Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména."— Transkript prezentace:

1

2

3  konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména ve vztahu ke konečným spotřebitelům

4  ceny končící číslicí 9, např. 99, 199, 499  psychologický efekt, zákazník podvědomě vnímá ceny pod určitou hranicí  využití u spotřebního zboží, potravin, služeb 3999,-

5  rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku…  pro různé skupiny zákazníků – studenty, děti, např. jízdné  množstevní – při větším odběru např. každý desátý kus zdarma  věrnostní – při opakovaném nákupu např. u cestovních kanceláří  sezónní slevy – pro sezónní zboží 3 + 1 zdarma

6  snížení ceny je vykompenzováno velkým objemem prodeje  využívají supermarkety a hypermarkety pro spotřební zboží i potraviny  využívá se i pro snížení zásob obtížně prodejného zboží AKCE

7  určují pozici výrobku na trhu  rozdílné ceny pro novinky, zavedené výrobky…  např. knihy, DVD, konfekce…. 49 149 349

8  zákazník vnímá cenu jako nižší  psychologický efekt  Např. jídelní lístek, ceny zájezdů… Pobyt s polopenzí jen za 4.990,- Doprava 1.990,- Pojištění 390,-

9  motivují k většímu nákupu  zákazník zaplatí méně, než kdyby kupoval jednotlivé produkty  komplet může obsahovat i samostatně neprodejné výrobky káva + hrneček jen 199,-

10  za včasný nákup – služby cestovních kanceláří  na poslední chvíli – vstupenky na kulturní akce  v průběhu dne – zelenina a ovoce Last minute

11  velkými číslicemi uvedena cena bez DPH  využívají velkoobchody např. Makro 2.000 cena včetně DPH 2.420,-

12  při zvýšených nákladech firma zachová stávající ceny  dochází k „zmenšování výrobků“  využívá se u potravin, drogistického zboží… 119,-

13  cena platí při koupi určitého počtu kusů  cena platí při určitém způsobu placení  cena platí v určitou dobu  cena platí pro určitý způsob prodeje 2.999,- cena platí při platbě v hotovosti


Stáhnout ppt " konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména."

Podobné prezentace


Reklamy Google