Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Říhová
1
Marketing maloobchodu
2
Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny
3
Marketingová komunikace Marketingová komunikace je obecným označením všech složek komerční i nekomerční komunikace, jejíž cílem je podpora marketingové strategie firmy. Je to řízený proces, jehož hlavním úkolem je informovat, přesvědčovat, nebo ovlivňovat různé cílové skupiny a vést s nimi dialog. Obecným cílem marketingové komunikace je: Poskytovat informace (o výrobku, firmě..), Zdůraznit užitek a hodnotu produktu, Odlišit jej od ostatních podobných produktů, Přesvědčit zákazníky o přijetí produktu, Zvýšit poptávku, Stabilizovat obrat,upevňovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a veřejností.
4
Integrovaná marketingová komunikace
5
Marketingová komunikace v obchodní firmě V obchodní firmě se využívají dvě základní komunikační strategie. Tyto strategie se odvíjí od toho, jakou komunikační strategii používá výrobce. Princip push strategie spočívá v oslovování MO firem výrobci prostřednictvím různých forem MK (osobní prodej, podpora prodeje, reklama v odborném tisku) s úmyslem stimulace MO firmy k nákupu produktu (značky). Princip pull strategie spočívá v tom, že výrobce oslovuje s využitím různých forem MK přímo spotřebitele, a ti se následně poptávají u obchodníka a ten u výrobce.
6
Komunikační strategie
7
Nástroje komunikace obchodní firmy Obchodní firma z hlediska jejího poslání dělí komunikační nástroje na: Externí nástroje komunikace – jejich cílem je upozornit na samotnou existenci obchodní firmy a její vymezení vůči ostatním firmám. Informovat o jejím umístění, sortimentu, cenovém zaměření, o poskytovaných službách. Nejčastěji volíme tyto nástroje: reklama, puplic relations, direct marketing. Interní nástroje komunikace – používají se na místě prodeje. Oslovují zákazníka přímo v prodejně. Nejčastěji osobní prodej, podpora prodeje, P-O-P reklama, merchandising.
8
Nástroje komunikačního mixu
9
Interní nástroje komunikace obchodní firmy Podpora prodeje – nástroje jsou nejvíce účinné ve fázi nákupu, kdy je spotřebitel v prodejně a rozmýšlí se mezi jednotlivými značkami. Zde je možné ho vhodným způsobem „postrčit“ k nákupu. Osobní prodej – osobní prodej se využívá zejména v prodejnách s vyšší úrovní služeb, cen, a nabídkou kvalitnějšího zboží. P-O-P reklama – podpora nákupu na místě prodeje je zesilována různými prostředky jako např. různé displeje, stojany, interaktivní kiosky, regálová označení, nápisy na podlaze apod.
10
Rozhodování spotřebitele na místě prodeje
11
Atmosféra prodejny Atmosféra prodejny je tvořena mnoha prvky: hmotnými i nehmotnými. Vytváří ji architektura budovy,vchod do prodejny, loga a nápisy, celková upravenost okolí, vnitřní uspořádání MOJ, použité materiály,osvětlení,hudba, mikrokliatické podmínky, personál a mnoho dalších. Hudba – působí fe funkce zvukové kulisy. Příjemná hudba odbourává stres, přináší rozptýlení, prodlužuje dobu strávenou v prodejně. Osvětlení – dotváří celkový dojem. Důležitá je celková intenzita osvětlení, barva světla. Barevnost – barvy mají velký význam v ovlivňování psychiky.
12
Vnitřní uspořádání prodejny Hlavní zásady uspořádání prodejny Jasná strukturace prodejny podle oddělení (zvláště ve velkých prodejnách kde je velký sortiment zboží). Vytvoření orientačních bodů (pokladny, bufety, kávovary). Pregnantní hlavní cesty prodejnou Uspořádání oddělení podle logiky zákazníků Uspořádání zboží v regálu, které by se nemělo často obměňovat
13
Kontrolní otázky
14
Použitá literatura
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.