Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJitka Valentová
2
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká veřejnost, kterou nemusí zboží zajímat Nejvýhodnější – INZERÁT V ČASOPISE VÝHODY:* cílen na určitou skupinu, potencionální zákazníci * větší trvanlivost, zpravidla lepší provedení NEVÝHODY:* cena, která je podstatně vyšší POZOR !!! Vždy je nutné si ověřit audit časopisu nezávislým průzkumem – jaký je náklad, počet čtenářů, remitenda, cílová skupina.
3
Účinnost reklamy zesiluje: - termínovanost - náznak možného nedostatku zboží při delším váhání - slíbená sleva nebo drobný dárek - slosování o ceny Účinnost reklamy zesiluje: - termínovanost - náznak možného nedostatku zboží při delším váhání - slíbená sleva nebo drobný dárek - slosování o ceny JAK POBÍDNOUT ZÁKAZNÍKY K OČEKÁVANÉ REAKCI (k nákupu inzerovaného zboží) JAK POBÍDNOUT ZÁKAZNÍKY K OČEKÁVANÉ REAKCI (k nákupu inzerovaného zboží) VÝSLEDKY PSYCHOLOGICKÝCH PRŮZKUMŮ O REKLAMĚ - častěji se čtou titulky inzerátů, než jejich text - až 4x více se čtou inzeráty, které v záhlaví sledují nějakou výhodu - delší záhlaví (titulky) se čtou častěji než kratší - uvedení ceny se dobře pamatuje - ilustrace činí inzerát přitažlivějším - texty vysázené velkými písmeny odrazují od čtení - celý inzerát čte malé procento lidí - lidé hledají v inzerátu fakta, ne obecné fráze - častěji se čtou titulky inzerátů, než jejich text - až 4x více se čtou inzeráty, které v záhlaví sledují nějakou výhodu - delší záhlaví (titulky) se čtou častěji než kratší - uvedení ceny se dobře pamatuje - ilustrace činí inzerát přitažlivějším - texty vysázené velkými písmeny odrazují od čtení - celý inzerát čte malé procento lidí - lidé hledají v inzerátu fakta, ne obecné fráze
4
Reklama zasahuje především EMOCIONÁLNÍ a MOTIVAČNÍ stránky osobnosti uplatňování SPECIFICKÝCH APELŮ POZITVINÍ – velmi účinné – zdůrazňují pozitiva spojená s nákupem NEGATIVNÍ – opak – negativa, když nekoupí Využívají se rovněž APELY EFEKTIVNÍ NEGATIVNÍ – vlastnosti výrobku, které lze vyjádřit negativně – nemačká se, nesráží se, nešpiní se, …… ВНИМАНИЕ ВНИМАНИЕ APELY kladoucí důraz na stupňování kvality výrobku či účinků (ještě více vůně…., ještě tenčí….,)
5
Nejúčinnější je reklama SLOVNĚ VIZUÁLNÍ – vhodný doplněk hudba, poezie, humor. - účinnou formou je i obal / obalová technika - v současné době je obal chápán jako součást propagace - hodnocen podle toho jak k propagaci výrobku přispívá
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.