Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSimona Doležalová
2
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095 ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.:472731819, 472731253 Tel.řed./fax:472731480, e-mail:skola@zsmojzir.cz
3
Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Martina Najmanová Vytvořeno: 15.5.2013 Ročník: III. Vzdělávací oblast: Český jazyk a jazyková komunikace Anotace: Prezentace slouží k poznávání sloves a určování slovesného času
4
LIŠKY
5
V létě hrajeme s dětmi zajímavou hru. Dva z nás někam jdou. Těm říkáme lišky. Kdykoliv lišky odbočují z cesty, nechávají na tom místě znamení neboli stopy. Někdy stačí dvě zkřížená stébla trávy nebo dva kameny na sobě. Jindy skládají ze suchých větviček šipky nebo nakreslí do písku značky. Ostatní děti jsou stopaři a jdou za liškami asi za čtvrt hodiny. Čím zajímavější stopy objevujeme a čím déle hra trvá, tím víc se nám to líbí.
6
Vypište všechna slovesa
7
V létě hrajeme s dětmi zajímavou hru. Dva z nás někam jdou. Těm říkáme lišky. Kdykoliv lišky odbočují z cesty, nechávají na tom místě znamení neboli stopy. Někdy stačí dvě zkřížená stébla trávy nebo dva kameny na sobě. Jindy skládají ze suchých větviček šipky nebo nakreslí do písku značky. Ostatní děti jsou stopaři a jdou za liškami asi za čtvrt hodiny. Čím zajímavější stopy objevujeme a čím déle hra trvá, tím víc se nám to líbí.
8
ŘEŠENÍ Hrajeme Jdou Říkáme Odbočují Nechávají Stačí Skládají nakreslí Jsou Jdou Objevujeme Trvá Líbí
9
Přečtěte celý článek tak, aby se odehrál dříve, tzn. v minulém čase V létě jsme hráli s dětmi zajímavou hru. Dva z nás někam odešli. Těm jsme říkali lišky. Kdykoliv lišky odbočily z cesty, nechávaly na tom místě znamení neboli stopy. Někdy stačila dvě zkřížená stébla trávy nebo dva kameny na sobě. Jindy skládaly ze suchých větviček šipky nebo nakreslily do písku značky. Ostatní děti byly stopaři a šly za liškami asi za čtvrt hodiny. Čím zajímavější stopy jsme objevili a čím déle hra trvala, tím víc se nám to líbilo.
10
Přečtěte celý článek tak, aby se to teprve stalo, tzn. v budoucím čase V létě budeme hrát s dětmi zajímavou hru. Dva z nás někam odejdou. Těm budeme říkat lišky. Kdykoliv lišky budou odbočovat z cesty, budou nechávat na tom místě znamení neboli stopy. Někdy budou stačit dvě zkřížená stébla trávy nebo dva kameny na sobě. Jindy se budou skládat ze suchých větviček šipky nebo budou kreslit do písku značky. Ostatní děti budou stopaři a půjdou za liškami asi za čtvrt hodiny. Čím zajímavější stopy budeme objevovat a čím déle hra bude trvat, tím víc se nám to bude líbit.
11
PAMATUJTE SI! Slovesa vyjadřují trojí čas: přítomný, minulý a budoucí. Čas přítomný nám říká, že se děj odehrává nyní (běhá, kreslí) Čas minulý nám říká, že už se to stalo ( běhal, kreslil) Čas budoucí nám říká, že děj bude teprve probíhat, teprve bude ( bude běhat, bude kreslit)
12
Metodický list a literatura Osvědčilo se rozdat žákům text vytištěný, pro lepší orientaci. Úkoly v dalších snímcích mohou plnit do sešitu nebo ústně. Mohou si navzájem vypisovat slovesa a sledovat jejich změny v časech. DVORSKÝ, L., LOVIS, K. Český jazyk pro třetí ročník. Praha: Alter. 2005. ISBN 80-7245-015-8. Obrázky z nabídky Klipart, MS 2003: www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.