Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Říha
1
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období 2014-2020 Ing. Dan Ťok ministr dopravy
2
Rozvoj silniční infrastruktury ČR bude nadále pokračovat v rozvoji silnic a dálnic, který je nezbytný pro zajištění konkurenceschopnosti státu je připravena řada nových projektů, které budou zahájeny v letošním roce a v letech následujících kromě toho intenzivně pokračuje modernizace D1 značné finanční prostředky budou směrovány rovněž na opravy a údržbu stávající sítě SFDI bude přispívat také na opravy silnic II. a III. třídy 2
3
Rozvoj silniční infrastruktury V roce 2016 budou zahájeny stavby s předpokládanými náklady ve výši: výstavba dálnic a silnic I. třídy – 31,8 mld. Kč, např. - D3 Ševětín – Borek (10,7 km) - D7 Postoloprty – Bítozeves (3,8 km) - D11 Smiřice – Jaroměř (7,4 km) - D56 Frýdek-Místek, připojení na dálnici D48 (2,4 km) - I/68 Třanovice – Nebory (6,1 km) z toho modernizace D1 – 4,2 mld. Kč - úseky číslo 6, 10, 12, 15, 22 3
4
Opravy a údržba silniční infrastruktury Na opravy a údržbu jsou v roce 2016 vyčleněny následující prostředky: opravy a údržba dálnic – 3,2 mld. Kč opravy a údržba silnic I. třídy – 9 mld. Kč opravy silnic II. a III. třídy – 3 mld. Kč 4
5
Rozvoj silniční infrastruktury 5 Síť silnic a dálnic v ČR barevně jsou vyznačeny nejvíce připravené akce
6
Rozvoj silniční infrastruktury – jižní Čechy 6 D3 Veselí n/Luž – Bošilec (dokončení v r. 2018) D3 Bošilec – Ševětín (dokončení v r. 2018) D3 Ševětín – Borek (dokončení v r. 2019) D3 Borek – Úsilné (dokončení v r. 2018)
7
Rozvoj silniční infrastruktury – severozápadní Čechy 7 D7 Postoloprty – Bítozeves D8 Lovosice – Řehlovice (dokončení 12/2016)
8
Rozvoj silniční infrastruktury – východní Čechy 8 D11 Osičky – Hradec Králové (dokončení v r. 2017) D11 Smiřice – Jaroměř (předpoklad zahájení 3/2017)
9
Rozvoj silniční infrastruktury – severní Morava 9 D1 Přerov – Lipník (dokončení v r. 2018) D48 Rybí – Rychaltice D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 I/68 Třanovice – Nebory
10
Modernizace dálnice D1 10
11
Připravované opravy dálnic 11
12
Rozvoj železniční infrastruktury 12 Síť drah celostátních a regionálních v ČR barevně jsou vyznačeny nejvíce připravené akce
13
Rozvoj železniční infrastruktury – severní Morava 13 optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice odstranění propadů rychlosti na trati Bludov - Hanušovice - Jeseník
14
Rozvoj železniční infrastruktury – západní Čechy 14 optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr železniční uzel Plzeň, 2. a 3. stavba
15
Rozvoj železniční infrastruktury – střední Čechy 15 rekonstrukce Negrelliho viaduktu optimalizace trati Lysá n/Lab – Praha- Vysočany, 2. stavba
16
Rozvoj železniční infrastruktury – Vysočina a Brněnsko 16 zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova revitalizace trati Okříšky – Zastávka u Brna zvýšení traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov
17
Rozvoj železniční infrastruktury – severozáp. Čechy 17 revitalizace trati Louny – Lovosice odstranění propadů rychlosti na trati Karlovy Vary dol.n. – Mariánské Lázně modernizace ŽST Karlovy Vary
18
Rozvoj železniční infrastruktury – V Čechy, J Morava 18 revitalizace trati Týniště n/Orl - Broumov revitalizace trati Břeclav - Znojmo
19
Problematika EIA – dopad na další výstavbu Navržený postup ke snížení zpoždění a minimalizaci negativních dopadů na výstavbu dopravní infrastruktury: u staveb v přípravě zatím bez stavebních povolení, se stanovisky EIA dle zák. 244/1992 Sb., byla zahájena příprava podkladů umožňujících opakování procesu EIA dokumentace EIA zde bude vycházet z aktuálního stupně PD včetně zvolené varianty bude paralelně pokračovat příprava staveb jako dosud, včetně vynakládání finančních prostředků 19
20
Problematika EIA – možnosti přesunu zdrojů Pokud by se nepodařilo využít prostředky na realizaci konkrétního projektu se „starou“ EIA, bude pořadí jejich možného použití následující: 1)pro stavbu s EIA podle zákona 100/2001 Sb. 2)na modernizaci dálnice D1 3)na stavby železniční infrastruktury 4)další možnosti v rámci dopravních projektů V tuto chvíli existuje dostatečné množství staveb se stanovisky podle nového zákona, na které je možné finance použít. 20
21
Novela zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury Novela zákona č. 416/2009 Sb., která bude účinná od 1. května: cílem je sjednocení postupů při majetkoprávní přípravě staveb kupní cena se stanovuje přesně jako 8násobek ceny odhadní v případě směny pozemků se ruší navyšování ceny o bonusy je upřesněn postup úplatného převodu pozemků, s nimiž hospodaří jiné státní organizace 21
22
Projednávané změny legislativy v oblasti dopravy novela zákona o SFDI −jde hlavně o rozšíření účelů, na něž lze poskytovat prostředky ze SFDI, např. opravy silnic II. a III. třídy novela zákona o drahách a návrh nového zákona o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře −cílem je zejména transpozice směrnice EU o jednotném evropském železničním prostoru novela zákona o civilním letectví −menší návrh zákona implementující právo EU v oblasti ochrany před hlukem poblíž velkých letišť novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích −obsahuje zejména dílčí změny v oblasti registrace vozidel, např. zrušení místní příslušnosti u hlavních registračních úkonů 22
23
Připravované změny legislativy v oblasti dopravy novela zákona o silniční dopravě −zjednodušení procesu povolování veřejné linkové dopravy −prodloužení výjimek uplatněných v autobusové dopravě z nařízení EU o právech cestujících novela zákona o vnitrozemské plavbě −transpozice směrnice EU o úpravě některých aspektů pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a souvisejících zákonů −transpozice několika směrnic EU v oblasti technických kontrol vozidel Tyto tři návrhy budou předloženy vládě v průběhu léta. 23
24
Čerpání dotací v programovacím období 2014-2020 plynule nabíhá vyhlašování výzev pro hlavní příjemce riziko možné ztráty části alokace v důsledku problémů se stanovisky EIA vydanými podle zák. 244/1992 Sb. v případě potřeby bude toto riziko eliminováno navýšením prostředků pro jiné specifické cíle v rámci OPD pro zajištění bezpečného splnění pravidla n+3 ke konci roku 2018 dle usnesení Rady vlády pro stavebnictví by MD mělo zachovat maximum prostředků v prioritních osách / specifických cílech zaměřených na stavební výrobu 24
25
Děkuji Vám za pozornost Ministerstvo dopravy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.