstnavatelů využívá NSK ve své personální praxi své personální praxiwww.narodnikvalifikace.cz www.vzdelavaniaprace. cz

16 MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Projekty Národního ústavu pro vzdělávání

17 MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Jaké jsou cíle zavedení mistrovské zkoušky?  umožnit řemeslníkům ovládajícím nadstandardní řemeslné mistrovství získat na to celostátně uznávaný doklad  umožnit zákazníkům vybrat si odborníka, který bude schopen garantovat nejvyšší kvalitu řemeslné práce, realizovat nejnáročnější řemeslné práce a poskytnout mu služby "na klíč"  zvýšit celkovou "laťku" kvality řemeslné práce  zvýšit prestiž řemesel ve společenském vnímání  držitelům mistrovské zkoušky zvýšit šanci uplatnit se jako mistři řemesla i v zahraničí (srovnatelnost s modely mistrovské zkoušky v zahraničí)  v návaznosti na výše uvedené zvýšit zájem mládeže (a rodičů) o vzdělávání v řemeslných oborech Návrat k modelu, který tu fungoval po staletí a vyspělých zemích funguje i nyní

18 MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Jak bude mistrovská zkouška zakotvená? Jak bude mistrovská zkouška zakotvená? součást dalšího zdělávání, ale se zapojením škol  součást dalšího zdělávání, ale se zapojením škol  v režimu Zákona č. 179/2006 Sb., v rámci NSK – PK Kvalifikace mistr řemesla  založeno na standardizovaných výsledcích učení stanovených zaměstnavateli  důležité je složit zkoušku, kurz je nepovinný  na zkouškách bude participace zaměstnavatelské i školské sféry  podmínkou absolvování odpovídajícího oboru vzdělání a 5 let praxe

19 Co jsme četli v médiích?

20 Projekty NÚV DĚKUJI ZA POZORNOST jana.bydzovska@nuv.cz


Stáhnout ppt "UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH."

Podobné prezentace


Reklamy Google