Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMilada Fišerová
2
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace doplněné textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.
4
4 e-business e-commerce
5
Tento druh elektronického obchodování se používá v distribučních a prodejních sítích, ve kterých mohou mezi sebou komunikovat výrobci, pobočky, distributoři, velkoobchody, dealeři nebo obchodní zástupci, způsob podnikání uskutečňovaný pomocí elektronických prostředků, tj. s maximálním využitím informačních a komunikačních technologií, uplatňuje se mezi podniky: dodavatelé a finální výrobci výrobci mezi sebou výrobci a maloobchod 5
6
Označuje také obchodní vztah mezi fyzickými osobami, popř. domácnostmi, Mezi základní prvky patří nabídkový katalog zboží s fulltextovým a hierarchickým vyhledáváním, nákupní košík a objednávkový systém. 6
7
7 Podnik (B – Business) Zákazník (C – Consumer) Správa (G – Government) Podnik (B – Business) B2B Systémy pro obchodní transakce mezi podniky B2C Internetové obchody určené koncovým spotřebitelům B2G Nabídka služeb a zboží, komunikace se státní správou Zákazník (C – Consumer) C2B Prodej spotřebitelů firmám, sledování nabídek C2C Aukční systémy pro prodej použitého zboží C2G Podávání daňových přiznání, volby, sčítání lidu Správa (G–Government) G2B Zadávání veřejných zakázek a grantových projektů G2C Poskytování informací o veřejné správě G2G Spolupráce státních orgánů, mezinárodní koordinace
8
1) Elektronický obchod (e-commerce) 2) Elektronické zásobování (e-Procurement) 3) Elektronická tržiště (e-Marketplace) 4) Řízení dodavatelských řetězců 8
9
založený primárně na vztahu B2C, tedy vztazích firem a konečných spotřebitelů 9 B2C e-Commerce (www) B2C
10
10 Zákazník Vstup na el. obchod Vstup do katalogu Elektronický katalog zboží Výběr z katalogu, informace o zboží Uložení zboží do virtuálního košíku Konec nákupu ? Ne Návrat do katalogu Ano Objednávka / Platba (zákaznické konto,..) Aktualizace dat o zákazníkovi KONEC
11
11 e-Procurement B2B Založené na vztahu B2B, mezi dvěma firmami, které si mezi sebou elektronicky vyměňují obchodní dokumenty a další data.
12
12 Vztahy B2B, ale současně mezi více obchodními partnery v prostředí speciálních internetových aplikací. B2B e-Marketplace
13
13 B2B SCM /APS s vazbou na metody progresivního plánování a rozvrhování *SCM – Supply Chain Management, *APS – Advanced Planning and Scheduling Pokročilé plánování a rozvrhování), mezi obchodními partnery na principu B2B, avšak v rámci celé provázané sítě, která se tímto způsobem řídí jako jeden celek.
14
PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: Radix, 2005, ISBN 80-86031-59-4 SIXTA, J., M. ŽIŽKA. Logistika, teorie a praxe. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80- 251-0573-3 Obrázky galerie Kliparty kvalitně [cit. 11.8.2012]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 WWW:.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.