Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Management napříč kulturami Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Management napříč kulturami Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání."— Transkript prezentace:

1 Management napříč kulturami Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání

2 Exportní strategie 2012 - 2020 Schválena vládou ČR dne 14.3.2012, shrnuje celkovou vizi proexportních aktivit státu. vychází ze současného stavu české ekonomiky, vymezuje strategický rámec proexportní politiky do roku 2020 a shrnuje celkovou vizi proexportních aktivit státu, jejich cíle a rovněž opatření, definuje 12 prioritních zemí - Brazílie, ČLR, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam. obsahuje rovněž cílenou skupinu tzv. zájmové země, kterých je 25 - Angola, Argentina, Austrálie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Egypt, Etiopie, Chile, Ghana, Chorvatsko, Izrael, Japonsko, JAR, Kanada, Kolumbie, Maroko, Moldavsko, Nigérie, Norsko, Peru, Senegal, Singapur, SAE, Švýcarsko a Thajsko.

3 Exportní strategie 2012 - 2020 Zaměření exportní strategie: zjednodušení a zefektivnění přístupu českých exportérů k podpoře státu a ke službám spojeným s exportem Definovány tři nosné pilíře usnadňující realizaci tohoto cíle: 1. Zpravodajství pro export 2. Rozvoj exportu 3. Rozvoj exportních příležitostí

4 Nejdůležitější projekty pro české exportéry Cesty ministra do zahraničí (mimo EU) AKTIVNÍ PODPORA FIREM 14 zemí: Albánie, Bosna a Hercegovina, Ekvádor, Irák, Kolumbie, Makedonie, Ruská federace, Turecko, Srbsko. Vietnam, Thajsko, Barma, Kazachstán, USA. 15 akcí Alžírsko, Bangladéš, Indie, Čína, Izrael, Maroko, Turecko, Kazachstán, Rusko, Bosna, Srbsko, Ukrajina, Ázerbájdžán, Gruzie, země subsaharské Afriky Integrovaná síť obchodních misí Příprava dokumentů na podporu obchodu. Mezivládní a rezortní smlouvy: Ekvádor, Irák, Thajsko Marketingová podpora v zahraničí Nový systém služeb CzechTrade, CzechInvest Služby pro exportéry poskytované MPO a jeho zahraniční sítí

5 Nejdůležitější projekty pro české exportéry rozšiřování zahraniční sítě s důrazem na prioritní a zájmové země 1.8.2012 28 zastoupení, červen 2013 70 zastoupení Zefektivnění řízení sítě: integrace kanceláří CzechTrade a CzechInvest, kmenoví zaměstnanci MPO Posílení zahraniční sítě: 2012: Kanada, Dánsko, Černá Hora, Čína, Argentina, Izrael, Thajsko, Senegal, Indie, Austrálie 2013: Čína, Brazílie, Turecko, Peru, Kolumbie, Chile, Indonésie Globální diverzifikace exportu Česká exportní banka Česká garanční a pojišťovací společnost Exportní financování a pojištění

6 ČESKÁ EXPORTNÍ BANKA Objem podepsaných úvěrových smluv přibližně 26 mld. Kč, historicky 3. nejvyšší za 17 let činnosti ČEB Předpokládané čerpání vyčleněné částky 660 mil. Kč ze státního rozpočtu na činnost ČEB EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST Objem nově uzavřených pojistných smluv - přibližně 71 mld. Kč, překročení podnikatelského záměru o 13 mld. Kč Posílení pojistných fondů EGAP dotací ze státního rozpočtu ve výši 1 mld. Kč Pojistná kapacita rozpočtována ve výši 250 mld. Kč Více viz Vyhodnocení exportní strategie - http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/rok-naplnovani-exportni- strategie-cr-2012-2020--29879.html

7 Exportní grand – velké lákadlo - Tuzemští vývozci mají každoročně možnost zapojit se do několika soutěží o zajímavý finanční příspěvek či grant k rozvoji svých exportních aktivit. - Organizátory soutěží jsou zpravidla silné nadnárodní společnosti a finanční instituce. Exportní cena DHL Uni Credit http://www.exportnicena.cz/ Exportní cena HSBC - 1 000 000 korun obdržela společnost PROMA REHA z České Skalice, vítěz grantové soutěže HSBC GRANT na podporu zahraničního obchodu. Na realizaci svého exportního projektu, dodávky nemocničních polohovacích lůžek na Arabský poloostrov, získá kromě finanční podpory i obchodní know-how české pobočky HSBC Bank plc, lídra v oblasti financování exportu. Za nejlepší růstovou strategii byla oceněna stavební firma KB – BLOK systém.

8 Podpora exportérům Hospodářská komora České republiky aktuálně prezentuje dva zajímavé projekty – tzv. podnikatelské mise a podporu účasti na specializovaných veletrzích a výstavách v zahraničí. V nabídce budou moci exportéři nalézt přibližně 100 veletrhů, kterých se mohou účastnit s přímou podporou realizovanou prostřednictvím HKČR. „Účastníkům poskytneme na jednu veletržní akci až 120 000 Kč potřebných k zajištění plochy, expozice či doprovodných služeb, zároveň garantujeme odborné poradenství a konzultace a podporu komunikace v teritoriu,“ řekl Radek Pažout za Hospodářskou komoru ČR. Česká exportní banka uvedla na trh nové produkty na podporu exportu malých a středních podniků a ve spolupráci s Evropskou garanční a pojišťovací společností (EGAP) provozuje v jednotlivých regionech ČR kontaktní místa pro exportéry.

9 Exportér roku V 18. ročníku spolu soupeřily firmy s objemem tržeb vyšším než 100 milionů korun ročně. Celková suma tržeb všech zúčastněných dosáhla hodnoty 577 bilionů korun. Například vítěz kategorie s největším počtem ex portních destinací vyvezl za loňský rok své výrobky do 128 zemí světa. Více viz. Výsledky soutěže exporter roku 2014

10 Projekt Žijeme v zahraničí Projekt je určen zejména pro střední a menší firmy, které bez zbytečné byrokracie mohou efektivně prověřit exportní příležitosti či zajistit prodej ve vybrané zemi. První prioritní skupinou jsou společnosti, které mají s exportem již zkušenosti a plánují rozšířit své exportní teritoria. Další neméně důležitou skupinou jsou podnikatelé, kteří dosud neexportovali, ale rádi by prověřili možnosti prodeje svých výrobků do zvolených zemí. 1522 zahraničních kontaktů ve 111 zemích Více viz http://www.zijemevzahranici.cz/o-projektuhttp://www.zijemevzahranici.cz/o-projektu

11 Česká pobočka ICC (Mezinárodní obchodní komory) Prostřednictvím komisí ICC ČR získávají podnikatelé přístup k nejnovějším informacím z dění, nových praktik a postupů v rámci mezinárodních obchodních transakcí. Komise vydávají oficiální stanoviska a doporučení pro vlády států a mezivládní organizace, aktivně vystupují v poradních sborech pro G20 a instituce jako OSN, OECD, WTO, EU atp. Více viz http://www.icc-cr.cz/cs

12 Základní údaje o Rakousku Rakouská republika Hlavní město – Vídeň Úřední jazyk - Němčina Měnová jednotka - Euro Počet obyvatel – 8,5 milionu

13 Náboženství a postoj k rodině 64% tvoří Římsko katolické náboženství. Mezi další se pak řadí ortodoxní křesťané, evangelické náboženství a židovské náboženství. Silné pouto mezi rodinnými příslušníky Pravidelné návštěvy rodiny Ženy se dožívají v průměru 85 let Muži se dožívají v průměru 79 let

14 Export a Rakousko Elektrotec hnika Automobilový průmysl Chemický průmysl Strojírenský průmysl Zemědělství

15 Zemědělství v Rakousku Zemědělství obsahuje podíl 2,2% 190 malých zemědělských a lesnických provozů Převaha živočišné výroby – produkce mléka, masa Rostlinná produkce – pěstování krmiv Chov dobytka – ovce, kozy, prasata, krávy, drůbež a koně Sklizeň – pšenice, oves, ječmen, žito, kukuřice, brambory, cukrová řepa, sója

16 Solné jeskyně a sůl obecně Těžba soli v Rakousku neopominutelnou součástí Velká škála solných dolů Nejznámější, nejstarší a jeden z největších v Halleinu Havířská skluzavka Podzemní solné jezero Solné lampy Bad Reichenhall – solné lázně

17 Místní zvyklosti důležité pro obchodní kontakty Rakouští obchodní partneři jsou milí, vstřícní a věcní Jednací jazyk – němčina Zvyk používání titulů Ohlašování schůzky s dostatečným předstihem Dochvilnost jako samozřejmost Značkové oblečení jako standard Ocení znalost historie jejich země

18 Základní informace Ostrovní stát, císařství 10. nejlidnatější (127,5 mil.) Technologie, inovace 1 YPN = 0,21 CZK 3. nejvyšší HDP 240 % veřejné zadlužení X: 17 mld. CZK, M: 51 mld. CZK Respektování hodnot, hierarchie, zachování tváře

19 Před schůzkou Schůzky sjednávat i s měsíčním předstihem Neměnit termín – neserióznost Agenda zaslaná ke schválení Japonci už o vás všechno vědí Dlouhodobý charakter Dražší, tradiční dárek, bílá barvou smutku Vizitky v japonštině, předat oběma rukama, nepsat, neohýbat

20 Během schůzky Dochvilnost Nepodávat ruku Zdlouhavý úvod, navození atmosféry Úcta, vlídnost, pohostinnost Úsměv, žádný hněv, hluk Angličtina, ale lepší mít tlumočníka do japonštiny Netaktní fixovat se očima Vše podloženo dokumenty Jednání ve skupinách

21 Během schůzky Ne = „promyslím si to“, „udělám, co je v mých silách“, „podívám se na to“, „ještě se k tomu vrátíme“ „Mám usuzovat, že předloženou smlouvu nemáte v úmyslu podepsat?“ Nevytahovat se, neskákat do řeči, mlčení Win-Win, ale bez emocí

22 Po schůzce Skončí přesně Padnutí rozhodnutí (třeba jen druhý den) Hrůza ze špatného rozhodnutí – ostuda Okamžité plnění z japonské strany, vč. ústních dohod Dodat přesně podle podmínek ve smlouvě Značení, balení, termín, množství Etiketa výrobku v japonštině Jednoduchý název Problémy řešeny dohodou, soud až poslední volba

23 Kontrolní otázky Č eská koruna je ____ než japonský jen. S ilnější S labší J aponsko je ____ nejzadluženější zemí světa. P rvní D ruhou T řetí

24 Závěr Aktuální informace na www.businessinfo.czwww.businessinfo.cz Státní podpora exportu Rubrika poskytuje ucelený přehled nabídky služeb státu a jeho specializovaných institucí pro exportéry a nabízí komfortní přístup k základním dokumentům proexportní politiky ČR. Uvedeny jsou také důležité kontakty a odkazy na relevantní související informace. Děkuji Vám za pozornost, případné dotazy k výše uvedeným tématům ráda telefonicky či písemně zodpovím. Těším se na další setkání Ing. Naděžda Petrů, tel. 736 528 436 9895@mail.vsfs.cz


Stáhnout ppt "Management napříč kulturami Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání."

Podobné prezentace


Reklamy Google