Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Dostálová
1
Portál IS KP14+ (Informační systém konečného příjemce) Mgr. Jaroslav Křivánek Prostějov venkov o.p.s. www.maspvvenkov.cz
2
Portál IS KP14+ Portál IS KP2014+ je součástí aplikace MS2014+ (Monitorovací systém) Adresa aplikace IS KP14+ pro zadávání žádostí o podporu projektu - https://mseu.mssf.cz https://mseu.mssf.cz Adresa aplikace IS KP14+ pro testování - https://mseu-sandbox.mssf.cz/https://mseu-sandbox.mssf.cz/ ◦Pro fungování aplikace je nutné dodržovat požadavky na HW a SW (naleznete je na úvodní stránce vlevo) ◦Doporučené prohlížeče ◦Důvěryhodné webové stránky ◦Doplňkové aplikace ◦Test kompatibility počítače
5
Portál IS KP14+ - Registrace Registrace do portálu se provádí přes úvodní stránku Kliknutím na ikonu REGISTRACE v pravé části stránky se zobrazí registrační formulář Ten je nutné vyplnit a na závěr doplnit opsáním kontrolního kódu a odeslat stiskem tlačítka na konci formuláře Poté dorazí SMS s potvrzovacím kódem, který se zadá do formuláře Na vámi uvedený mail dorazí aktivační odkaz, jehož zpuštěním je registrace dokončena Na tentýž mail dorazí potvrzení s uživatelským jménem a tím je registrace dokončená
6
Role uživatelů v MS 2014+ Každá škola by měla mít ve svém vlastnictví vytvořen účet a vlastnit žádost tak, aby v záložce přístup k projektu figurovala jako správce přístupů a editor současně. Žádost může zpřístupnit dalším osobám k editaci, ke čtení. Správce přístupů uděluje role = vlastní práva k žádosti, Editor – vyplňuje údaje v žádosti a finalizuje její konečnou podobu, Signatář – statutární zástupce podepisuje žádost elektronickým podpisem finalizovanou žádost. Všichni výše uvedení uživatelé musejí mít zajištěno přístupové jméno a heslo do systému MS 2014+. Signatář může udělit písemnou plnou moc k podpisu jiné osobě, která je v systému registrovaná.
12
Portál IS KP14+ - Úvodní stránka a přihlášení
14
Portál IS KP14+ - komunikace Komunikace žadatele/příjemce s ŘO – depeše Veškerá komunikace probíhá prostřednictvím aplikace zasíláním depeší Depeše umožňují komunikaci v rámci týmu, komunikaci s poskytovatelem podpory, technickou podporou Notifikace – zasílání upozornění na e-mail – profil uživatele – kontaktní údaje - notifikace Informace pro všechny uživatele - upozornění informace pro všechny uživatele – odstávky, změny v aplikaci Poznámky informace pro mě
18
Portál IS KP14+ - kam dál Příručky ŘO – podání žádosti o podporu v IS KP14+ Je součástí dokumentace k výzvě; veškeré další materiály k monitorovacímu systému http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/monitorovaci-system-2014 http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/monitorovaci-system-2014 Uzivatelska_prirucka_Zpracovani_zadosti_v_IS_KP14_v1.4.pdf Portál ESIF – edukační videa http://dotaceeu.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka-zadost/Edukacni-videa
19
Portál IS KP14+ - elektronický podpis Kvalifikovaný certifikát (elektronický podpis) všechny formuláře v aplikaci jsou vždy podepsány kvalifikovaným certifikátem přehled poskytovatelů uveden na stránkách Ministerstva vnitra http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx. http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx Vlastnosti certifikátu: Kvalifikovaný certifikát Certifikát musí být určen pro elektronické podepisování dokumentů Certifikát obsahuje privátním klíč Certifikát má aktuální platnost Výše uvedení vlastnosti garantuje certifikační autorita. Nápověda pro Elektronický podpis – záložka FAQ úvodní obrazovky IS KP14+ - postupy pro práci s certifikáty.
20
Portál IS KP14+ - plná moc Plné moci Elektronické či listinné ( v systému označené jako papírové ) Listinná ( papírová) plná moc – úředně ověřená; vkládá zmocněnec a potvrzuje svým el. podpisem Elektronická plná moc – zmocnitel i zmocněnec musí být registrováni v aplikaci a musí mít el. podpis.
21
Portál IS KP14+ - ROS Validace subjektu – Registr osob - ROS http://www.szrcr.cz/co-jsou-to-zakladni-registry; http://www.szrcr.cz/co-jsou-to-zakladni-registry komunální příspěvkové organizace v registru chybí; editorem do ROS je příslušný orgán, který vede evidenci osoby nebo jí uděluje oprávnění k činnosti; chyba při validaci ROS, tzn. neexistující záznam ROS na žádosti o podporu způsobuje zdržení na straně žadatele o podporu a vznik dodatečných chyb v aplikaci.
23
A nyní prakticky… IS KP14+ PRO TESTOVÁNÍ - HTTPS://MSEU- SANDBOX.MSSF.CZ/HTTPS://MSEU- SANDBOX.MSSF.CZ/
24
Šablony pro MŠ a ZŠ Mgr. Jaroslav Křivánek Prostějov venkov o.p.s. www.maspvvenkov.cz
25
Základní informace Číslo výzvy: 02_16_022 Druh výzvy: průběžná Alokace: 4 066 928 200 Kč Fond: ESF Míra dotace: 100 % způsobilých výdajů
26
Časové nastavení Zveřejnění avíza výzvy: duben 2016 Datum vyhlášení výzvy: 31. 5. 2016 Ukončení příjmu žádostí o podporu: nejpozději polovina roku 2017 Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 31. 8. 2019 Délka trvání projektu: 24 měsíců Udržitelnost: nerelevantní
27
Výše podpory Dítě/žák 2200 Kč MŠ 200000 Kč ZŠ 200000 Kč Jeden subjekt (IČ), jedna žádost Zapsané v rejstříku škol a školských zařízení Ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, musí mít minimálně jedno dítě/žáka Počet dětí/žáků školy k 30. 9. 2015 bude zveřejněn u vyhlášené výzvy na webových stránkách MŠMT.
28
Například Škola má ve školním roce, ve kterém podává žádost, 100 dětí/žáků. Škola může čerpat maximálně: 200 000 + (100 x 2200) = 420 000 Kč Dítě/žák 2200 Kč MŠ 200000 Kč ZŠ 200000 Kč
29
Nebo taky Součástí právnické osoby je základní škola se 120 žáky a mateřská škola s 28 dětmi. Škola jako celá právnická osoba může čerpat maximálně: 200 000 + 200 000 + (148 x 2200) = 725 600 Kč Poměrné čerpání pro MŠ a ZŠ: MŠ: max. 200 000 + (28 x 2200) = 261 600 Kč ZŠ: max. 200 000 + (120 x 2200) = 464 000 Kč Poměr čerpání ZŠ a MŠ musí být zachován, tj. nesmí přečerpat a nesmí být pod 200 000 Kč. Dítě/žák 2200 Kč MŠ 200000 Kč ZŠ 200000 Kč
30
Cílové skupiny podpory Děti v MŠ Žáci ZŠ Pedagogičtí pracovníci MŠ a ZŠ včetně vedoucích pracovníků Rodiče dětí a žáků
31
Tematické zaměření šablon I. Aktivity pro MŠ Personální podpora Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ II. Aktivity pro ZŠ Personální podpora Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Extrakurikulární rozvojové aktivity Spolupráce s rodiči žáků
32
I. Aktivity pro MŠ 1.Personální podpora 1.Školní asistent (0,5 úvazek) – nepedagogická podpora sociokulturně znevýhodněných dětí na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 2.Školní speciální pedagog (0,5 úvazek) – pro min 3 děti se SVP prvního nebo druhého stupně, zaměstnán na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 3.Školní psycholog (0,5 úvazek) – pro min 3 děti se SVP prvního nebo druhého stupně, zaměstnán na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 4.Sociální pedagog (0,1 úvazek) – podpora sociokulturně znevýhodněných dětí na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 5.Chůva (0,5 úvazek) – podpora pro dvouleté děti (min. dvě) na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců Pokud chcete škola na celý úvazek, pak do šablon zvolíte 2 x 0,5 x 24 šablon (měsíců)= celý úvazek asistenta na dva roky Doporučení - než požádáte o šablonu, předjednejte si pracovníka, který u vás bude pracovat.
33
I. Aktivity pro MŠ 2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ 1.OSR Individuální – prezenční DVPP v rozsahu 40 hodin se zaměřením na osobnostní rozvoj 2.OSR Individuální – prezenční DVPP v rozsahu 16 hodin se zaměřením na osobnostní rozvoj 3.Vzdělávání pedagogických pracovníků – DVPP v rozsahu 16 hodin (čtenářská a matematická pregramotnost, inkluze) 4.Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ – DVPP v rozsahu 24 hodin 5.Profesní rozvoj prostřednictvím supervize – 20 hodin skupinové supervize, 10 hodin individuální supervize, 4 – 8 pedagogů 6.Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv – 4 návštěvy po 8 hodinách v jiné MŠ (minimálně 32 hodin)
34
I. Aktivity pro MŠ 3. Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ 1.Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ – DVPP 56 hodin 2.Individualizace vzdělávání v MŠ – DVPP 40 hodin 3.Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ – 12 hodin v průběhu jednoho školního roku pro 8 – 20 rodičů
35
II. Aktivity pro ZŠ 1.Personální podpora 1.Školní asistent (0,5 úvazek) – nepedagogická podpora sociokulturně znevýhodněných žáků na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 2.Školní speciální pedagog (0,5 úvazek) – pro min 3 žáky se SVP prvního nebo druhého stupně, zaměstnán na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 3.Školní psycholog (0,5 úvazek) – pro min žáky se SVP prvního nebo druhého stupně, zaměstnán na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců 4.Sociální pedagog (0,1 úvazek) – podpora sociokulturně znevýhodněných žáků na 12 až 24 po sobě jdoucích měsíců Pokud chcete škola na celý úvazek, pak do šablon zvolíte 2 x 0,5 x 24 šablon (měsíců)= celý úvazek asistenta na dva roky Doporučení - než požádáte o šablonu, předjednejte si pracovníka, který u vás bude pracovat.
36
II. Aktivity pro ZŠ 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ 1.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze), polovina může být e-learning 2.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring), polovina může být e-learning 3.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 32 hodin, polovina může být e-learning
37
II. Aktivity pro ZŠ 4.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 56 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring), polovina může být e-learning 5.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 56 hodin, polovina může být e-learning 6.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring), polovina může být e-learning 7.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 80 hodin, polovina může být e-learning
38
II. Aktivity pro ZŠ 8.Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 9.Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ – spolupráce 3 učitelů na rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti, deset dvouhodinových setkání a dvě vzájemné hospitace 10.Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv – čtyři návštěvy po osmi hodinách v jiné ZŠ 11.Tandemová výuka na ZŠ – 20 hodin společné výuky dvou pedagogů během jednoho školního roku 12.CLIL ve výuce na ZŠ – učitel cizího jazyka zrealizuje 50 hodin výuky jazyka pro 2 kolegy jiných odborných předmětů, poté ve vzájemné spolupráci připraví každý z nejazykářů 10 minilekcí ve svém předmětu a ty odučí (minilekce = 20 minut), nejazykáři také absolvují DVPP na téma CLIL 13.Nové metody ve výuce na ZŠ – spolupráce 3 učitelů (1 „expert“ a 2 „začátečníci“), 6 výukových hodin pro každého začátečníka
39
II. Aktivity pro ZŠ 2.Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ 1. Čtenářský klub pro žáky ZŠ – dva praovnící, klub vedený mimo výuku nejméně 5 žáků PRVNÍHO STUPNĚ (z toho minimálně 2 ohrožení školním neúspěchem), absence žáků maximálně 25%, aktivita na pět měsíců, minimálně 16 schůzek po 90 minutách, 1x za rok návštěva osobnosti, 1x za rok den otevřených dveří 2. Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ – dva pracovníci, klub vedený mimo výuku pro minimálně 5 žáků (z toho minimálně 2 ohrožení školním neúspěchem), absence žáků maximálně 25%, aktivita na pět mněsíců, minimálně 15 schůzek po 90 minutách, 1x za rok návštěva osobnosti, 1x za rok den otevřených dveří 3. Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem – pro skupinu minimálně 3 žáků ohrožených školním neúspěchem, aktivita na pět měsíců, minimálně 16 hodin po 90 minutách, absence žáků maximálně 25% 4.Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem - pro skupinu minimálně 3 žáků ohrožených školním neúspěchem, minimálně 48 hodin, a to 3krát týdně 60 minut po dobu 5 po sobě jdoucích měsíců, absence žáků maximálně 25%
40
II. Aktivity pro ZŠ 3.Spolupráce s rodiči žáků ZŠ 1.Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ – 12 hodin setkání pro skupinu minimálně 8 rodičů za účasti externího odborníka
41
Povinně volitelné aktivity pro ZŠ a MŠ V listopadu roku 2015 byl školám v rámci šetření realizovaného pro potřeby výzvy Místní akční plány rozvoje vzdělávání (MAP) rozeslán dotazník, jehož vyplnění je podmínkou možnosti čerpání finančních prostředků prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování (šablon). Škola si volí minimálně jednu šablonu z oblasti, která bude vyhodnocena jako nejslabší vzhledem k celorepublikovému průměru. Vzhledem k tomu, že dotazník byl koncipován šířeji pro programové období, je možné, že škola nenalezne odpovídající šablonu (např. oblast digitálních technologií v případě mateřské školy), pak bude volit ze šablon zaměřených na druhou nejslaběji vyhodnocenou oblast, pro kterou jsou k dispozici šablony. Volba minimálně jedné šablony dle uvedeného bude předmětem kontroly přijatelnosti projektu. Pokud škola tuto šablonu nezvolí, bude žádost vyřazena.
42
Jak identifikovat oblasti pro rozvoj školy? Dotazník – prosinec 2015 ◦Identifikace potřeb školy ◦MŠ MT - vyhodnocení dotazníku a zaslání školám ◦Doporučení, které šablony volit ◦Evaluace dotazníku – k jakým změnám došlo ◦Výstup z dotazníkového šetření MAP vyhodnocení dotazníků, který bude školám zpřístupněn v rozhraní zasláno ze strany MŠMT (https://sberdat.uiv.cz/login). Součástí tohoto vyhodnocení je také seznam šablon, ze kterých mají školy volit, aby alespoň část jejich potřeb rozvoje byla naplněna. Výstup z dotazníkového šetření MAP bude povinnou přílohou Žádosti o podporu.
43
Jak zhodnotit časové a administrativní kapacity? Zvážit objem aktivit, které je škola schopná během 2leté realizace zvládnout Kvalitní řízení projektu Výběr dalších pracovníků, kteří se zúčastní projektu
44
Žadatel aktivity nevytváří. Žadatel aktivity volí. Aktivita = šablona Žadatel nevytváří položky rozpočtu. Žadatel rozpočet sestavuje volbou šablon Rozpočet = součet částek zvolených šablon do maximální výše dané výpočtem
45
Příklady dokládání výstupů projektu Pro administrativní kontrolu ◦Čestné prohlášení (vždy součástí zprávy o realizaci, nejedná se o samostatný dokument) ◦Skeny dokumentů ◦Osvědčení ◦Prezenční listiny (vzory) ◦Záznamy setkání (vzory) ◦Smlouvy Pro kontrolu na místě ◦Originály dokumentů ◦Výkazy práce (u personálních šablon) ◦Třídní knihy
46
Způsobilost výdajů u šablon Částky jednotlivých šablon jsou stanoveny na základě průzkumu trhu a komunikace s EK Výdaj je způsobilý, je-li doložen a schválen výstup Rozložení dotace na jednotlivé druhy výdajů a jejich výše je v kompetenci ředitele školy Podpora bude poskytnuta formou neinvestiční dotace Výdaje se nevykazují
47
Hodnocení a schvalování projektů Proces schvalování: od podání žádosti v IS KP14+ do vydání právního aktu Nejdéle 5 měsíců Další informace naleznete na našich stránkách http://www.maspvvenkov.cz/sclld- 2016/sablony/
48
Děkuji za pozornost Mgr. Jaroslav Křivánek Krivanek.maspvvenkov@seznam.cz www.maspvvenkov.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.