Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Datum: 5. 6. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Datum: 5. 6. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název."— Transkript prezentace:

1 Datum: 5. 6. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce: Reklama a propagační prostředky Předmět: Občanská nauka Ročník: 3. Časová dotace: 15 minut Vzdělávací cíl: Orientace v problematice, etika reklamy Pomůcky: Psací potřeby, sešit, hlava Poznámka: DUM je součástí tematického celku „Kultura“ Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výuky, internetu

2 Reklama a propagační prostředky Jejich vliv na životní styl

3 Reklama: Zákon č. 40/199 o regulaci reklamy říká: Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby,k pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky, pokud není stanoveno jinak

4 NĚKDO oznamuje NĚKOMU NĚCO ZA nějakých podmínek POMOCÍ něčeho a S nějakým záměrem. Reklama = komunikace: odesílatel (firma) – prostředek (reklama) – adresát (zákazník)

5 Funkce reklamy: Informativní – reklama se snaží informovat o existenci výrobku či o slevě Přesvědčovací – reklama se snaží přimět zákazníka ke koupi (viz. r. na vodní kámen, jinak si zničíte pračku) Připomínací – výrobek stále existuje, lze jej koupit

6 Prostředky reklamy: Reklamní letáky, filmy, spoty, předměty, billboardy, bannery Reklamní komunikace se uskutečňuje pomocí masových médií, proto ji lze označovat jako komunikaci masovou. Za taková média považujeme noviny, časopisy, televizi,rozhlas nebo internet.

7 Cíl reklamy: Cílovou skupinu určují znaky: geografické – státy, národy, oblasti, okresy, města, nákupní oblasti ad. demografické – pohlaví, věk, rodinný stav, povolání, příjem apod. psychologické – odrážejí osobnost člověka (charakter, postoje) a také životní styl (návyky, normy, zájmy, zkušenosti)

8 !!!!!! Nejjednodušším terčem reklamy jsou děti, mládež a senioři –lehce ovlivnitelní, nedostatek zkušeností, důvěřivost, být in, nepropást ideální příležitost (neprohloupit)

9 Ovlivňuje reklama Tvůj životní styl? Tak nashledanou u reklamy… http://www.youtube.com/watch?v=RtN4n s96ETc&feature=relmfuhttp://www.youtube.com/watch?v=RtN4n s96ETc&feature=relmfu

10 Zdroje: http://referaty.atlas.sk/odborne_hu manitne/ekonomia/8796http://referaty.atlas.sk/odborne_hu manitne/ekonomia/8796 http://www.skolamedii.cz/metodicky -material/svet-reklamyhttp://www.skolamedii.cz/metodicky -material/svet-reklamy www.office.microsoft.com


Stáhnout ppt "Datum: 5. 6. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google