Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmilie Jandová
1
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová
2
Písemná komunikace skrze internet: Korespondenční kurz on-line (KK) od roku 2003 Internetové poradenství (IP) od roku 2006 Netstreetwork (NSW) od roku 2010 Diskuzní fórum Služby anonymní a bezplatné C ENTRUM A NABELL
3
registrovaná sociální služba v rámci Odborného sociálního poradenství více poradců koncipováno jako jednorázové poradenství konzultace odpovědí v týmu podpis Internetová poradna Anabell osoby s poruchami příjmu potravy a jejich blízcí I NTERNETOVÉ PORADENSTVÍ
4
osoby blízké sdílet situaci jak komunikovat jak mohou pomoci jak motivovat k návštěvě odborníků co je možné dělat, když si potíže nepřipouští kdo může pomoci + kontakty jak se postarat o sebe osoby s poruchami příjmu potravy sdílet situaci získat pochopení zjistit závažnost potíží kdo může pomoci + kontakty konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení T ÉMATA A ZAKÁZKY IP
5
myšlenka začít hledat potencionální klienty v prostředí internetu osoby s potížemi s jídlem jakéhokoliv věku stojí samostatně, není sociální službou iniciativa od Anabell, ne od klientů koordinátor a tým dobrovolníků „přátelská komunikace“ dobrovolníci vystupují pod svým jménem, ne za Anabell opakovaný kontakt (poradce se může doptávat, navazovat s klientem vztah) N ETSTREETWORK
6
vytipování stránek, kde se sdružují potencionální klienti začlenění se do skupiny navázání vztahu s lidmi ve skupině postupné ukazování jiné cesty, předkládání možností zanechávání kontaktu na sebe, na diskuzní fórum Anabell P OSTUP PRÁCE N ETSTREETWORKERA
7
V případě, že klienti píší na zanechaný e-mail: opakovaně sdílet situaci získávat pochopení a podporu zorientovat se v situaci zjistit závažnost potíží kdo může pomoci, v čem se odborníci liší + kontakty konkrétní rady, jak předejít přejídání nebo zvracení, jak změnit způsob stravování obecně cílem je motivovat klienta ke změně, k vyhledání odborné pomoci T ÉMATA A Z AKÁZKY NSW
8
podpora k aktivnímu řešení situace pomoc s aktivací osobních zdrojů možnost sdílet svou situaci ukazování „dalších cest“ motivace k vyhledání odborné pomoci dodání důvěry ve vlastní schopnost řešit situaci informace o projevech a rizicích poruch příjmu potravy, možnostech léčby zprostředkování kontaktů na služby, zařízení, odborníky P OSLÁNÍ IP A NSW
9
IP a NSW ocenění podpora a motivace edukace o poruchách příjmu potravy orientace v situaci konkrétní rady doporučení další pomoci (svépomocné manuály, odborná literatura, doporučení odborné pomoci, kontakty na odborníky) odkaz na vlastní sociální sítě (blízcí) NSW dále přátelský vztah s klientem „sdílení zkušeností z blízkého okolí“ kladení otázek, návaznost komunikace osobnost pracovníka Z PŮSOB PRÁCE
10
Možnosti opakované sdílení, vypovídání se úleva spolupráce s „kamarádem“ – člověkem, který se v situaci orientuje hledání jiného úhlu pohledu na vlastní situaci práce s motivací Limity a rizika oslabení motivace vyhledat odborníka tváří v tvář navázání se na „kamaráda“ D LOUHODOBÝ PÍSEMNÝ KONTAKT V RÁMCI NSW
11
přístup na našich internetových stránkách www.anabell.cz pro osoby s poruchami příjmu potravy od 15 let prostor pro každého, kdo potřebuje poradit či sdílet zkušenosti s léčbou poruch příjmu potravy získání informací o možnostech pomoci získání kontaktů na odbornou pomoc setkání s lidmi, kteří mají podobné obtíže – sdílení zkušeností D ISKUZNÍ FÓRUM
12
Žádná ze služeb nenahrazuje odborný kontakt tváří v tvář ani dlouhodobou léčbu nebo terapii.
13
Děkuji za pozornost Mgr. Klára Gelnarová S ociální pracovnice Poradny Anabell a Internetového poradenství
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.