Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLenka Vítková
1
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97
2
Reklama je posledních pár let na vzestupu lidé ji vnímají stále více je všudypřítomná a nezničitelná je vidět, ať chceme, nebo nechceme má různé formy a možnosti
3
Výběr vhodného způsobu reklamy a propagace je důležitým rozhodnutím v rámci marketingu každé firmy: Jak nejlépe komunikovat se stávajícími a potenciálními zákazníky Kam reklamu umístit Kde firmu či produkty prezentovat Všechny rady selhávají pokud nemáme dobrý záměr, tedy životaschopný produkt s odpovídající cenou.
4
Umístění reklamy Internet Tisk Rádio Televize Venkovní (outdoor) reklama Přímý marketing (Direct marketing) Dárkové předměty a bonusy pro zákazníky Vztahy s veřejností (PR) a sociální marketing Ostatní
5
Internet Vlastní webové stránky Neplacené zápisy v katalozích Placené zápisy v katalozích a vyhledávačích PPC reklama, kontextová Reklamní proužky (tzv. bannery) Budování zpětných odkazů je nejnovější médium, které rychle získává na významu a míře využití. S rostoucí počítačovou gramotností se stává prvním místem, kam lidé chodí pro informace.
6
Tisk Denní tisk Odborné časopisy a společenská periodika Magazíny, inzertní časopisy Bezplatně rozdávané noviny, katalogy Reklama v odborných knihách S nástupem internetu se snižuje čtenost klasických tištěných médií, ale ještě stále představuje tisk významný způsob propagace. Cena reklamy je značná, můžeme ji snížit uveřejněním pouze v regionálních novinách. Specifikujte skupinu zákazníků a volte podle toho typ periodika.
7
je další z tradičních médií. Vzhledem k množství posluchačů lze reklamu v rádiu ve srovnání s tiskem koupit levněji. Je ale nutné reklamu často opakovat, aby ji někdo slyšel a zachytil. Při výběru rozhlasových stanic se hodí informace o jejich poslechovosti. Rádio
8
Reklamní spoty v celoplošné televizi všichni známe, využití je však pro malou firmu finančně likvidační. Pro menší inzerenty existuje možnost využití drobných regionálních a kabelových televizí Televize
9
(outdoor) Jedná se o reklamu, která působí mimo domov, toto označení se nejčastěji používá v souvislosti s billboardy, MHD apod. Billboardy, bigboardy, reklamní plachty na budovách Menší stojany typu A, cedule, plakáty Lavičky, reklamní vitríny u zastávek apod. Vozidla městské hromadné dopravy (uvnitř nebo na nich) Reklama v kině (na plátně, na toaletách) Rozdávání letáků Reklama v nákupních centrech, v menu nabídce restaurací atp. Horkovzdušný balón, letadlo vlekoucí reklamu Auto s megafonem Venkovní reklama
10
(Direct marketing) Existuje řada firem, které prodávají databáze s kontakty na cílové skupiny dle vašeho výběru. Pozor na zneužití osobních údajů a narušování soukromí. Rozesílání obchodních dopisů či pohlednic Rozesílání emailů (pozor na zákony a definici nevyžádaného obchodního sdělení) Přímé telefonní hovory Přímý marketing
11
Reklamní předměty označené logem jsou vhodným způsobem jak budovat dobré vztahy se stávajícími i novými klienty. Reklamní dárkové předměty Soutěže o ceny Pořádání akcí pro významné zákazníky Dárkové předměty a bonusy pro zákazníky
12
Negativní názor veřejnosti vám může uškodit, naopak pozitivní může pomoci získat nové zákazníky. Kromě toho osobní doporučení a bezplatná pozitivní publicita mohou za určitých okolností zcela nahradit placenou reklamu. Vydávání tiskových zpráv Sponzorování Reklama prostřednictvím vlastních výrobků Dobrá pověst Osobní doporučení zákazníků Autorská činnost Vztahy s veřejností (PR) a sociální marketing
13
Zmíněné kategorie se mohou často kombinovat a doplňovat. Existují ještě další možností propagace: Účast na výstavách Vzorky zdarma Členství v profesních organizacích Podpora na místě prodeje Rozesílání novinek klientům Potisk a polep firemních aut Ostatní
14
Kontrolní úkoly Pro svoji firmu zvolte nejvhodnější způsob reklamy, zdůvodněte. Zpracujte návrh, obhajte řešení a sjednejte podmínky realizace. Použitá lit.: Možnosti reklamy a propagace, 17. 2. 2008, napsal Ing. Mira VlachIng. Mira Vlach
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.