Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMartin Macháček
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA : dělení se zbytkem - procvičování ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/21.0896
2
A NOTACE A CITACE Žáci si zopakují pojmy „ násobek čísla“ a „číslo je dělitelné číslem“. Je třeba, aby správně rozlišovali pojmy „dělenec, dělitel, neúplný podíl a zbytek“ Příklady k procvičování –lze vytisknout jako pracovní listy Učebnice Matematiky pro 3. ročník, 3. díl Autoři: RNDr. Růžena Blažková, Csc.; RNDr. Milena Vaňurová, Csc.; RNDr. Květoslava Matoušková, Csc.; Hana Staudková Vydáno v nakladatelství Alter v roce 2006 Můj početník –pracovní sešit k matematice pro 3. r. ZŠ Autoři: RNDR. Miloslav Frýzek, Dagmar Sejkorová Nakladatelství Fortuna, Praha, 2004 Pracovní sešit z matematiky 3, Sbírka úloh Autor: Ladislav Horník Nakladatelství Pansofia, Praha, 1995
3
Ř ÍKEJ PODLE VZORU : 4. 5 = 20 Číslo 20 je násobkem čísla 4 a čísla 5. Zopakuj si násobky čísel 2 až 10.
4
M ŮŽEŠ TAKÉ ŘÍCI : 20 : 4 = 5 20 : 5 = 4 Číslo 20 je dělitelné číslem 4 a číslem 5. Zopakovali jste si násobky čísel 2 až 10?
5
Z OPAKUJ SI POJMY : 9 : 2 = 4 (1) dělenec dělitel neúplný podíl zbytek Nezapomeň: Zbytek musí být vždy menší než dělitel!
6
D OPLŇ NEÚPLNÝ PODÍL A ZBYTEK : a72016312352926 a : 3 zbytek
7
D OPOČÍTEJ ZBYTEK : 22 37 41 : 4 =
8
D OPLŇ NEÚPLNÝ PODÍL A ZBYTEK : 14 23 56 63 : 6 = Neúplný podílzbytek
9
N EÚPLNÝ PODÍL SPOJ SE SPRÁVNÝM ZBYTKEM : 29 : 3 = 33 : 4 = 39 : 5 = 53 : 8 = 53 : 10 = 3 4 2 9 8 7 6 5 1 5
10
N ÁSLEDUJÍCÍ ÚLOHA JE PRO ZASMÁNÍ – DOKONČENÍ V TAJENCE : „M AMI, UVAŘ NĚCO, CO MI BUDE CHUTNAT.“ „A CO BY TO MĚLO BÝT, ABY TI TO CHUTNALO ?“ „N EVÍM, TO POZNÁM, ……………………………………..“
11
V YPOČÍTEJ PŘÍKLADY. V TABULCE V DANÉM ŘÁDKU OZNAČ PÍSMENO PODLE VELIKOSTI ZBYTKU. dělenecdělitelneúplný podíl zbytek 163 128 275 4910 318 154 236 359 207 375 768 215 123456789 ARUBUROZA PATŽOFONY UTIKELAVO RUKANELIO NECUHABRA TRUJOKAGA BESUDOXAM LEDASINUS PEBNUJOVR VÍTEHODRC JTJT EUEU THTH SASA YKYK KUKU LPLP UYUY SRSR
12
ŘEŠENÍ: „M AMI, UVAŘ NĚCO, CO MI BUDE CHUTNAT.“ „A CO BY TO MĚLO BÝT, ABY TI TO CHUTNALO ?“ „N EVÍM, TO POZNÁM, AŽ TO BUDU JÍST“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.