Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadka Pospíšilová
1
Autor DP:Bc. Pavel Hájek Vedoucí DP:Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent DP:Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
2
Motivace k řešení daného problému Cíl práce Současný stav MHD v ČB Použité metody Dosažené výsledky Shrnutí Doplňující dotazy
3
Vztah k ČB Využívání MHD v ČB Zájem o MHD
4
Cílem této diplomové práce je optimalizovat současné vedení drážní dopravy ve vybraném městě a na základě relevantních dat stanovit páteřní dopravní systém.
5
8 trolejbusových linek Č. 1, 2, 3, 5, 8 a 9 a 53, 59 58 trolejbusů
6
Dopravní průzkum Přiřazovací problém DUMKOSA
7
Okrsek ZZZZZZZZZ ∑ IIIIIIIVVVIVIIVIIIIX DoI11133145355921750255163102285383 DoII3671424842651409134192071803486 DoIII5352921221341332569112774687376 DoIV9724277866611184356353241435167 DoV1943175249691729126740422391632165017585 DoVI8927239846417614621846 DoVII6343861682771291210521577372719655 DoVIII1631682332291590127142251263460 DoIX267137491166148842471123863298 ∑608336451042448521538962178993870347356256
8
Okrsek Okrsek a jeho podíl na celkovém počtu cest KódPodílKódPodílKódPodíl IV32%IV14%VII10% IIV44%VII11%III11% IIIV47%VII15%IV6% IVV29%I16%VII14% VIII25%VII16%I11% VIV59%VII11%IV9% VIIV29%III15%VIII8% VIIIV44%VII20%IV8% IXV46%III14%VII8%
10
OkrsekIIIIIIIVVVIVIIVIIIIX I0001000001 II000EPS010 1 III0000100001 IV1EPS00000001 V001000 001 VI0ALT- 000000011 VII0000EPS00101 VIII0EPS00001001 IX01000EPS0001 111111111
11
Okrsek ZZZZZZZZZ IIIIIIIVVVIVIIVIIIIX DoI11136811070156436931141150473495 DoII681142776692316140805375317 DoIII1070776122111278294292593510959 DoIV1564692112766129131331406553309 DoV36933161829429131267868515132223138 DoVI1144029133868171665825 DoVII115080525931406515116621571451518 DoVIII4733755105533222581451225238 DoIX495317959309313825518238386
12
A) I – IVF) VI – II B) II – IXG) VII – VIII C) III – VH) VIII – VII D) IV – II) IX – VI E) V – III
13
Vzhledem k trakčnímu vedení – 4 linky AIII – VMáj - Nádraží BVII – VIIISuché Vrbné - Rožnov CI – IVNemanice - Centrum DVI – II (VII)České Vrbné – Vidov, Hodějovice (Papírenská)
14
Spojení Máj – Nádraží Potvrzení správnosti tohoto spojení Linka č. 5 Délka linky: 5,7 kmDoba jízdy: 19 minut
15
Spojení Suché Vrbné – Rožnov Linka ve směru Suché Vrbné Rožnov: ◦ Délka linky: 6,6 km Doba jízdy: 22 minut Linka ve směru Rožnov Suché Vrbné: ◦ Délka linky: 6,9 km Doba jízdy: 20 minut
16
Spojení Nemanice – Centrum Okružní linka Délka linky: 12,1 km Doba jízdy: 32 minut
17
Spojení České Vrbné – Papírenská Směr České Vrbné Papírenská - točna: ◦ Délka linky: 10,3 kmDoba jízdy: 32 minut Směr Papírenská - točna České Vrbné: ◦ Délka linky: 10,7 km ◦ Doba jízdy: 31 minut
18
Linka 8 ◦ Částečné nahrazení linkou C Linka 9 ◦ Částečné nahrazení linkou B a D
19
Cíl práce byl splněn Posouzení současného stavu Návrh nových linek
20
1) Jak byste obhájil využití přiřazovacího problému a nástroje DUMKOSA na řešení problematiky MHD? Nástroj lze využít pro lineární problémy s dodavateli a odběrateli, počet odběratelů do 100. MHD je nelineární systém s výrazně větším počtem odběratelů (cestujících). 2) Proč model použitý v přiřazovacím problému zahrnuje oblasti bez trolejového vedení, když podle zadání práce má být optimalizována pouze elektrická trakce? 3) V kap. 3.3.3 píšete o nedostatečném spojení nádraží a nemocnice a chcete dvě stávající linky nahradit třemi. Na základě čeho jste stanovil, že spojení je nedostatečné? Nedalo by se řešit úpravou intervalu, příp. prokladem grafikonu? Porovnejte např. s dnešním spojením nádraží a univerzity jen jednou linkou.
21
4) Metoda přiřazovacího problému dává jednosměrné výsledky trasování, jak je vidět u oblastí II, VI a IX. Jak jste toto zohlednil ve Vašem výstupu? 5) V jaké části města bydlíte a jaké spojení MHD využíváte? Nemohl tento fakt ovlivnit výsledek Vaší práce? 6) Co Vás přimělo zařadit trolejbusovou linku č. 1 mezi páteřní, když špičková hodina v jednom směru obsahuje pouze 4 spoje a o víkendu linka není v provozu?
22
7) Jak souvisí uvedená optimalizace v Třinci s analýzou drážní dopravy? 8) Co znamená hodnota účelové funkce o velikosti 23 000 uvedená u tabulky č. 3? 9) Souhlasíte s citovaným tvrzením v úvodu kap. 2.4.3, že v MHD jde o přepravu osob na krátkou vzdálenost, a proto je v pořádku, že většina cestujících ve vozidle stojí?
23
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.