Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_04_20_Houby Číslo skupiny: 2 Autor: Mgr. Veronika Gábelová Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Člověk a jeho svět/Prvouka/Rozmanitost přírody Druh učebního materiálu: prezentace Metodický list:ne Anotace: Prezentace slouží k poznání stavby těla hub a k dělení hub na jedlé nejedlé a jedovaté. Ověřeno ve třídě: III.C Datum ověření:25.2.2013 Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum:25.2.2013Podpis:

2

3  samostatná skupina živých organismů  živiny čerpají z odumřelých částí rostlin a živočichů nebo parazitují.  nemají kořeny, listy a květy  neobsahují zelené barvivo

4  Jedlé  Jedovaté  Nejedlé  dají se sbírat a upravovat k jídlu  nejsou vhodné k jídlu pro svoji hořkost či zápach  obsahují prudké jedy, nedotýkat se jich

5 Hřib žlutomasý

6 Hřiby – smrkový, sametový, pravý

7 Kozák březový

8 Hřib žlučník

9 Muchomůrka červená

10 Muchomůrka zelená

11 HŘIB klobouk výtrusy třeň podhoubí plodnice

12

13 MUCHOMŮRKA plodnice klobouk prsten třeň pochva podhoubí

14

15 Skupina hub, která pokrývá povrch bílým nebo barevným podhoubím. Využíváme je ve farmaceutickém, chemickém i potravinářském průmyslu. Penicillinum notatum – produkuje antibiotika. Škodlivé – působí mykózy lidí, zvířat a rostlin. Kazí potraviny, dřevo, textil.

16 klobouk výtrusy třeň podhoubí plodnice prsten pochva

17  V čem se liší houby od rostlin?  Jak jsou užitečné plísně a čím škodí?  Uveď příklad jedlé, nejedlé a jedovaté houby. o Nemají kořeny, listy, květy, zelené barvivo o Užitečné – antibiotika o Škodí – mykózy, kazí potraviny o Hřib žlutomasý, hřib žlučník, muchomůrka červená

18 klobouk výtrusy třeň podhoubí plodnice prsten pochva  nemají kořeny, listy a květy  živiny čerpají z odumřelých částí rostlin a živočichů nebo parazitují. Patří sem i plísně.  Jedlé – hřiby, kozák  Nejedlé – hřib žlučník  Jedovaté – muchomůrka červená, zelená zápis

19  ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět prvouka pro 3.ročník. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2011, ISBN 978-80-7289-266-2.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google