Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMagdalena Žáková
1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Charakteristika a klasifikace lázeňských služeb
2
Lázeňské služby mají na sebe navazovat a dosáhnout tak pozitivního výsledku léčení základní služby: –vyšetření, ošetření, léčení –ubytování –stravování –kulturně-společenské služby (služby k využití volného času) doplňkové služby
3
Základní služby produktem lázeňského podniku součástí individuálního léčebného režimu
4
Individuální léčebný režim léčebné procedury –jejich druh, délka trvání, postupnost, intenzita časový rozvrh dne –čas pro spánek, jídlo, procedury, pasivní nebo aktivní odpočinek využití prostředí lázeňského místa –klid, vzhled, služby, možnosti kulturního a společenského vyžití
5
Vstupní lékařská prohlídka základní služby po příchodu do lázní (do 24 hodin od příjezdu) během pobytu – stálá lékařská péče, několik kontrolních vyšetření
6
Výstupní lékařská prohlídka základní služby po ukončení léčby konečná lékařská zpráva (popsáno léčení, průběh choroby)
7
Léčení základní služby základní složka lékařské péče založené na účinku mnoha činitelů: –minerální voda, klima, prostředí, strava, terapie
8
Individuální léčebný plán stanoví lékař při vstupní prohlídce pacient dostává podle předpisu a rozpisu léčebné procedury, případně i časové a místní lístky na procedury (datum, hodina, číslo kabiny)
9
Ubytovací služby základní služby významná součást péče o hosta většinou jedno- až dvoulůžkové pokoje další prostory: jídelna, čítárna, hudební salonek povinnost dodržovat domácí řád (vyvěšen na viditelném místě)
10
Stravovací služby základní služby stravování (léčebná strava) – restaurační způsob ležící pacienti – strava donášena do pokoje využití dietního systému –promyšlený terapeutický, technologický, zdravotně-výchovný a ekonomický celek lékař-dietolog
11
systém dietního stravování zajišťován dietními sestrami stravování řešeno: –stravenkami –bez stravenek – strávníky evidují dietní nebo vrchní sestra
12
Kulturně-společenské služby základní služby „služby volného času“ kulturní, osvětová, společenská činnost v rámci léčeben, lázní, pro širší veřejnost kulturní referenti spolupracují s vedoucími lékaři část služeb je poskytována bezplatně, část za úhradu
13
Činnosti umožňované kulturně- společenskými službami odpočinkové činnosti –potlačení únavy po procedurách nebo z přebytku volného času –knihovny, televizní místnosti, klubovny rekreačně-poznávací činnosti –individuální nebo společné procházky po značených trasách a naučných stezkách –výstavy –autobusové zájezdy – ve spolupráci s CK
14
sportovní činnosti –individuální sporty (běh, plavání) –kolektivní sporty (volejbal, basketbal) kulturně-společenské činnosti –působí na citovou a rozumovou stránku člověka –film, divadlo, koncert, estráda, výstava, beseda, přednáška společensko-zábavní činnosti –tvořivá aktivita –pasivní odpočinek s pohybem − tanec, soutěže, společenské hry
15
Doplňkové služby doplňují základní lázeňské služby zaměřeny na další využívání přírodních léčivých zdrojů nebo jsou zapotřebí k úspěšnému průběhu lázeňské léčby činnost prádelen činnost lázeňského zahradnictví – parky, lesoparky, sady léčebná kosmetika
16
obchodní služby – prodej pohlednic, psacích potřeb, upomínkových předmětů, informačních pomůcek, ovoce směnárenské služby občerstvení, cukrářské výrobky, lahůdky
17
Kontrolní otázky: Vyjmenujte dvě základní skupiny lázeňských služeb a skupiny charakterizujte. Co patří k individuálnímu léčebnému režimu? Jaké lékařské prohlídky absolvuje klient v léčebně? Charakterizujte individuální léčebný plán. Popište ubytovací služby v léčebně. Popište stravovací služby v léčebně. Co je cílem odpočinkových činností?
18
Zdroje: ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, 1999. DROBNÁ, D. MORÁVKOVÁ, E. Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost. 2. upravené vyd. Olomouc : Fortuna, 2010. ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, 2010.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.