Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_1A_06_.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_1A_06_."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_1A_06_ Going to Téma: Anglická gramatika v 7. a 8. ročníku ZŠ

2  1) Materiál je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Dle úvodních vět a tabulek učitel objasní žákům tvorbu tvaru Going to. Struktura kladné věty, záporné věty, otázky.  2) Následuje procvičení vět dle obrázků a výběru sloves. Kontrola je po odhalení barevného obdélníka.  3) Seřazení slov dle správného pořadí do vět – opět věta kladná, záporná, otázka. Pro individuální názornou práci je vhodné stránku vytisknou, rozstříhat slova a sestavovat věty manuálně. Kontrola dle vzoru.  4) Rozdíl v použití: will x going to, výroky ze života.  5) Závěr – dialogy, konverzace ve dvojicích dle předlohy a obrázků. Použití: going to x will.  6) Zařazení materiálu do úvodních hodin – going to.

3 We´re going to save money this year. Be careful! You´re going to fall down the stairs! I´m going to give up smoking next Monday. Letos hodláme našetřit peníze. Pozor! Spadneš ze schodů! Hodlám přestat kouřit příští pondělí. Example Are you going to spend all your money? Is she going to be a teacher? Yes, I am. No, she isn´t.

4 SUBJECTTO BEGOING TO… Iam ´m going to visit to France. see a new film. play table tennis. watch TV. He, she, itis ´s We You They are ´re

5 SUBJECTTO BEGOING TO… I´m not going to visit to France. see a new film. play table tennis. watch TV. He, she, itisn´t We You They aren´t

6 TO BESUBJECTGOING TO… AmI going to visit to France? see a new film? play table tennis? watch TV? Ishe, she, it Are we you they

7 Look at the pictures. What is going to happen? Use the words in the box. break the window, crash, drink coffee, have breakfast, play the piano, post a letter, read a letter The woman is going to have breakfast. He is going to read a letter. She is going to play the piano. The cars are going to crash. He is going to drink coffee. The ball is going to break the window. She is going to post a letter. 7 your picture

8 goingThey´retostayhotel.ina goingnotI´mtoe-mail.anwrite AnnIschangegoing to school?her EnglishShe´storeadgoingnewspapers. swimalot.goingWe´reto violin?Aregoingyoutotheplay

9 They´regoingtostayinahotel. I´mnotgoingtowriteane-mail. IsAnngoingto change her school? She´sgoingtoreadEnglishnewspapers. We´regoingtoswimalot. Areyougoingtoplaytheviolin?

10 Which future - will or going to …? Look out! You´re going to break that glass! (I can see it now.) Don´t give him a watch – he´ll break it. (I think so, because I know him.) „OK, I´ll answer it.“ I know. I´m going to do them all on Tuesday.

11  go to the sport centre  go shopping  finish my homework  go swimming  stay in and watch telly  have a party  listen to my CDs  play tennis this evening tomorrow after school on Saturday on your birthday Work with a partner. Make dialogues with these cues. Example: What are you going to do this evening? I think I´ll just stay in and watch telly.

12  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=zlod%C4%9Bj&ex=1#ai:MC900287591| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=zlod%C4%9Bj&ex=1#ai:MC900287591|  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ko%C4%8Dka&ex=1#ai:MC900030452| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ko%C4%8Dka&ex=1#ai:MC900030452|  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=babi%C4%8Dka&ex=1#ai:MC900338082| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=babi%C4%8Dka&ex=1#ai:MC900338082|  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=v%C3%BDhra&ex=1#ai:MC900439847| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=v%C3%BDhra&ex=1#ai:MC900439847|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=kniha&ex=1&origin=FX010132103#ai:MC900440424| http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=kniha&ex=1&origin=FX010132103#ai:MC900440424|  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=poslouchat&ex=1#ai:MC900439849|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=ps%C3%A1t&ex=1&origin=FX010132103#ai:MC900441908|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=ps%C3%A1t&ex=1&origin=FX010132103#ai:MP900409594|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=supermarket&ctt=1#ai:MC900089684|mt:0|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=televize&ex=1&origin=FX010132103#ai:MM900236320|  http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=tenis&ex=1&origin=FX010132103#ai:MM900295188|mt:3|  http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=plavat#ai:MC900438153|mt:0|  Project English 3, Oxford, Tom Hutchinson, Grammar summary, p. 76  Angličtina, Školní kurz gramatiky, Maria Birkenmajer, E. Maňko, Infoa 2008, str. 50  The Good Grammar Book, Michael Swan, Catherine Walter, Oxford University Press, p. 32


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_1A_06_."

Podobné prezentace


Reklamy Google