Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavla Vítková
1
STRATEGIE CZECHTRADE v teritoriu BRAZILIE Jméno přednášejícího : Ing. Jana Brzoňová
2
2 2 Vize a poslání agentury CzechTrade Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu již 11-tým rokem. VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů
3
3 3
4
4 4 Strategické cíle CzechTrade 2006 - 2010 Vysoká přidaná hodnota počet úspěšných případů objem exportu klientů Rozvoj služeb - podle připravenosti firem Příprava na export (kombinace informačních vzdělávacích a asistenčních služeb) Zhodnocení a výběr trhu (zahraniční kanceláře) Vstup na trh (řešení technických a praktických problémů) Rozvoj a růst (nové příležitosti a nové trhy)
5
5 5 Klientská agentura Kvalitní uspokojení potřeb odlišných klientů prostřednictvím segmentace na základě tří kritérií: zkušenost s exportem – nepravidelný export (na základě poptávky), další teritoria velikost firmy – zařazení podle velikosti firmy (kritéria EU) plánované exportní aktivity –vytížení volných výrobních kapacit, vhodný trh, další trhy – rozvojové aktivity
6
6 6
7
7 7 Kvalitní síť pro export Zakládání nových kanceláří a kapacitní posílení bude vycházet ze tří základních kritérií: otvírání nových kanceláří na rozvíjejících se trzích v souladu s exportní strategii ČR, poptávka českých firem po službách kanceláře v daném teritoriu, využití disponibilního času zahraniční kanceláře.
8
8 8 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Pobaltí (Vilnius) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunkso (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk, Moskva, Peterohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn)
9
9 9 CzechTrade v regionech Síť Regionálních exportních míst www.czechtrade.cz/kontakty
10
10 Příležitosti a informace Exportní příležitosti, poptávky a novinky ze zahraničí – www.czechtrade.cz, CzechTrade denně Dotazník exportní připravenosti http://startexport.czechtrade.cz vyhledání obchodních adres a ověření bonity zahraniční firmy
11
11 Exportní vzdělávání Exportní akademie PROFESIONALITA ZKUŠENOSTI Semináře s tématikou mezinárodního obchodu Teritoriální semináře s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade Tréninky měkkých dovedností - prodejní, prezentační a komunikační dovednosti Firemní školení - Novinka: firemní školení zaměřené na interkulturální specifika v jednotlivých zemích (se zástupci ZK CzechTrade) - firemní školení zaměřené na mezinárodní tématiku Exportní akademie - Novinka: Cyklus seminářů Úspěšný exportér - Kurz obchodní diplomacie (nový systém řízení služeb státu – spolupráce s podnikatelskou veřejností) International Trade Specialist - distanční e-learningový studijní program
12
12 Portál BusinessInfo.cz Strategie na období 2006-2008: prioritními tématickými oblastmi bude v tomto období Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze. Aplikace Interaktivních formulářů Teritoriální informace Exportní příležitosti Životní situace/průvodce pro podnikatele Aktuální témata Přístupnost portálu
13
13 Adresář exportérů Výstupem: CD a webová aplikace Možnost vyhledávat podle podle oborů výrobků sídla firmy fulltextově Distribuce zahraniční kanceláře CzechTrade zastupitelských úřadů ČR po celém světě Databáze s ucelenými informacemi o českých exportérech 2006 firem
14
14 Prezentace v zahraničí České firmy mohou využít zkušeností a jména agentury pro svou prezentaci v teritoriu. CzechTrade nabízí prezentace individuální, společné expozice atd. Akce, mohou být navrhovány a realizovány v zahraničí obchodně ekonomickým úsekem, Hospodářskou komorou a Svazem průmyslu a dopravy. Aktuální nabídka na www.czechtrade.cz/akce www.czechtrade.cz/akce
15
15 Agentura v číslech - 2006 Počet úspěšných případů247 Export klientů3 286 mil. Kč Počet akcí v zahraničí113 Spokojenost klientů – služby ZK1,13 Počet seminářů (Praha + regiony)53 + 47 Počet zveřejněných exportních příležitostí poptávky3682 tendry3805 Počet uživatelů CzechTrade denně745 Počet firem v Adresáři exportérů2005
16
16 Certifikát kvality získání certifikátu je signálem pro klienty, že agentura kvalitně a efektivně řídí své služby je to závazek k neustálému zvyšování přidané hodnoty pro české exportéry CzechTrade je držitelem certifikátu kvality řízení podle ISO 9001:2000
17
17 Služby pro zahraniční firmy Your Czech Supplier Naši pracovníci v zahraničí pomáhají s nalezením vhodného dodavatele výrobků nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem. CIPAS Pro zahraniční firmy vyhledáváme české partnery pro dlouhodobou spolupráci v průmyslové kooperaci. Obchodní schůzky Návazná služba – v případě zájmu zahraniční firmy, zorganizujeme jednání s českými podnikateli. Další internetové služby Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky
18
18 Základní informace o Brazilii Brazilie – jedna z 18 prioritních zemí, která má svoji samostatnou strategii – přehled cílů v teritoriu a veškeré aktivity realizované orgány státní správy je možné najít na BUSINESS INFO. Významné obory v teritoriu jsou součástí MAPY oborových příležitostí. Jednotlivé obory jsou podrobně popsány i s klíčovými weby a přiloženy ve vašich materiálech.
19
19 Obory vhodné pro Brazilii na základě dotazníkového průzkumu Automobilový průmysl Letecký průmysl Dopravní prostředky ostatní, manipulační prostředky a zařízení Užitkové sklo, bižuterie a drobné zboží Polygrafie Strojírenství - výroba strojů Energetika Voda, odpady a životní prostředí Investiční celky
20
20 Veletrhy v Brazílii v roce 2008 19/02 - 22/02 VITORIA STONE FAIR - mramor, granit a kamen 10/03 – 14/03 BRASILPACK – balící strojeSão Paulo SP 10/03 – 14/03 FIEPAG – papír a grafický průmyslSão Paulo SP 10/03 – 14/03 REVESTIR – obkladové materiálySão Paulo SP 08/04 – 12/04 EXPOLUX - osvětleníSão Paulo SP 08/04 – 12/04 FEICON BATIMAT - stavební průmyslSão Paulo SP 05/05 – 08/05 EXPOBOR – gumárenský průmysl São Paulo SP 12/05 – 17/05 MECÂNICA – strojírenstký průmyslSão Paulo SP 27/05 – 29/05 EXPOSEC – bezpečnostní systémy São Paulo SP 03/06 – 06/06 FISPAL TECNOLOGIA – potravinářstvíSão Paulo SP
21
21 Veletrhy v Brazílii v roce 2008 10/06 – 13/06 HOSPITALAR – zdravotnictví São Paulo 17/06 – 20/06 FENIT – textilní průmysl São Paulo 15/07 – 17/07 GEOBRASIL SUMMIT – geokongres São Paulo 16/08 – 19/08 HOUSE & GIFT FAIR – dárky a vybavení pro domácnost São Paulo 27/08 – 29/08 FISP - bezpečnostní systémy São Paulo 09/09 – 11/09 FOODTECH, stroje pro potravinářství São Paulo 15/09 – 18/09 NOVA EQUIPOTEL – vybavení pro hotely a restauraceSão Paulo 26/09 – 29/09 COSMETIC - kosmetikaSão Paulo 01/10 – 07/10 SALÃO DO AUTOMÓVEL – autosalón São Paulo 04/11 – 07/11 FISPAL NORDESTE – potravinářství - Recife
22
Děkuji za pozornost Ing. Jana B r z o ň o v á CzechTrade Praha Dittrichova 21, 128 01 Praha 2 Tel.: 224 907 546 Fax: 224 913 817 E-mail: info@czechtrade.czinfo@czechtrade.cz jana.brzonova@czechtrade.cz www.czechtrade.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.