Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Dušek
1
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky. PROJEKT UNIV Uznávání neformálního vzdělávání a informálního učení Jana Bydžovská Helena Marinková
2
ČÁSTI PREZENTACE Cíle projektu Realizace projektu Výstupy projektu Pokračování projektu
4
PROJEKT UNIV CÍL 1: Podpořit poskytování dalšího vzdělávání SŠ a VOŠ – sítě škol v 6 krajích ČR CÍL 2: Pilotně ověřit procesy uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení (na úrovni ISCED 3C)
6
AKTIVITY
7
REALIZACE PROJEKTU Další vzdělávání: 132 projektových týmů 264 sociálních partnerů cca 306 vzdělávacích seminářů cca 132 vzdělávacích programů 8 krajů74 škol1320 PPdodavatelé Uznávání: 20 hodnoticích standardů 100 průvodců a hodnotitelů 80 klientů uznávání 20 pilotně ověřených kvalifikací v uznávání
8
3. rok 2. rok 1. rok Síť škol v 6 krajích Koncepce uznávání Pilotní ověření Rozvoj sítě škol Implementace uznávání do sítí škol REALIZACE PROJEKTU
9
ŘÍZENÍ PROJEKTU management v krajích (6) řídící jednotka MŠMT (8) management NÚOV (10) management ve školách (66 řed. + 132 proj. týmů) CELKEM - CCA 2 000 OSOB
10
ŠKOLA JAKO CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ
11
ŠKOLA = CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CU Počáteční vzdělávání Pedagogičtí pracovníci Materiální vybavení Sociální partneři Trh práce v regionu Další vzdělávání Poradenství základ pro ÚK i DK lektoři, průvodci, hodnotitelé požadavky HS NSK příprava DV, zapojení do uznávání vzdělávací potřeby odborné i zájmové pro různé skupiny kariérové pro dospělé
12
PROČ SÍŤ ŠKOL V KRAJI
13
KOORDINAČNÍ JEDNOTKA SÍTĚ ŠKOL SÍŤ MÍSTNÍCH CUCU MCUCU 1 MCUCU 2 MCUCU 3 MCUCU 4 … CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ KRAJE metodická podpora přípravy modulové vzdělávací nabídky metodická podpora průvodců a hodnotitelů UNIV metodická podpora poradců MC CUCU studijní informační centrum koordinace nabídky programů DV propagace a marketing programů dalšího vzdělávání práce v souladu s dlouhodobou strategií vzdělávání kraje společný regionální informační systém podpora projektové činnosti
14
578 osob v oblasti pedagogického projektování 518 osob v základech andragogiky 133 osob v marketingu dalšího vzdělávání 133 osob pro IS UNIV 36 osob pro kariérové poradenství pro dospělé 64 programů DV 128 posudků sociálních partnerů CÍL 1 DOSAVADNÍ VÝSTUPY PROJEKTU
15
ŠKOLA JAKO CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ
16
CÍL 2: Pilotně ověřit procesy uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení (na úrovni ISCED 3C) VÝSTUPY: 20 hodnoticích standardů 100 průvodců a hodnotitelů 80 kandidátů uznávání pilotní ověření procesů uznávání na 16 kvalifikacích UZNÁVÁNÍ VÝSLEDKŮ PŘEDCHOZÍHO UČENÍ
17
Kompetence jednotlivce získané mimo formální vzdělávání Potřeba získání certifikátu Místa realizující proces uznávání MCCV (školy)
18
Poradenství o uznávání Rozhodnutí se o zapojení se PRŮVODCE – tvorba portfolia (profesní a studijní historie, osobní portfolio kompetencí)
19
HODNOTITELÉ – prostudování portfolia + ověřování všech zbývajících kompetencí podle HS PRŮVODCE motivuje a doporučuje DV - k získání požadované DK - k získání další DK – možná i ÚK
20
PROČ UZNÁVÁNÍ REALIZACE KONCEPTU CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ Ekonomický přínos pro společnost, jednotlivce a firmy; Sociální důvody – zvyšování uplatnitelnosti na trhu práce (zejména pro rizikové skupiny), snižování sociální inkluze; Navíc v ČR: účast na dalším vzdělávání výrazně zvyšuje šance na další účast v dalším vzdělávání výrazná bariéra = sebehodnocení = nejsem dost vzdělaný k tomu, abych se dále vzdělával, nezvládl bych to
21
ČINNOSTI - VÝSTUPY Posuzování hodnoticích standardů - 72 posudků; Příprava návrhů hodnoticích standardů – 20 HS (52Š); Vzdělávání průvodců a hodnotitelů – 188 osob, 22 kvalifikací; Pilotní ověřování procesů uznávání – 102 kandidátů, 13 škol, 8 ÚK (22 DK) ;
23
JAK DÁL….
24
UNIV 2 – SYSTÉMOVÉ PROJEKTY Navazují na projekty UNIV a NSK Naplňují evropský koncept celoživotního učení Orientují se i na vzdělávání starší populace (50+) Jsou šancí pro zachování zanikajících učebních oborů Podporují využití škol v době dočasného poklesu DP Vyšší počet vzdělávacích příležitostí pro dospělé
25
CÍL = změna školy z instituce poskytující počáteční vzdělávání na místo realizace konceptu celoživotního učení = Š jako vzdělávací instituce otevřená všem generacím a respektující jejich vzdělávací potřeby Změna pojetí a systému práce školy Rozšíření a zkvalitnění nabídky dalšího vzdělávání Informační podpora DV Mediální kampaň na podporu DV PROJEKT UNIV 2 KRAJE
27
Zapojení škol: 390 v ČR, 30 v každém kraji Centra sítě škol: 13 Vzdělávací programy DV: 1 170 Informační systém DV Zapojení sociálních partnerů do DV VÝSTUPY PROJEKTU
28
Pilotní ověřování procesů uznávání ISCED 3C a ISCED 3A Systematické vzdělávání pro průvodce a hodnotitele Vytvoření center uznávání a celoživotního učení v každém kraji Zapojení sociálních partnerů do procesů uznávání Vytvoření kontaktních center celoživotního kariérového poradenství pro dospělé Mediální kampaně na podporu uznávání a řemeslných oborů PROJEKT UNIV 2 SYSTÉM Příprava programů DV podle HS NSK
30
Zapojení škol: 420 v ČR, 30 v každém kraji Centra sítě škol: 14 Vzdělávací programy DV: 500 ve vazbě na NSK Informační systém uznávání Zapojení sociálních partnerů do procesů uznávání VÝSTUPY PROJEKTU
31
Děkuji za pozornost jana.bydzovska@nuov.cz helena.marinkova@nuov.cz www.univ.nuov.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.