Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumír Špringl
2
Oblast obsahové náplně Oblast designu Hardwarové a softwarové požadavky Bezpečnost, uživatelská oprávnění zálohování
3
možnost publikování dat všech požadovaných formátů, tzn. nejen textové zprávy, seznamy, tabulky, ale např. také dokumenty PDF, audio a video soubory, XML formuláře apod., možnost spolupráce více lidí na tvorbě jednotlivých dokumentů a projektů,
4
zda systém zvládá verzování dokumentů, informovanost o stavu a modifikaci vložených dokumentů, zda existuje možnost schvalování vkládaných příspěvků pověřeným uživatelem, zda systém umožňuje fulltextové vyhledávání v dokumentech, příp. vyhledávání relevantních dokumentů pomocí klíčových slov, zda je zajištěna možnost omezení doby platnosti vkládaných příspěvků a dokumentů bez nutnosti jejich manuálního rušení.
5
jaké jsou možnosti při návrhu grafického provedení jednotlivých částí webu, využití různých motivů, předpřipravených šablon, způsob řešení navigace, nakolik je možno přizpůsobovat a graficky odlišit již připravené návrhy stránek a jejich jednotlivých částí podle požadavků tvůrců portálu,
6
je-li možno, aby si každý uživatel portálu mohl přizpůsobit vzhled stránek podle sebe, nakolik umožňuje systém využívání šablon, ať už dodávaných, zveřejněných na internetu, příp. umožňuje-li tvorbu vlastní šablony, jak je řešena přístupnost webu.
7
Jak je systém náročný na hardwarové vybavení, má škola k dispozici dostatečně výkonný server, který zajistí bezproblémový provoz zvolené aplikace, nebo musí investovat do nákupu výkonnějšího hardwaru? Jaké jsou softwarové nároky aplikace, pod jakým operačním systémem je možno aplikaci provozovat, je třeba nakoupit další software nutný k provozu (webový server, databázový stroj, skriptovací jazyk apod.)? Jaké jsou nároky na hardware a software uživatelů portálu, vyhovuje stávající technika a softwarové vybavení?
8
možnost přístupu z portálu k důležitým aplikacím, jako např. programy na evidenci žáků, testovací programy, výukové programy, kancelářské aplikace apod., možnost nastavení příchozích a odchozích e- mailů k odesílání oznámení uživatelům, ukládání dokumentů e-mailem, zapojování se do diskusí, možnost implementace e-learningového systému pro žáky.
9
jakým způsobem je zajištěno přidělování uživatelských práv k webu a jeho částem, vytváření skupin uživatelů, využívá-li systém princip dědičnosti pro jednotlivé weby a části webů, existuje-li možnost přidělování oprávnění k dokumentům, seznamům, knihovnám na požádání, jak je v systému realizováno zálohování důležitých dat, je-li zajištěna implementace antivirové ochrany, je-li možno kontrolovat dokumenty při odesílání nebo stahování.
11
HTML – HyperText Markup Language, jednoduchý jazyk pro tvorbu webu CSS – Cascading Style Sheets, jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek JavaScript – multiplatformní, objektově orientovaný skriptovací jazyk Flash – vektorový grafický program používaný pro tvorbu (převážně internetových) interaktivních animací, prezentací a her PHP – Hypertext Preprocessor, skriptovací programovací jazyk, určený především pro programování dynamických internetových stránek
12
ASP.NET – je součást.NET Frameworku firmy Microsoft pro tvorbu webových aplikací a služeb AJAX – technologie pro vývoj webových aplikací. Web 2.0 – další vývojové stadium webu a jeho aplikací MySQL – databázový systém, je bezplatně licencován PostgreSQL – je relačním databázovým systémem Webhosting – pronájem prostoru pro webové stránky na cizím serveru Internetová doména – jednoznačné jméno (identifikátor) počítače nebo počítačové sítě, které jsou připojené do internetu
13
Představení školy (zaměření, nabídka povinných a volitelných předmětů, kroužků, pedagogické zázemí, materiální zabezpečení, exteriér, interiér atd.). Informovanost (informace pro rodiče organizace školního roku, kontakty, sdělení atd.). Komunikativnost (komunikace s žáky a rodiči – diskusní fóra, soutěže, ankety a jejich následná zpětná vazba). Úřední deska (seznámení rodičů a veřejnosti s dokumenty školy).
14
Výsledky studia (informace o výsledcích výchovně-vzdělávacího procesu školy). Výměna pedagogických zkušeností (někteří učitelé jsou ochotni vystavovat své vlastní přípravy do konkrétních předmětů na školním webu). Spolupráce (může se jednat o spolupráci s partnerskými školami, školami ze zahraničí atd.). Přístup ke klasifikaci (hodnocení práce dětí, plnění úkolů, kontrola absence, změny v suplování atd).
15
Práce žáků (vystavení prací žáků v nejrůznějších podobách). Školní události (představení uskutečněných školních akcí a účast žáků na nich).
16
Rodiče Žáci Zaměstnanci školy Veřejnost Sponzoři Jiné školy Zřizovatel
17
Webové stránky Individuální tvorba webu – nutné znalosti Zadání tvorby webu profesionálům Redakční systémy Volně šiřitelné Komerční řešení
18
Webové standardy (XHTML, CSS), validní web Použitelnost (snadná orientace, uspořádání a ovládání) Přístupnost (http://pristupnost.nawebu.cz)http://pristupnost.nawebu.cz Optimalizace pro vyhledávače Dodržení legislativy (autorský zákon, ochrana soukromí, svobodný přístup k informacím)
20
Logo školy Přesný název školy a adresa Kontaktní informace Vyhledávání Odkaz na cizojazyčnou verzi Datum poslední aktualizace Seznam odkazů na rubriky Mapa webu Další informace
21
1. Výsledky výchovně-vzdělávacího procesu 2. Školní řád 3. Studentské práce 4. Výstupy školních projektů 5. Zprávy z akcí školy 6. Studijní materiály 7. E-learning 8. Informace o studiu, propagace 9. Odkazy na další stránky (zřizovatel apod.) 10. Úspěchy školy
22
11. ICT plán 12. Diskuzní fórum 13. Virtuální prohlídka školy 14. Školní jídelna 15. Přístup k e-mailu 16. Školní dokumenty (obvykle ke stažení) 17. Školní kronika a historie školy 18. Školní časopis 19. Projekty (např. ESF) 20. Další rubriky dle zaměření školy
23
Prezentace vznikla s podporou OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.3.00/19.0016 Inovace studia k výkonu specializovaných činností ‒ koordinace v oblasti ICT
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.