Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVlasta Žáková
1
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Sociologie a psychologie člověka Název: VY_32_INOVACE_SOUSTREDENI Škola pro 21. století
2
Anotace Předmět: Člověk ve společnosti. Věková skupina: 8. ročník ZŠ. Časová dotace: 20 minut. Popis: Materiál slouží k výkladu tématu Soustředění. Cílem je, aby si děti uvědomily, co vše může strhávat jejich pozornost a rušit je v soustředění na zadaný úkol. Snímek 5 slouží jako rozcestník. Při kliknutí na jednotlivé obdélníky jsme přesměrováni na snímek s vysvětlením příslušného pojmu. K návratu slouží tlačítko „Zpět“. Materiál obsahuje 10 stránek a je určen k interaktivní výuce.
3
Soustředění Soustřeď se! Vnímej!Dávej pozor!
4
Soustředění neboli koncentrace = schopnost člověka zaměřit se na určitou věc. Je jednou z hlavních vlastností pozornosti. Schopnost soustředit se závisí na zájmech, motivaci, rozpoložení člověka (únava, nálada, …).
5
Co negativně ovlivňuje pozornost? Únava Rozčilení Stres Rušivé okolí Klikni na příslušný obdélník, abys se dozvěděl víc!
6
Únava Člověk, který je unavený, nevyspalý může mít problémy se soustředěním. Unavený člověk pracuje pomaleji, málo efektivně. Cítíš-li únavu, odpočiň si na chvíli. Pokud jsi ospalý, běž spát. Ráno nebudeš tolik unavený a budeš schopen pracovat efektivněji. Zpět Ráno moudřejší večera.
7
Rozčilení Rozčilený nebo jinak rozrušený člověk má často problém se soustředit. Najdi si způsob, jak se uklidnit. Někdo počítá do deseti, jinému pomáhá zhluboka dýchat, … Každému pomáhá něco jiného a je na každém z nás, aby si našel ten pravý způsob jak se uklidnit a přitom neomezovat druhé. Zpět
8
Stres = reakce organismu na nadměrnou zátěž. Většina lidí má problémy se soustředěním v případě, kdy se jim nakupí povinnosti a oni nestíhají. Nenechávej povinnosti na poslední chvíli, jen se Ti nakupí, nebudeš vědět, co dřív a budeš nucen se soustředit na několik věcí zároveň. Pokud se Ti to nepodaří, věnuj ve vždy jen jedné věci, ne několika najednou. Zpět
9
Rušivé okolí Pokud jsi v prostředí, kde Tě něco ruší od práce, nedokážeš se soustředit tak, jako by jsi to dokázal v klidném prostředí. Snaž se při práci omezit věcem, které Tě mohou rušit (hlasitá hudba; zapnutá televize; puštěný počítač, který k práci nepotřebuješ, …). Bez rušivého okolí se budeš lépe soustředit, práce Ti půjde rychleji od ruky a budeš mít potom víc času pro sebe. Zpět
10
Použitá literatura: JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 303 s. ISBN 80-723-8394-9. JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 144 s. ISBN 80-723-8393-0. Použité zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.