Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOldřich Dvořák
1
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_RAUT-1_PREZENTACE_13 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník3. Vzdělávací oblastOdborné vzdělávání Vzdělávací oborStolničení Tematický okruhSpolečenská setkání TémaRaut Jméno autoraBc. Jaroslav Hrůza Vytvořeno dne9.7.2013 Metodický popis (anotace)Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint seznamuje žáky s hostinou raut. Prezentaci lze uložit rovněž ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání. RAUT I.
2
RAUT RAUT volnější forma pohoštění, vhodné pořádat je pro 30 a více hostů doba konání je neomezená, od dopoledne až po pozdní večer, liší se nabízený sortiment praktická forma občerstvení – oslavy, premiéry, výstavy, pracovní setkání trvání do 3h, organizována ve stoje
3
RAUT CHARAKTERISTIKA RAUTU pro všechny hosty nemusí být místo k sezení, asi jen 10%, vzít v úvahu věk hostů připravuje se seznam pokrmů a nápojů - široká nabídka pokrmy a nápoje se připravují na nabídkové stoly hosté si sami překládají –obsluha pouze pomáhá a informuje
4
RAUT CHARAKTERISTIKA RAUTU na 20-40 hostů se počítá 1 obsluhující, ale záleží na skladbě a přípravě pokrmů, přání a rozpočtu HO sortiment pokrmů má být vhodný pro konzumaci bez nožů a ve stoje, u recepčních stolků (120cm) dobrá provozovna by měla svým hostů nabídnout několik druhů seznamů v různých peněžních relacích, s možností další kombinace mezi seznamy.
5
RAUT CHARAKTERISTIKA RAUTU převládá studená kuchyně, výrobky teplé kuchyně ji doplňují některé teplé pokrmy mohou porcovat a nabízet kuchaři, jiné připravují přímo u nabídkového stolu od hostů se očekává, že se budou hlavně procházet a konverzovat hudba k poslechu, přípitek, kulturní vystoupení
6
RAUT OBSLUHA PŘI RAUTU Organizace práce je jednoduchá, obsluhující jsou rozděleni do tří skupin: 1. Skupina – nabídkové stoly + kuchaři 2. Skupina – provádí debaras (WD) 3. Skupina – servis nápojů !Šéf obsluhy a šéf kuchyně! – organizace, kontrola Důležité je zázemí, omývání inventáře a návrat
7
RAUT OBSLUHA PŘI RAUTU Každý pracovník nabídkového stolu ručí za úpravu a doplňování sortimentu a inventáře. http://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=673&q=raut&oq=raut&gs_l=img.3..0 l9j0i24.950.1849.0.2647.4.4.0.0.0.0.67.253.4.4.0....0...1ac.1.24.img..0.4.250.wFEe31rai_I
8
RAUT RECEPCE, GALA RECEPCE je slavnostnější forma rautu, používá se v diplomatických a politických kruzích průběh se řídí předem stanoveným protokolem má slavnostní zahájení hosty vítá a loučí se s nimi hostitel Video – recepce http://www.youtube.com/watch?v=vdzw8xzffvk
9
Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
10
Použité obrázky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.