Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislava Němcová
1
Marketingové informace a marketingový výzkum
2
Marketingový informační systém Sběr informací Třídění informací Analyzování informací Distribuce informací
3
Informace Potřebnost Včasnost Přesnost
4
Zdroje dat Sekundární informace Interní informace Externí informace Primární informace Dotazníky (typy otázek) Pozorování Skupinová diskuse Prognostická dílna, brainstorming Průzkum zákazníků Průzkum okolí (obce) - potenciálních zákazníků Průzkum pracovníků
5
Informace a jejich použití Popis Vysvětlení příčin Předpovídání tendencí
6
Postup marketingového výzkumu 1. Cíl výzkumu; problém hypotéza 2. Metody výzkumu 3. Výzkumný projekt, plán a přístupy 4. Sběr dat 5. Statistické zpracování 6. Interpretace výsledků 7. Doporučení 8. Implementace, realizace 9. Kontrola
7
Cíle marketingového výzkumu (1) Typy výzkumu a metody (2) Explorační výzkum Deskriptivní výzkum Kauzální výzkum Průzkum potenciálních zákazníků Kvantitativní výzkum Kvalitativní výzkum
8
Metody výzkumu (2) Příprava výzkumného projektu (3) Pozorování Skupinové dotazování Průzkum Experimentální výzkum Experiment v laboratorních podmínkách Experiment v reálných podmínkách
9
Sběr dat (4) Pozorování Dotazování Technické prostředky sběru dat Průmyslové kamery Snímač čárového kódu Čtečka magnetického proužku Mechanické počítadlo vstupů Audiometer = peoplemetr Oční kamery Tachyskop Galvanometr Měření návštěvnosti webových stránek SenseCam; lifelogging Neuronmarketing
10
Dotazování (4) Uzavřené otázky Otázky s otevřeným koncem
11
Uzavřené otázky (4) Dichotomická Mnohonásobný výběr Stupnice Likertova stupnice Stupnice přikládaného významu Stupnice oblíbenosti a známosti Stupnice úmyslu Hodnotící škála Párové srovnávání Řazení objektů podle důležitosti Významový (sémantický) diferenciál
12
Otázky s otevřeným koncem (4) Zcela nestrukturovaná otázka Slovní asociace Dokončení věty Dokončení povídky Dokončení obrázku Dokončení tématického námětu (doplnění obrázku)
13
Výběrový soubor (4) Pravděpodobnostní, náhodný, exaktní Prostý náhodný soubor Vrstvený náhodný soubor Shlukový/skupinový náhodný soubor Nepravděpodobnostní, úsudkový, neexaktní Soubor vhodné příležitosti Soubor vhodného úsudku Určený soubor
14
Metody kontaktování respondentů: (4) Poštou Telefonické dotazování Osobní Na zastavení Předem dohodnutý rozhovor Internetové a e-mailové dotazníky a ankety Ankety
15
Zpracování a analýzy dat (5) Statistické nástroje Modely Optimalizační postupy
16
Zpracování a analýzy dat (5) Statistické nástroje Vícenásobná regresní analýza Analýza diskriminantu Faktorová analýza Shluková analýza Analýza preferencí Multidimenzionální analýza Chí kvadrát; X 2 Cramer’s V; CrV Koeficient kontingence; CC
17
Modely (5) Modely front Modely testování nových produktů Modely prodejní odezvy Modely diskrétní volby Markovův procesní model
18
Optimalizační postupy (5) Diferenciální počet Heuristika Teorie her rozhodování v podmínkách neurčitého chování Teorie statistického rozhodování Matematické programování
19
Závěrečná zpráva, vyhodnocení a uvedení do praxe (6-9) Interpretace výsledků (6) Doporučení (7) Implementace, realizace (8) Kontrola (9)
20
Marketingové výzkumy v uměleckém a komerčním výstavnictví Průzkum a hodnocení výstav Předběžné ohodnocení výstavy Průběžné (ve fázích vzniku) hodnocení výstavy Závěrečné hodnocení výstavy Studie a výzkumy návštěvníků Průzkum možností dalšího rozvoje Interní nebo organizační průzkumy
21
Identifikace tržních příležitostí Identifikace Vyhodnocení Vývoj Velikost Růst Potenciál Nalezení trhu
22
Tři dimenze při hledání tržní příležitosti Čas (3) Opatření krátkodobá Opatření střednědobá Opatření dlouhodobá Prostorová dimenze (5) Globální, celosvětová Evropa, EU, středoevropský prostor… Národní trh (ČR) Region, oblast, město, místo… Zákazník Výrobková úroveň (6) Celkové prodeje Prodeje v daném odvětví (umění) Prodeje firmy (galerie, aukční síň) Prodeje výrobkové řady (autor) Prodeje výrobkové formy (např. grafika) Prodeje výrobkové položky (konkrétní dílo)
23
Měření poptávky Tržní potenciál Dostupný trh
24
Metody Konstrukce trhu Řetězové podíly Vícefaktorová indexní metoda
25
Prostor pro vaše otázky ?
26
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Nebo www.sks.cz stránky zaměstnanců - Kursy - ADIwww.sks.cz Kontakt: rsj@seznam.cz Podrobněji v knize: JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi. Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0. © Radka Johnová, 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.