Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarie Nováková
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16 Jméno autora:Ing. Aneta Florianová Třída/ročník:3.A HT / 3. ročník HT Datum vytvoření:3. ledna 2013
2
Vzdělávací oblast: Cestovní ruch Tematická oblast: Kongresový CR 2. část Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti si na základě odprezentovaného učiva osvojí informace o klasifikaci kongresových služeb a organizování kongresových akcí. Klíčová slova: Kongres, plánování, příprava, realizace Druh učebního materiálu: Prezentace
3
Klasifikace kongresových služeb Kongresové služby dělíme na: a) Služby související s jednáním b) Služby související s pobytem účastníků c) Ostatní služby
4
ad A) Služby související s jednáním Zabezpečení (pronájem) a příprava jednacích prostorů Zpracování a tisk kongresových materiálů (pozvánky, návratky, program, referáty atd.) Propagace a poskytování informací o programu a organizaci akce Organizační služby před zahájením a v průběhu akce Tlumočnické a překladatelské služby Vytištění a expedice sborníků
5
ad B) služby související s pobytem účastníků Ubytování účastníků akce a osob, které je doprovázejí Stravování účastníků a jejich doprovodu Přeprava účastníků při příjezdu a odjezdu do místa a z místa konání akce, včetně dalších služeb s tím spojených
6
ad C) ostatní služby Recepční služba během konání akce Služby průvodců, hostesek Směnárenské služby Společenské programy Doprovodné akce
7
Organizování kongresových akcí Zabývají se tímto specializovaní organizátoři, agentury a cestovní kanceláře Soubor služeb kongresového CR poskytují samotná kongresová centra a paláce Zajišťují ubytování, stravování, společenský program a ostatní služby, které zprostředkovávají od dodavatelů – dopravních, ubytovacích, stravovacích apod. Objednavatelem kongresové akce, je subjekt, který rozhoduje o věcném obsahu akce, o počtu a struktuře účastníků, termínu a délce trvání a o místu konání
8
Organizování kongresových akcí Fáze organizování kongresové akce: 1. Plánování akce 2. Příprava akce 3. Realizace akce 4. Ukončení, vyúčtování a vyhodnocení akce
9
ad 1. Plánování akce Objednavatel kongresové akce vytváří přípravný tým, který plánování akce řídí a koordinuje Funkci tohoto týmu může nahradit i jednotlivec – kompetentní pracovník anebo přímo vedení objednávající instituce Plánování akce zahrnuje zásadní rozhodnutí o rozpočtu akce a jeho finančním zajištění, součástí plánování je i rozhodnutí o spolupráci se specializovanou firmou a její výběr
10
ad 2. Příprava akce Tato fáze je nejdůležitější a) Příprava odborného programu a zpracování časového plánu akce b) Určení místa akce a výběr prostoru pro jednání c) Zabezpečení dopravních, ubytovacích a stravovacích služeb d) Zabezpečení doprovodných akcí a programů e) Příprava a vytištění materiálů f) Propagace akce
11
ad 2. Příprava akce podstatnou součástí je zpracování cenových kalkulací včetně vložného (účastnický poplatek) Po jejich odsouhlasení oběma stranami je uzavřena písemná smlouva mezi objednavatelem a realizátorem kongresové akce
12
ad 3. Realizace akce Plně zajišťuje najatá firma, která zpravidla vytváří realizační tým, který komplexně řídí celkový průběh akce, dohlíží nad dohodnutými a objednanými, ale i ostatními službami Realizaci odborné části akce, tedy jednání, organizačně zabezpečují pracovníci objednatele
13
ad 4. Ukončení, vyúčtování a vyhodnocení akce Zde dochází k hodnocení organizačního a společenského průběhu celé akce a k vyúčtování Objednavateli je předloženo závěrečné vyúčtování podle cenové kalkulace a uzavřené smlouvy Hodnotí se ekonomické aspekty kongresové akce
14
Použitá literatura Drobná D., Morávková E.: Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost; druhé upravené vydání; nakladatelství FORTUNA PRAHA 2010 Obrázky – www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.