Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDavid Procházka
1
Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava
2
já a angličtina téma vyučovacích hodin s CLILem IAT realizační tým přípravy a realizace žáci vs. angličtina, kamera hodnocení + zajímavosti video – sestřih z hodin
3
maturita + VŠ na SŠS Jihlava „uživatelsky“ = „potřebuju-li“ – materiály pro výuku, práce s počítačem, matematické programy – projekty (Cizí jazyky interaktivně, Finanční mechanismy EHP/ Norska) Já a angličtina
4
„Vzájemná poloha kružnice a přímky“ AG – syntéza matematických dovedností vhodné pro úkol „sestavit krokový postup“ „málo“ nových slovíček (cca 20) opakovací hodina (ne nová látka) Téma vyučovacích hodiny s CLILem
5
IAT ActivBoard na SŠS Jihlava od r. 2006 v M + F používám skoro denně pro výuku cizího jazyka ideální dostatek materiálu k danému tématu pracovní listy - interaktivní IAT
6
Realizační tým Mgr. Petr Šíma Mgr. Josef Kotlík (kamera + střih) Alena Pelechová (jazykové korekce) + Aaron Cotta (jazykové korekce)
7
Přípravy jak dostat AJ reálně do M (AG) ? reálná situace: e-mail – žádost o pomoc – 1. h. – slovní zásoba – 2. h. – sestavit krokový postup „jak určit vzájemnou polohu kružnice a přímky“
8
Přípravy převod příprav do AJ jak se téma učí v AJ (internet) slovíčka „scénář“ – souslednost pracovní listy (6 + 8 A4) – interaktivní úkoly jazykové korekce dohoda s kameramanem
9
Realizace žáci 4.TL (technické lyceum, 17 ž.) byli předem informováni (+souhlas) o CLILu – nevěděli téma a úkoly natáčení - 2 delší vyuč. hodiny zkušenosti kameramana (projekty) – pozice kamery i „herců“, světlo, zvuk, příprava pro střih, …
10
Žáci vs. angličtina, kamera žáci angličtinu i úkoly v PL zvládli bez problémů nervozita z kamery a práce s IAT největší problém – (ne)hlasitost zhodnotili v anketě
11
Hodnocení + zajímavosti přípravy na hodiny – výběr materiálu, převod do AJ, pracovní listy atd. - časově náročné (hodně úprav) natáčení – velmi hladce
12
Hodnocení + zajímavosti přínos: – rozšíření slovní zásoby (žáci i učitel) – spolupráce učitelů jazykových a nejazykových předmětů – porovnání matematických postupů ČR x mimo (zajímavé) – opakování k MZ
13
Hodnocení + zajímavosti problémy: – nejednoznačnost při výběru anglických ekvivalentů českých matematických pojmů (1.slovník x 2. slovník x videa na internetu x rodilý mluvčí) – práce se světlem – (ne)hlasitost žáků při natáčení – lesson plan (nejasné kolonky)
14
Foto
15
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.