Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18 Jméno autora:Ing. Aneta Florianová Třída/ročník:3.A HT / 3. ročník HT Datum vytvoření:17. ledna 2013

2 Vzdělávací oblast: Cestovní ruch Tematická oblast: Cestovní ruch dětí a mládeže Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti si na základě odprezentovaného učiva osvojí informace o cestovním ruchu dětí a mládeže. Klíčová slova: IYHF, ISTC, trh Druh učebního materiálu: Prezentace

3 Vývoj cestovního ruchu dětí a mládeže Do roku 1989 se u nás jediná cestovní kancelář zabývala dětmi a mládeží, a to CK mládeže (CKM) Nabízela domácí cestovní ruch a výjezdový cestovní ruch především do zemí socialistického bloku s bohatou nabídkou animačních a programových služeb, a dále organizování masových akcí V současné době je možné využít mezinárodní organizace CR

4 Tržní segmenty Jedná se o dynamický a rychle rostoucí segment trhu, který má své zvláštnosti Rozlišujeme třísegmentové rozdělení mladých lidí: 1. Pod 10 let, nákupy jsou zcela kontrolovány rodiči 2. 10 až 20 let, tzv. teens, kteří už mají jistou míru rozhodování 3. 20-30 let, tzv. twens, kteří se zpravidla rozhodují sami a jsou částečně i finančně nezávislí Nejnižší věkovou kategorii tvoří děti do 2 let, tzv. infanti Stanovení hranice dětských cen v CR je velmi diferencované a většinou se pohybuje od 3 do 1 6 let Za mládež se považují jedinci do 26 let, kteří mají možnost využít v CR různé slevy a výhody.

5 Charakteristické rysy CR dětí a mládeže Mladí lidé spíše preferují služby pro jednotlivce a méně se zúčastní skupinových zájezdů Se zvyšujícím se věkem a růstem finanční nezávislosti roste také podíl individuální turistiky V případě skupinové turistiky preferují mladí lidé zájezdy bohaté na programové animační služby Mezi skupinové zájezdy dětí patří dětské tábory, výlety, školy v přírodě apod., kde je nižší standard poskytovaných služeb, který je doprovázen nízkými cenami

6 Charakteristické rysy CR dětí a mládeže Programově jsou upřednostňovány formy zábavy blízké mladým lidem, jakými jsou - Netradiční sporty - Dobrodužné sporty - Hudební a kulturní aktivity blízké mladým lidem - Vzdělávání mladých lidí - Meditační aktivity - Tvořivé činnosti

7 Organizace mládežnické turistiky IYHF – Mezinárodní federace ubytoven mládeže, která sdružuje poskytovatele zlevněných ubytovacích služeb ISTC – Mezinárodní studentská konfederace pro cestování. Členy jsou specializované studentské organizace a organizace mládeže z 92 zemí. Cílem je prostřednictvím podpory CR a studentských výměn zlepšit mezinárodní porozumění. Vydává karty ISIC, ITIC a IYTC. V ČR distribuuje tyto mezinárodní karty společnost GTS international. Distribuce karet probíhá pod záštitou UNESCO a EU

8 Použitá literatura Drobná D., Morávková E.: Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost; druhé upravené vydání; nakladatelství FORTUNA PRAHA 2010


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18."

Podobné prezentace


Reklamy Google