Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVěra Marková
1
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotacePoužití infrazářičů Klíčová slovaInfrazářiče, záření, trubice, hořák, ventilátor PředmětVytápění Autor, spoluautorLudvík Hrtánek JazykČeština Druh učebního materiáluVýklad Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina1. - 3. ročník, žáci 15 – 18 let Speciální vzdělávací potřebyne ZdrojeSeznam viz poslední strana Infrazářiče 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_18_355
2
2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Infrazářiče
3
3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Infrazářiče: Tmavé Světlé
4
4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Tmavé plynové zářiče Princip: přímé vytápění zářiče plynem nebo propan butanem - Plynová sálavá trubice, tvar U, I, L Zdroj tepla: dlouho plamenný atmosférický hořák, který vytváří tzv. měkký plamen. Odtahový ventilátor spalin na konci trubice Povrchová teplota trubice u hořáku cca 550 °C U odtahového spalinového ventilátoru cca 180°C
5
5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje V průměru činí cca 350 °C Umístění: nižší haly (4,5 – 5 m) umisťují se na stropní nebo pod stropní konstrukcí
6
6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Světlé plynové zářiče Princip: injektor vytvoří v zářiči směs plynu a vzduchu, směs shoří na povrchu jemnoporézní keramické desky (elektricky zapálena) - deska se zahřeje na 800 až 900 °C (rozžhavená do červena) - záření vyzářené deskou je usměrňováno reflektorem Umístění: jako jednotlivé agregáty s vlastním přívodem zemního plynu, s vlastním atmosférickým injekčním hořákem, s vlastním odvodem spalin Umisťují se buď na bočních stěnách haly nebo pod stropní konstrukcí
7
7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výhody využití infrazářičů: nezpůsobuje průvan, snižuje se víření prachu v zóně pobytu prostory se rychle vytopí na požadovanou teplotu dobrá možnost regulace vytváří tepelnou pohodu při relativně nízkých spotřebách energie výhodné je použití v objektech s horšími tepelně technickými vlastnostmi infračervené záření je pociťováno jako příjemné teplo je potřeba pouze jeden přívod energie a jeden odvod spalin systém pracuje téměř nehlučně minimální náklady na údržbu a montáž
8
8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nevýhody využití infrazářičů: nutnost vybavení zvláštním systémem větrání prostor systém nelze v létě využít k ochlazování vzduchu v hale není možné použití infrazářičů v hořlavém prostředí používání sálavého vytápění v halách je kvůli sálání v oblasti hlavy omezeno výškami cca 4m
9
9 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Otázky k opakování: 1)Jaké jsou výhody využití infrazářičů? 2) Jaký je rozdíl světlého a tmavého plynového zářiče? 3) Kde se infrazářiče nejčastěji používají?
10
10 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: Nový R. a kol.: Technika prostředí (2000) Jelínek V., Kabele K.: Technická zařízení budov 20 (2001) Kolektiv autorů: Topenářská příručka (2000) Štěchovský J.: Vytápění Firemní podklady
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.