Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Čechová
1
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované
2
Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín Školské Mimoškolské Na hranici školských a mimoškolských
3
1. Školské předškolní pedagogika pedagogika základních škol středoškolská pedagogika vysokoškolská pedagogika, speciální pedagogika ⇒ somatopedie ⇒ psychopedie ⇒ etopedie ⇒ surdopedie ⇒ optopedie ⇒ logopedie
4
Předškolní pedagogika Zabývá se výchovou a vzděláváním dětí ve věku tři až šest let Úkolem předškolní pedagogiky je vytvořit takové podmínky, aby se osobnost dítěte mohla rozvíjet v celé šíři
5
Pedagogika základních škol Zabývá se výchovou a vzděláváním žáků na základních školách Pedagogika středních škol Zkoumá výchovu a vzdělávání v podmínkách různých typů středních škol
6
Vysokoškolská pedagogika Věnuje pozornost vzdělávání a výchově v podmínkách různých typů v podmínkách různých typů vysokých škol vysokých škol
7
Speciální pedagogika Zabývá se výchovou a vzděláváním sociálně a zdravotně znevýhodněných jedinců sociálně a zdravotně znevýhodněných jedinců
8
Somatopedie – řeší výchovu a vzdělávání jedinců tělesně a zdravotně postižených Psychopedie – zabývá se výchovou a vzděláváním jedinců se sníženými a vzděláváním jedinců se sníženými rozumovými nedostatky rozumovými nedostatky Etopedie – zabývá se problematikou obtížně vychovatelných jedinců obtížně vychovatelných jedinců
9
Surdopedie – řeší výchovu a vzdělávání jedinců sluchově postižených
10
Zkuste říci jakými jedinci se zabývá LOGOPEDIE a OPTOPEDIE. LOGOPEDIE a OPTOPEDIE.
11
Odpověď: Logopedie se zabývá výchovou a vzděláváním jedinců a vzděláváním jedinců s poruchami komunikace s poruchami komunikace Optopedie se zabývá výchovou a vzděláváním jedinců s poruchami zraku
12
2. Mimoškolské 2. Mimoškolské pedagogika rodinné výchovy pedagogika dětských a mládežnických organizací pedagogika volného času
13
Pedagogika rodinné výchovy Řeší i otázky možné spolupráce s jinými výchovně vzdělávacími zařízeními Zkoumá specifičnost, obsah, formy i metody výchovného působení i metody výchovného působení
14
Pedagogika dětských a mládežnických organizací Rozebírá specifičnost výchovné práce v různých zařízeních pro děti a mládež v různých zařízeních pro děti a mládež
15
Pedagogika volného času V rámci volnočasových aktivit se věnuje otázce využití volného času se věnuje otázce využití volného času v životě jedince i společnosti v životě jedince i společnosti Jedná se o jednu z významných disciplín moderního pedagogického systému moderního pedagogického systému
16
3. Na pomezí školských a mimoškolských Příklady Andragogika Gerontopedagogika
17
Andragogika Pedagogika dospělých Řeší výchovu a vzdělávání dospělých na pracovištích, v institucích pro další vzdělávání a kulturně výchovných zařízeních na pracovištích, v institucích pro další vzdělávání a kulturně výchovných zařízeních
18
Gerontopedagogika Výchova a vzdělávání občanů v postproduktivním věku postproduktivním věku
19
Použitá literatura a zdroje Jůva, V. a kol.: Základy pedagogiky. Brno, Paido 2001 http://obchod.portal.cz/produkt/predskolni-a-primarni-pedagogika http://www.grada.cz/vysokoskolska-pedagogika_6949/kniha/katalog/ http://www.ped.muni.cz/wsedu/index.php?p=galerie_publikace_katedra http://knihy.heureka.cz/kapitoly-o-integraci-sluchove-postizenych-deti- janotova-nadezda/ http://www.sirion.sk/kniha/pedagogika-volneho-casu-teorie-praxe-a- perspektivy-vychovy-mimo-vyucovani-kolektiv-autoru-73637.html http://www.gvp.cz/studenti/2010/stredovek/test.html http://www.annojck.cz/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.