Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlena Kučerová
1
Základní vzdělávání
2
Opakování vznik systému, zakladatel základní myšlenky koncepce práce v MŠ, důležité činnosti
3
Antroposofie je duchovní věda, inspirovaná zejména křesťanstvím a orientální filosofií. Ve středu zájmu antroposofie stojí člověk (anthropos) a hledání moudrosti (sophia) o člověku. Člověk je chápaný jako bytost fyzická, duševní a duchovní, je tvořen tělem, duší a duchem.
4
Vývoj jedince probíhá v sedmiletých cyklech: do 7 let se dítě učí především prostřednictvím fyzického těla – nápodobou v duchu slov „Svět je dobrý.“ do 14 let je důležitá stránka duševní – dítě se učí skrze prožitek, podobenství a morální autoritu „Svět je krásný.“ do 21 let (v období duchovního rozvoje) se z předchozích zkušeností utváří schopnost vlastního rozumového úsudku „Svět je pravdivý.“
5
Třída by měla být vymalovaná speciální vrstvenou malbou (působí zamlženě). Vyzdobena bývá jemnými látkami světlých barev a přírodními materiály. Pohromadě by měly sedět děti stejného temperamentu. Třídní učitel by měl vést děti alespoň v některých předmětech až do 9. třídy.
6
Ráno by se měl učitel s každým dítětem osobně přivítat podáním ruky. Vyučování začíná tzv. epochou – dvouhodinovým blokem, který se po dobu 3 – 4 týdnů věnuje tématu jednoho předmětu: český jazyk, matematika, prvouka, vlastivěda, dějepis, zeměpis, přírodopis, fyzika, chemie Ostatní předměty (jazyky, VV, TV, HV) se vyučují v klasických vyučovacích hodinách (45 minut).
7
Blok má 3 části: rytmickou, hlavní a vypravovací rytmická: ranní průpověď (báseň, myšlenka), rytmické cvičení hlavní: výuka, většinou frontální vypravovací: učitel vypráví nebo čte podle ročníků – 1. pohádky, 2. bajky a legendy svatých, 3. starozákonní příběhy, severské a keltské legendy, 5. řecké báje
8
různé encyklopedie, odborná literatura, atlasy a vlastní pracovní sešity dětí místo učebnic slovní hodnocení žáků prožitek – vlastní zkušenost rytmus: rytmus svátků, střídání epoch, rytmus vyučovacích hodin od 1. ročníku dva cizí jazyky umělecké aktivity: hra na flétnu a další nástroje, scénky, divadelní představení
9
audiovizuální technika se využívá jen v nutných případech výuka čtení a psaní: od obrázku k písmenu, děti se učí poznávat a psát velká tiskací písmena, s procvičováním čtení se však začíná pozvolna, zpravidla až ve 2. ročníku, v tomto ročníku se děti učí malá tiskací písmena psací písmo až ve 3. ročníku eurytmie: ve všech třídách, pro každou hlásku a každý tón konkrétní pohybové gesto
10
práce s různými materiály: vlna, plsť, látky, papír, vosk, hlína, dřevo pletení (1. ročník), háčkování (2.), vyšívání, šití, modelování, vyřezávání, řezbářství, výroba mechanických dřevěných hraček (8.), výroba dřevěných loutek (9.), kovotepectví (9.) všechny činnosti vykonávají chlapci i dívky
11
„Vždy mne fascinoval film, ale až moje zkušenosti ve škole Rudolfa Steinera mne podpořily v tom, abych herectví následovala jako své povolání. Je to škola svobodného ducha, která podporuje kreativitu a individualizmus.“ Jennifer Aniston, herečka, bývalá waldorfská žákyně Zdroj: Wikipedia [online]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:JenniferAnistonHWoF Feb2012.jpg
12
http://www.marinka.cz/skolak/waldorfska- skola Waldorfská škola Semily [online]. Dostupné z: http://www.waldorf-semily.cz/web/prehled/ Waldorfské školy [online]. Dostupné z: http://www.iwaldorf.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.