Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZ /0.0/0.0/15_001/ Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZ /0.0/0.0/15_001/ Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková,"— Transkript prezentace:

1 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková, Markéta Pošíková V Praze 2.11.2016

2 Co proběhlo od 7.10.2016 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Setkání PS Vzdělávání NS MAS – dohoda o sběru námětů na šablony mezi zpracovateli MAP v rámci ČR – prosinec 2016 – 24.1.2016 setkání nad výstupy Připomínkování KAP

3 Akční plán? CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Na jaké období sestavovat? Akční plán na rok 2017 –ANO (šablony + infrastruktura dle žádostí do výzev+ aktivity spolupráce –možná, pokud budou bez finančních nároků) Akční plán na rok 2018 – ANO (šablony + infrastruktura + aktivity spolupráce) Hledání cest k naplnění cílů, které jste si vytyčili (metodika mluví o 3 typech aktivit) Aktivity jednotlivých škol (aneb zjistit jaká škola do jakých šablon půjde a kdy + jak ta daná šablona naplní váš konkrétní cíl/cíle) Aktivity spolupráce (aneb co dohromady školy, školy + NNO, knihovny, atd. vymyslí, aby naplňovalo definované cíle) Logické rámce Projektové záměry Infrastruktura (aneb zjistit,kdo do které výzvy IROP žádal/ bude žádat)

4 Jak konkrétně? Co nám pomáhá? Náš „tahák“ pro tvorbu Akčního plánu na rok 2017 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 CílPopis cíleAktivity pro identifikaci opatření naplňující cíl KdoDo kdyOčekávané výstupy 1A: Zajistit dostatečnou kapacitu zařízení pro předškolní vzdělávání Cílem je zajistit (novou výstavbou, rekonstrukcemi i alternativními formami předškolního vzdělávání) dostatečný počet míst pro předškolní výchovu dětí. Změny je naléhavě nutno dosáhnout v krátkém čase, investice je třeba koncipovat flexibilně pro případné jiné využití. Monitoring předkládání žádostí o podporu od zřizovatelů a školek do jednotlivých programů ITI/IROP/národní zdroje/krajské; poskytovat informace o podmínkách výzvy případně je směrovat na příslušnou MAS Jarda, Miloš, Renata, Martina Do konce 11/2016 1. seznam investic ze SR doplněný o data předložení žádostí do kterého programu a s jakým názvem, částka, dostal/nedostal; případně stav projektu - v realizaci/ hotovo 1B: Zajistit dostatečnou kapacitu základních škol Cílem je zajistit (novou výstavbou, rekonstrukcemi) dostatečný počet míst pro žáky v ZŠ. Současně je nutné řešit problém spádovosti. Změny je naléhavě nutno dosáhnout v krátkém čase, investice je třeba koncipovat flexibilně pro případné jiné využití. Monitoring předkládání žádostí o podporou od zřizovatelů a školek do jednotlivých programů ITI/IROP/národní zdroje/krajské; poskytovat informace o podmínkách výzvy případně je směrovat na příslušnou MAS Jarda, Miloš, Renata, Martina Do konce 11/2016 1.seznam investic ze SR doplněný o data předložení žádostí do kterého programu a s jakým názvem, částka, dostal/nedostal; případně stav projektu - v realizaci/ hotovo

5 MAP Kolín – náš přístup CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Priority 1. Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces 2. Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům 3. Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu

6 Jak konkrétně? Co nám pomáhá? Náš „tahák“ pro tvorbu Akčního plánu na rok 2017 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 CílPopis cíleAktivity pro identifikaci opatření naplňující cíl KdoDo kdyOčekávané výstupy 2A: Zajistit potřebný počet kvalifikovaných pedagogických pracovníků pro mateřské a základní školy a DVPP Cílem je ve spolupráci školských zařízení a samospráv v regionu posílit atraktivitu práce v základních a mateřských školách, získat nové kvalifikované učitele a hledat vhodné formy jejich další podpory.(např. formou finančního příspěvku na dopravu, nabídky bytů, stipendijní program apod.) Kritický stav je v současnosti v mateřských školách a na prvním stupni ZŠ, následovat však bude deficit v určitých kompetencích na druhém stupni. Cílem je také zvyšovat jejich profesní dovednosti a zajistit jejich další průběžné vzdělávání (mentoring, kaučing) 1.práce pro Pracovní skupiny a schůzky ředitelů MŠ/ ZŠ v regionech: řešení otázek: Jak zvýšit prestiž učitelů, jak dostat a udržet učitele v regionu, jak ohodnotit práce ředitelů (návrhy vzdělávání zřizovatelů), jak sehnat asistenty pedagogů a školní asistenty (myšlenka rekrutování budoucích asistentů pedagoga z řad maminek na a po MD hledající zkrácené úvazky); 2.Učitel jako povolání snů (EDUin+ EDUpoint Psáry); 3. nápad na sdíleného / suplujícího učitele(projednat myšlenku, dát hrubé obrysy projektovému záměru - pro rok 2018, financování z budoucí výzvy na MAP 11/2017);4. jak zvýšit sebevědomí učitelů; 5.vyjednávání o podpoře učitelů s krajem, projednat podporu se zřizovateli 1-4: Renata, Jarda, Miloš, Martina; 5: Hanka + kdo se přidá 12/2016 zpracování závěrů z PS + schůzek ředitelů do formy základních obrysů budoucích projektových záměrů (projektové idee)

7 MAP Kolín – náš přístup CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

8 MAP Kolín – náš přístup CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

9 MAP Kolín – náš přístup CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

10 Otázky k metodice? CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Neinvestiční opatření, aktivity škol (šablony) a aktivity spolupráce SCHVALUJÍ ZŘIZOVATELÉ škol zapojených do aktivit projektu, které leží v území dopadu projektu, a to včetně soukromých a církevních subjektů. Ke schválení je zapotřebí souhlas ORP a minimálně 70% zřizovatelů škol zapojených do aktivit projektu, které jsou v daném území mimo samostatnou obec s rozšířenou působností. Pokud jsou v rámci projektu zapojeny pouze školy zřizované ORP, je zapotřebí pouze souhlas obce s roz. půs.“ ….překlad? „Vytváření aktivit spolupráce je více časově náročné na čas a zapojení pracovníků škol. Motivací pro zapojení škol je realizace naplánovaných aktivit spolupráce. Uznatelnými náklady projektu jsou náklady na finanční ohodnocení zapojených pracovníků škol? … a co pracovníci neformálního a zájmového vzdělávání? Projekty spolupráce nemusí být jen mezi školami? Můžeme je také ocenit? „Při přípravě aktivity spolupráce PM vždy vyhledá a osloví v území ke spolupráci alespoň 3 školy, které dosud nebyly v partnerských projektech zapojeny a podpoří jejich zapojení, pokud budou mít o spolupráci zájem“ … ? „Při přípravě aktivity spolupráce PM aktivně vyhledá školy, které již připravují samostatně projekt, realizují nebo plánují se zapojit do projektů podporujících spolupráci škol tak, aby nedocházelo k dublování aktivit a aby byl maximálně využit potenciál území“ …?

11 Co proběhlo od 7.10.2016 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Setkání s ředitelem EDUinu – EDUMAPA – poskytnutí informací do tohoto nástroje – udržitelnost - Struktura informací o poskytovatelích zájmového a neformálního vzdělávání: název/jméno, adresa, webová stránka, kontakt (mail, telefon), oblast zaměření (výtvarno, technika, atd. - výběr z možností), kroužky a akce pro děti a mládež (ano/ne), kurzy a akce pro dospělé (ano/ne), kurzy a akce pro seniory (ano/ne)

12 Spolupráce s EDUin v rámci naplňování cílů MAP CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283 Učitel jako povolání snů (Global Teacher´s Price) EDUpointy (know-how+ tipy na lidi EDUin, financuje partner) – rozšíření v území EDU mapa (edumapa.cz)– vzdělávací příležitosti ve vašem okolí EDUjob (edujob.cz) – práce ve vzdělávání, nabídka + poptávka Města vzdělávání (de facto také akční plánování – Kutná Hora, nově Chomutov, Žďár nad Sázavou, Dvůr Králové nad Labem, Svitavy)


Stáhnout ppt "CZ /0.0/0.0/15_001/ Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice, Nymburk a Kolín Jak na akční plánování – náš přístup Hana Barboříková,"

Podobné prezentace


Reklamy Google