Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLukáš Esterka
1
Marketing mix 4P Produkt
2
Vlastnosti produktu Podstata Dodatečné vlastnosti Přidaná hodnota Značka Obal Záruční podmínky Pozáruční servis Služby Image
3
Klasifikace produktů Spotřební zboží Časté spotřeby Občasné spotřeby Luxusní zboží Výrobní prostředky Služby Obchodní Údržbářské
4
Životní cyklus produktu Zavádění Růst Zralost Útlum Návrh Model Prototyp Vzorek
5
Vývoj nových produktů Průzkum Posouzení Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace
7
Cena
8
Cenové strategie Cena Kvalita vysokáPrůměrnáNízká VysokáStrategie získání mimořádné ceny Strategie vysoké hodnoty Strategie mimořádně vysoké hodnoty PrůměrnáStrategie předražování Strategie střední hodnoty Strategie odpovídající hodnoty NízkáStrategie okrádáníNeúsporná strategie Úsporná strategie
9
Vnější faktory Ekonomické činitele Právní činitele Společenské činitele
10
Stanovení ceny Poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení výsledné ceny
11
Strategie Přežití Maximalizace současného zisku Maximalizace současných příjmů Maximalizace obratu Sbírání Cena za luxus
12
Metody cenové tvorby Nákladové typy cen Stanovení ceny přirážkou Cena respektující návratnost investic ROI Psychologické typy cen Následování ceny konkurence Pravděpodobnost uzavření kontraktu Hodnota vnímaná zákazníkem
13
Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny „Dumpingové“ ceny Ocenění výrobní řady Vícefázové ocenění Kompletování Aukční ceny
14
Cenové změny Snížení ceny Zvýšení ceny Reakce na cenové změny konkurence
15
Distribuce
16
Funkce distribuce z pohledu výrobce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví
17
Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce Obchodní zástupce Velkoobchod Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel
18
Distribuční cesta B2B Výrobce Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)
19
Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby
20
Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony
21
Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce
22
Distribuce z pohledu maloobchodu Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly Zrak Čich Sluch Hmat Chuť
23
Marketingová komunikace
24
Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci
25
Ekonomie Co Jak Pro koho Marketing Proč Jací zákazníci Kdy budou mít zájem Za jaké ceny
26
Marketingová komunikace Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme
27
Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Direkt marketing Přímý marketing Osobní prodej Sponzoring Event Marketing E-marketing Guerilla marketing Virální marketing
28
Jak najdeme my zákazníky? Jak zákazníci najdou nás?
29
Model marketingové komunikace Subjekty Odesílatel Příjemce Nástroje Sdělení Média Funkce nebo činnosti Kódování Dekódování Odezva Zpětná vazba Šum
31
Úspěch ovlivňuje Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování Postoj: kladný, záporný Zdroj: odborný, objektivní, slavný, sympatický, má moc Vliv: prostředí, názorová nebo referenční skupina
32
Postup komplexní marketingové komunikace Určit cílové příjemce sdělení Stanovit cíle komunikace Sestavit sdělení Vybrat komunikační cesty Vypracovat rozpočet Výběr komunikačního mixu Měření účinnosti propagace Implementace a řízení marketingové komunikace
33
Fáze marketingové komunikace Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu
34
Reklama Reklama propagující firmu (značku), instituci Reklama zaměřená na produkt (značku) Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky
35
Reklama: výhody a nevýhody Působí rychle Kontrola nad obsahem volbou médií počtem opakování Lze ovlivnit koho a na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků
36
5M důležitých pro reklamu Mission Message Money Media Measurement
37
2 části reklamní strategie Strategie Co říci Komu Jak Realizace Jak často Kde Za kolik
38
Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference Přesvědčení Akce
39
Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler) Models► Modely AIDA modelHierarchy-of- effects model Model postupných kroků Innovation- adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Awareness Pocit potřeby Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Interest Zájem Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Akce Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin
40
Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo
41
Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze Celková výše rozpočtu
42
Média Tištěné reklamy ke shlédnutí Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování Inzerát Audiovizuální reklama Rozhlas Televize Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet
43
Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita Reakce na mimořádné události
44
Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny
45
Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání Podpora návštěvnosti Podpora prodeje Doprovodných služeb Abonentních programů Výrobků
46
Direkt marketing Pošta Telefon E-mail
47
E-marketing Web E-mail FB a další sociální sítě Blog Virální marketing Vyhledávače SEO, PPC
48
Prostor pro vaše otázky ?
49
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/http://info.sks.cz/users/jo/ Nebo www.sks.cz odkaz www zaměstnancůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.