Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarcel Pokorný
3
konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli využívá psychologii prodeje cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu používají se zejména ve vztahu ke konečným spotřebitelům
4
ceny končící číslicí 9, např. 99, 199, 499 psychologický efekt, zákazník podvědomě vnímá ceny pod určitou hranicí využití u spotřebního zboží, potravin, služeb 3999,-
5
rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku… pro různé skupiny zákazníků – studenty, děti, např. jízdné množstevní – při větším odběru např. každý desátý kus zdarma věrnostní – při opakovaném nákupu např. u cestovních kanceláří sezónní slevy – pro sezónní zboží 3 + 1 zdarma
6
snížení ceny je vykompenzováno velkým objemem prodeje využívají supermarkety a hypermarkety pro spotřební zboží i potraviny využívá se i pro snížení zásob obtížně prodejného zboží AKCE
7
určují pozici výrobku na trhu rozdílné ceny pro novinky, zavedené výrobky… např. knihy, DVD, konfekce…. 49 149 349
8
zákazník vnímá cenu jako nižší psychologický efekt Např. jídelní lístek, ceny zájezdů… Pobyt s polopenzí jen za 4.990,- Doprava 1.990,- Pojištění 390,-
9
motivují k většímu nákupu zákazník zaplatí méně, než kdyby kupoval jednotlivé produkty komplet může obsahovat i samostatně neprodejné výrobky káva + hrneček jen 199,-
10
za včasný nákup – služby cestovních kanceláří na poslední chvíli – vstupenky na kulturní akce v průběhu dne – zelenina a ovoce Last minute
11
velkými číslicemi uvedena cena bez DPH využívají velkoobchody např. Makro 2.000 cena včetně DPH 2.420,-
12
při zvýšených nákladech firma zachová stávající ceny dochází k „zmenšování výrobků“ využívá se u potravin, drogistického zboží… 119,-
13
cena platí při koupi určitého počtu kusů cena platí při určitém způsobu placení cena platí v určitou dobu cena platí pro určitý způsob prodeje 2.999,- cena platí při platbě v hotovosti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.