Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJosef Sedlák
1
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
2
Prezentace vznikla v rámci projektu „Inovace výuky regionálního rozvoje“ OP VK - CZ.1.07/2.2.00/28.0012 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace výuky regionálního rozvoje CZ.1.07/2.2.00/28.0012
3
OBSAH 1 - ČESKÉ DRÁHY a.s. – vznik a vývoj 2 - ŽELEZNIČNÍ PROVOZ – zabezpečovací zařízení – staniční a traťové 3 - VOZOVÝ PARK 4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU 5 - BUDOUCNOST ŽELEZNICE ? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
4
1- České dráhy a.s. – vznik a vývoj Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
5
1- České dráhy a.s. – vznik a vývoj 1.1.1993 České dráhy s.o. – unitární železnice 1.1.2003 České dráhy a.s., SŽDC s.o. 1.12.2007 Vznik ČD Cargo 1.7.2008 SŽDC – převod infrastruktury 1.9.2011 SŽDC – „živá dopravní cesta“ Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
6
1 - České dráhy a.s. – vznik a vývoj Osobní železniční doprava – osoby, ČD Kurýr, cyklo přepravy Nákladní železniční doprava – vozové a ucelené zásilky, kombinovaná přeprava Lanové dráhy – Janské Lázně, Bohosudov, Ještěd Autobusová doprava Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
7
1 - České dráhy a.s. – vznik a vývoj ŘÍDÍCÍ ORGÁNY – valná hromada-řídící výbor, dozorčí rada, představenstvo ORGANIZAČNÍ A VÝKONNÉ JEDNOTKY – generální ředitelství, odštěpné závody(železniční zdravotnictví), organizační jednotky (krajská centra osobní dopravy, vlakový doprovod, depa kolejových vozidel) DCEŘINNÉ SPOLEČNOSTI (RAILREKLAM, VÚŽ) Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
8
2 - ŽELEZNIČNÍ PROVOZ Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
9
2 - ŽELEZNIČNÍ PROVOZ D 1 - návěstní předpisy D 2 - dopravní předpisy SPPO - smluvně přepravní podmínky TR 10 - tarif ČD a.s. pro vnitrostátní přepravu cestujicích a zavazadel Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
11
ČESKÉ DRÁHY a.s. KCOD ZLÍN 358 km trati /88 km elektrifikováno Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
12
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ STANIČNÍ ZABEZPEČOVACÍ ZAŘÍZENÍ Elektromechanické Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
13
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ reléové Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
14
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ elektronické – ESA 11 Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
15
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ TRAŤOVÉ ZABEZPEČOVACÍ ZAŘÍZENÍ Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
16
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ TELEFONICKÉ DOROZUMÍVÁNÍ POLOAUTOMATICKÝ BLOK AUTOMATICKÝ BLOK AUTOMATICKÉ HRADLO Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
17
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ NEMOŽNÉ DOROZUMĚNÍ JÍZDA PODLE ROZHLEDU DOPRAVNÍ DENÍK VLAKOVÁ CESTA, VÝPRAVA A ODJEZD VLAKU PÍSEMNÉ ROZKAZY Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
18
2 – ŽELEZNIČNÍ PROVOZ GRAFIKON VLAKOVÉ DOPRAVY – JÍZDNÍ ŘÁD Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
19
3 - VOZOVÝ PARK PARNÍ TRAKCE MOTOROVÁ TRAKCE ELEKTRICKÁ TRAKCE MOTOROVÉ VOZY OSOBNÍ A NÁKLADNÍ VOZY Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
20
3 – VOZOVÝ PARK PARNÍ TRAKCE Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
21
3 – VOZOVÝ PARK Vynález Denise Papina – tlakový hrnec James Watt – parní stroj Anglie, George Stephenson, Lokomotion 11.11.1838 – Břeclav – Brno 1.9.1841 - Břeclav - Přerov Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
22
3 – VOZOVÝ PARK Lokomotion Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
23
3 – VOZOVÝ PARK Elektrická trakce Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
24
3 – VOZOVÝ PARK 1867 – první elektrický motor 1880 - první elektrická lokomotiva František Křižík – Tábor – Bechyně Napájecí soustavy – střídavé, stejnosměrné Závislost provozu na přívodu energie pevnými zařízeními Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
25
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
26
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
27
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
28
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
29
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
30
3 – VOZOVÝ PARK Motorová trakce Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
31
3 – VOZOVÝ PARK 1876 – první spalovací motor 1890 - Rudolf Diesel 1905 - první naftový motor ( automobil ) 1912 - Švýcarsko – první výkonná motorová lokomotiva Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
32
3 – VOZOVÝ PARK Motorové vozy Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
33
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
34
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
35
3 – VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
36
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Železniční přejezdy - Funkce -Rychlost -Zábrzdná vzdálenost -Zabezpečení přejezdů -Součást zabezpečovacího zařízení Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
37
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
38
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Pohyb po nádraží a po trati: -Nízká hlučnost -Vysoká rychlost -Nepřístupnost míst pro veřejnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
39
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
40
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
41
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
42
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
43
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
44
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU ELEKTRIZOVANÉ TRATĚ -Napájecí soustavy -Dodržování bezpečné vzdálenosti -Elektrická zařízení pro baterie a vytápění Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
45
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
46
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
47
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
48
4 - BEZPEČNOST ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
49
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ SPOLEHLIVOST BEZPEČNOST KOMFORT A POHODLÍ EKOLOGICKÝ DRUH DOPRAVY NOVÝ VOZOVÝ PARK Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
50
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
51
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
52
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
53
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
54
5 – BUDOUCNOST ŽELEZNICE? Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
55
ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
56
Železniční doprava Funkčnost – vize – budoucnost Děkuji za pozornost Ing. Ludvík Urban Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/28.0012
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.