Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSára Dušková
1
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert Renč, Centrum.cz Holdings)
2
1 NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ Video Instant messaging Internet v mobilních telefonech MěřitelnostNejvětší výzvy a otázky Standardizováno na videu v bannerech Řeší se pro video v obsahu (komise SPIRu) Jak velký potenciál skutečně představuje? Dokáže být konkurenceschopné vůči TV reklamě? Hodnověrné statistiky k dispozici (určitě pro ICQ) Oficiální standardizace očekávaná na konci roku 2008 Jak jej lze nejlépe využívat? Kam až můžeme zajít v cílení? Zatím nejasný standard Mobil umožňuje technicky velmi sofistikované možnosti měřeni (a cílení) Najde si své místo a kdy? Jak to budou vnímat uživatelé mobilů, tedy my všichni?
3
2 VIDEOREKLAMA – NOVÁ REALITA Video v reklamním banneru Videoreklama v obsahovém videu MěřitelnostKomentář Standardizované SPIRem Reálně funguje od konce roku 2007 Stejný způsob měření jako u reklamních bannerů (imprese) Vývoj technologií otevírá prostor pro inzerenty, kteří byli tradičně zaměřeni pouze na TV reklamu Různé formy –Spot před content videem –Reklamní banner ve videu –Product placement Žádná forma zatím nevytvořila standard Způsob měření zatím nesjednocen – řeší se Ale už je tady a představuje další potenciál Dnešní výkonnost v portfoliu NetCentrum 450 GRP‘s týdně jen v packu HP/mail/chat
4
3 VIDEOREKLAMA – Efektivita (CTR)
5
4 VIDEOREKLAMA – četnost použití různých komunikačních kanálů
6
5 Mediatype effectiveness = Rate Srovnání efektivity GRP v TV a na internetu (případová studie Sony TV Bravia provedená OMD) TRP je na internetu 3,7x levnější než v TV TRP v TV je 3,2x efektiv- nější (na 1% awareness) než na internetu Při srovnání konkrétní kampaně XYZ na internetu a v TV, pokud vezmeme v úvahu standardní ceníkové ceny a benchmark, je kampaň na internetu 1,165x efektivnější než v televizi. VIDEOREKLAMA – srovnání s TV reklamou v ČR Zdroj: Sony TV Bravia case study, OMD
7
6 POUŽÍVÁNÍ INSTANT MESSAGINGU V ČR (výzkum na uživatelích ICQ) Zdroj: DINSIGHT, kvalitativní výzkum pro ICQ
8
7 REKLAMA NA INSTANT MESSAGING – OBROVSKÝ, ZATÍM NEVYUŽITÝ POTENCIÁL (Targeting) Takřka dokonalý targeting Zdroj: MML, NetMonitor
9
8 REKLAMA NA INSTANT MESSAGING – zásah na denní bázi v ČR Zdroj: UVDT, Radioprojekt, ICQ
10
9 REKLAMA NA INSTANT MESSAGING – zásah na denní bázi v ČR (internet) Zdroj:NetMonitor, ICQ Strávený čas průměrně 300 minut/den
11
10 Images for illustration purpose only McDonalds skin Territory: Canada REKLAMA NA INSTANT MESSAGING – nejde jen o bannery…
12
11 REKLAMA V MOBILNÍM TELEFONU – ZATÍM OTAZNÍK Příležitost – 126% penetrace SIM na českém trhu Nízké (zatím) užívání internetových služeb v mobilním telefonu –Vnímané vysoké zpoplatnění datových služeb –Nízká penetrace HW s možnostmi využívání internetových služeb –Uživatelské návyky Bannery Videoreklama „Push to talk“ (například katalog) Promo – generující akci (přímé volání do prodejního call centra) Typy reklamy
13
12 DOTAZY?
14
13 Příloha – ukázky videoreklamy na serverech NetCentrum: - KofolaKofola - BMW (po najetí myší na formát 120x120 v levém horním rohu)BMW - HSBC (120x600)HSBC - AVONAVON - NAXINNAXIN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.