Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIveta Vávrová
1
M ístní A kční P lán rozvoje vzdělávání v ORP Valašské Meziříčí Ustavující jednání Řídícího výboru MAP Velká zasedací místnost MěÚ Valašské Meziříčí 4. května 2016 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000126
2
Obsah Představení a cíle MAP Postup realizace a struktura MAP Struktura řízení MAP Řídící výbor MAP, Statut a Jednací řád Opatření MAP (povinná, doporučená, průřezová a volitelná) Budování znalostních kapacit Kontakty
3
Co je MAP Místní akční plán vzdělávání zaměřený na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Zahrnovat bude oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání. Bude stanovovat priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území ORP Valašské Meziříčí na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území. Má být zpracován ve spolupráci s partnery v území.
4
Cíle MAP Zlepšení řízení a dlouhodobého plánování v MŠ a ZŠ Orientace na kvalitní a inkluzivní vzdělávání Podpora škol se slabšími výsledky a rozvoj potenciálu každého žáka Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole Zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání
5
Postup realizace MAP Aktivity projektu: Akční plánování - Rozvoj partnerství – zapojení min. 70 % mateřských a základních škol v území - Dohoda o prioritách – analýza a strategický rámec MAP - Akční plánování – akční plán - Budování znalostních kapacit – realizace vzdělávání Evaluace Řízení MAP Řízení projektu Odpovědnost za realizaci: Realizační tým MAP Řídící výbor MAP Partnerství MAP
6
Struktura dokumentu MAP 1.Analytická část 2.Strategický rámec MAP 3.Opatření Každé opatření bude zpracováno v následující struktuře: Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy o Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření o Popis cíle o Popis kroků k naplnění cíle – tři typy aktivit -Aktivity jednotlivých škol – aktivity na podporu vzdělávání žáků a učitelů se plánují na úrovni škol -Aktivity spolupráce – plnění opatření např. prostřednictvím společného využití odborníka, vzájemného informování atd. -Infrastruktura – jaké investice do infrastruktury
7
Struktura řízení MAP Realizační tým projektu MAP - projektový manažer - odborný řešitel - metodici - asistent Řídící výbor MAP - zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území MAP Partnerství MAP - široká platforma spolupracujících subjektů (pracovní skupiny, pracovaní a poradní tělesa ad.)
8
Řídící výbor MAP Zástupce realizátora projektu MAP – Karel Hlavica, člen Rady svazku a starosta obce Police Zástupce kraje a KAP – Ing. Radovan Výsmek, Odbor školství, mládeže a sportu, Oddělení mládeže, sportu a rozvoje lidských zdrojů – Krajský úřad Zlínského kraje Zástupci zřizovatelů škol – Bc. Robert Stržínek, starosta města Valašské Meziříčí, a Mgr. František Svoboda, starosta obce Branky Zástupce vedení škol - Mgr. Šárka Večeřová, ředitelka MŠ Kelč - Mgr. Jana Volfová, ředitelka Lesní mateřské školy Včelka - Mgr. Drahomíra Chytilová – ředitelka ZŠ a MŠ VM Křižná 782 - Mgr. Antonín Liebel – ředitel MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižné ve VM - Mgr. Dana Miklová – ředitelka ZŠ VM Vyhlídka 380 - Mgr. Milada Šindlářová – ředitelka ZŠ Lešná
9
Řídící výbor MAP Zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání – Mgr. Jiří Pernický, ředitel SVČ Domeček, a Mgr. Hynek Böhm, Ph.D. Zástupce základních uměleckých škol – Bc. Lenka Šoborová, ředitelka ZUŠ Alfréda Radoka VM Zástupce rodičů – Alena Střítezská, člen školské rady ZŠ Křižná Zástupce MAS – Ing. Ondřej Neuman, manažer MAS Rožnovsko Role ŘV MAP: Hlavní pracovní orgán – plánuje, tvoří a schvaluje MAP Může vytvářet pracovní skupiny Projednává podklady a návrhy k přípravě, realizaci a evaluaci MAP Zprostředkovává přenos informací, schvaluje Strategický rámec MAP do roku 2023
10
Statut Řídícího výboru MAP ustanovuje působnost ŘV MAP, složení, práva a povinnosti členů ŘV MAP i jeho zrušení či zánik existence ŘV v rámci projektu MAP do 28. 2. 2018 v čele ŘV stojí předseda, který svolává a řídí jednání ŘV MAP upravuje způsoby jednání a hlasování ŘV MAP každý člen 1 hlas Rozhodování nadpoloviční většinou přítomných – schválení statutu, jednacího řádu, volby předsedy a změn Rozhodování prostou většinou – přítomných – ostatní záležitosti Jednací řád Řídícího výboru MAP
11
Zaměření MAP – povinná opatření Opatření č. 1:Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost-inkluze- kvalita Opatření č. 2:Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání Opatření č. 3:Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem
12
Zaměření MAP – doporučená opatření Opatření č. 4:Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků Opatření č. 5:Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovedností v oblasti vědy, technologií, inženýringu a matematiky „STEM“, což zahrnuje i EVVO) Opatření č. 6:Kariérové poradenství v základních školách
13
Zaměření MAP – průřezová a volitelná opatření Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků Investice do rozvoje kapacit základních škol Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV, IROP a OP PPR
14
Budování znalostních kapacit Příklady možného zaměření vzdělávání: Zvyšování kvality předškolního vzdělávání a péče; inkluzivní vzdělávání; spolupráce s rodinou; kariérové poradenství; manažerské vzdělávání pro ředitele škol se zaměřením na leadership, strategické řízení plánování a rozvoj lidských zdrojů. Nepodporované vzdělávání v rámci MAP: Jazykové vzdělávání; prezentační dovednosti; IT kurzy a práce s digitálními technologiemi; účetnictví.
15
Budování znalostních kapacit Vhodné formy: Společné vzdělávání (kurzy pro více škol, zřizovatele a další subjekty k porozumění problematiky); sdílení zkušeností (workshopy, konference, peer-to-peer aktivity); vzájemné informování (internetové stránky, zpravodaj, oběžník atd.); stáže a hospitace (mezi různými institucemi formálního i neformálního vzdělávání) kolegiální formy podpory (individuální i skupinové formy setkání s prvky mentoringu); poradenství (využívání expertů, koučování, sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení poskytovaného externími experty mezi školami navzájem i uvnitř škol)
16
Budování znalostních kapacit Návrhy na vzdělávání zasílat mailem projektovému manažerovi s definováním následujících bodů: Cíl a předmět vzdělávání; vazba na opatření MAP; cílová skupina; předpokládaný rozsah vzdělávání. Příklad návrhu: Náměty na budování znalostních kapacit Cíl/Předmět vzděláváníVazba na opatřeníCílová skupinaRozsahNáplň (forma)Rozpočet Nácvik sociálních a komunikačních dovedností v prostředí inkluzivního vzdělávání Inkluze, vzdělávání Nositelé a klíčoví partneři MAP 8 hodborný seminář8000
17
Harmonogram dalšího postupu realizace Realizační tým zpracovává výsledky dotazníkového šetření MŠMT a vlastního šetření v území ORP Valašské Meziříčí Zpracované výsledky budou poté rozeslány členům ŘV MAP k případnému doplnění ŘV navrhne pracovní skupiny pro jednotlivá zvolená opatření v čelem s gestorem z řad ŘV ŘV navrhne priority pro zvolená opatření rozvoje vzdělávání - ŘV spolu s realizačním týmem nastaví strategický rámec priorit do roku 2023 – červen 2015 (září 2015) ŘV stanoví návrhy vzdělávacích aktivit Další jednání ŘV MAP
18
Kontakty Ing. Helena Dobešová projektový manažer Tel.: 727 844 588 E-mail: dobesova.mikroregion@gmail.comdobesova.mikroregion@gmail.com Mgr. Milan Hendrych odborný řešitel projektu Tel.: 739 454 346 E-mail: skola@zssafarikova.czskola@zssafarikova.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.