Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlexandra Slavíková
1
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a podnikání Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence – Obchodní písemnosti při porušení kupní smlouvy Název učebního materiálu: Reklamace - příklady – ZŽ Jméno autora: Ing. Šárka Schuplerová Datum vytvoření: 24. 11. 2012 Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0627
2
Klíčová slova:Druhy písemností při porušení kupní smlouvy, reklamace, kupující, prodávající, obměny stylizace reklamace, příklady zadání písemnosti při porušení kupní smlouvy – reklamace. Anotace: Vzdělávací materiál obsahuje základní pojmy reklamace. Materiál je připraven formou prezentace – zápis do sešitu. Metodické pokyny: Snímky prezentace najíždějí po kliknutí myši a žáci si přes projekci provedou zápis do sešitu.
3
Patří sem: * URGENCE * REKLAMACE * UPOMÍNKY * První upomínka * Druhá upomínka * Pokus o smír
4
Vypracujte danou písemnost na normalizovaný předtisk. 1. Jako vedoucí Cukrárny Betty (tel. a fax: 317 824 945) reklamujete dodávku vánočního zboží u expediční společnosti FRUIT-EXP., a. s. (Černoleská 1965, 256 01 Benešov). Dne D – 15 jste objednávkou č. 232/2012 objednali 50 ks Balíčků Milka s kravičkou. Místo těchto balíčků jste obdrželi Balíčky Milka s rukavicemi, pro které nemáte zajištěn odbyt, a hrozí nebezpečí, že se zboží do data spotřeby nepodaří prodat. Žádáte o urychlenou nápravu. O rozdílu v dodávkách byl sepsán Zápis o vadách, jehož kopii přikládáte. Dopis zn. 125/2012 podepisujete osobně.
5
Vypracujte danou písemnost na normalizovaný předtisk. 2. Jako pracovník/pracovnice Domova důchodců v Úvalech (tel.: 281 624 112, fax: 281198521, e-mail: dd@uvaly.cz) se obracíte na oddělení reklamací komanditní společnosti EXTRA (Chlumecká 2320, 198 00 Praha 98) s reklamací zahradního nábytku.Dle katalogu společnosti jste dne D-15 objednávkou č.498/2012 žádali dodat mj. 45 kusů stohovatelných židlí Kvatro. Místo nich jste obdrželi skládací židle, které jsou vratké, naprosto nevhodné pro seniory. O záměně byl sepsán Protokol o vadách, jehož kopii přikládáte. Žádáte o výměnu. Ostatní zahradní nábytek došel v pořádku a s jeho kvalitou jste spokojeni. Dopis zn. 521/2012 dnešního dne podepisuje hospodářka Zuzana Marešová.dd@uvaly.cz
6
Vypracování: * zadání č. 1 - obr. 5obr. 5 * zadání č. 2 – obr. 6obr. 6
7
* Fleischmannová, E., Jonáš, I., Kuldová, O.: Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005. 151 s. ISBN 80-7168-924-6 * Fleischmannová, E., Kuldová, O., Šedý, R.: Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, 2000. 119 s. ISBN 80-7168-718-9 * Kuldová, O., Fleischmannová, E.: Metodická příručka k technice administrativy a obchodní korespondenci. Praha: Fortuna, 1998. 112 s. ISBN 80-7168-574-7 * Slavíčková, M., Valešová, I.: Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky. Praha, NÚOV – STÚ 2008. 26 s. + CD ROM * Štiková, S.: Obchodní korespondence I. a II., Plzeň 2001 * Kolektiv autorů. Výklad k ČSN 01 6910. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Kolektiv autorů. Pojmy z oblasti PEK. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Gafronová, J., Bečka J.V.: Stylizace obchodních dopisů, SPN, 1993. ISBN 80-04-26379-8 * Rozhledy - časopis pro písemnou a elektronickou komunikaci
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.