Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmil Veselý
1
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál slouží k získání povědomí o funkci reklamy, druzích reklamy a její historii. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Hospodaření domácnosti/Kde a jak platíme Výsledky vzdělávání Dokázat vysvětlit, kde a jak platíme Klíčová slovaReklama, nabídka a poptávka, historie reklamy, upoutávka Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 12. 11. 2012 Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [ online]. [5-11-2012]. Dostupné z URL:
2
Reklama je jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající za cíl především zvýšení prodeje.propagaceprodeje
3
DRUHY REKLAMY Druhy reklamy můžeme rozlišovat podle toho, s jakým nástrojem lidské komunikace pracuje. Mezi nejznámější typy patří reklama internetová televizní tisková rozhlasová rozhlasová, mobilní, venkovní propagační.
4
HISTORIE REKLAMY Slovo reklama vzniklo z latinského „reklamare“ (znovu křičeti) v době, kdy nebyl k dispozici rozhlas, televize nebo dokonce internet. Jeden obchodník přes druhého vychvaloval své zboží (tržiště). První písemný záznam o reklamě se dochoval na hliněné tabulce, kterou archeologové objevili v Egyptě. Stojí na ní: "Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen." Jde tedy o první čtyři tisíce let starý billboard. S vynálezem knihtisku vzniká tištěná reklama, od té doby jsou známy letáky a tištěné inzeráty. Průmyslová revoluce zahájila období, kdy se reklama začíná vyvíjet taková, jakou ji známe dnes. Výrobky průmyslových podniků potřebovaly odbyt a v roce 1841 vzniká v USA první profesionální reklamní agentura. Zvláště reklamy z První republiky jsou dokladem toho, že s rozmachem sdělovacích prostředků, zvláště pak novin, rostl i objem reklamy.billboardknihtiskuPrůmyslová revoluce První republikynovin
5
CO NÁS MÁ NA REKLAMĚ UPOUTAT Hlavním cílem reklamy je přesvědčit, ovlivnit, získat co nejvíce zájemců o propagovaný výrobek či službu. Dobrá reklama musí upoutat na první pohled a člověk musí být zcela naplněn zájmem. Musí v ní být něco podmanivého, co nás vede k tomu, abychom danou věc koupili bez pocitu, že z nás chce někdo vytáhnout peníze. Člověk musí mít dojem, že chce pro nás někdo opravdu to nejlepší. Proto se reklama vyjadřuje jasně, stručně, někdy i rýmovačkou, aby si ji člověk zapamatoval a vybavil i později, když už se v médiích neobjevuje. Člověka musí upoutat spojení barev, barevné kombinace, grafika, musí v něm vyvolávat představy, musí šokovat. Musí vždy upoutat takovou skupinu lidí, pro které je určen (ženy- prací prášky). Velkým reklamním trikem je, pokud se v reklamě objevují známé osobnosti (brankář Petr Čech – Adidas, Roman Šebrle- na snídani cereálie), člověk jí více věří. A je na každém z nás, jak se nechá reklamou ovlivnit a zmanipulovat.
6
OTÁZKY A ÚKOLY KTERÉ REKLAMY TĚ ZAUJALY TAK, ŽE SIS ŠEL ZBOŽÍ IHNED ZAKOUPIT ? VE DVOJICÍCH NAPIŠ DO SEŠITU, KTERÉ REKLAMY ZNÁŠ A CO REKLAMUJÍ. VYSVĚTLI, CO ZNAMENÁ – SKRYTÝ NÁTLAK V REKLAMĚ.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.