Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislava Sedláčková
1
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser
2
Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco Nový Smíchov 6. Sortiment zboží 7. Privátní značky Tesco 8. Tvorba ceny 9. Leták 10. Služby Tesco
3
Tesco ve světě Společnost Tesco patří mezi největší maloobchodní řetězce na světě. Její filozofie vychází ze standardů britské mateřské společnosti. Na tuzemský trh vstoupilo Tesco v roce 1996. V České republice provozuje 230 obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center. Zároveň pod vedením Tesco funguje franšízingová síť přibližně 135 prodejen Žabka. V roce 2012 jsme spustili jako první řetězec v ČR internetový obchod s potravinami „Potraviny On-line„.
4
Tesco v ČR V současnosti je v České republice více než 230 prodejen Tesco – hypermarketů, supermarketů, obchodních domů a nově také nových prodejen Tesco Expres. S více než 13 000 zaměstnanci náleží Tesco Stores k největším zaměstnavatelům v České republice. Otvírá programy pro absolventy středních a vysokých škol, poskytuje zaměstnanecké kurzy a školení, příležitosti pro kariérní růst.
6
Hlavní poslání a hodnoty firmy Společnost Tesco je přední maloobchodní prodejce na českém trhu. Není jen pouze obchodníkem. Jak se stará o potřeby a přání zákazníků, tak se stará i o životní prostředí. Strategií společnosti je být vždy obchodem, jenž se přizpůsobuje skutečnému trhu v dané zemi, prostředí a zvykům místních kupujících. Ve všech svých činnostech Tesco uplatňuje základní postavení, které záleží na neustálém pokusu poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty a získat tak jejich dlouhodobou věrnost.
7
Formáty prodejních jednotek Obchodní řetězec Tesco se rozděluje na: Tesco Expres (nově zakládané malé samoobsluhy tohoto obchodního řetězce), obchodní domy (nyní Tesco My), supermarkety a hypermarkety.
8
Tesco Nový Smíchv Dvoupatrový hypermarket nabízí na ploše 9000 m2 veškerý sortiment zboží včetně masa, čerstvých ryb a lahůdek, grilu a elektro pultu. Celkem 50 000 položek zboží. K dispozice je 2500 parkovacích míst, 1600 nákupních vozíků a svůj nákup můžete zaplatit u 50 pokladen. Každý den v době od 9.00 do 20.00 hod. mohou zákazníci využít nabídku finanční služby.
10
Sortiment prodávaného zboží Široký sortiment potravinového i nepotravinového zboží nabízejí supermarkety, hypermarkety i obchodní domy Tesco. Zákazníci v prodejnách Tesco najdou vše: od čerstvých a trvanlivých potravin, přes módní oděvy pro celou rodinu, až po sportovní potřeby, domácí elektroniku, nábytek, hračky a mohou také využít služeb vlastní sítě čerpacích stanic.
11
Privátní značky Tesco Tesco nabízí pod privátní značkou okolo 3000 druhů výrobků a z toho přibližně 1600 produktů patří do nejlevnější kategorie výrobků. V nejlevnější řadě Tesco výhodný nákup si lidé mohou koupit hlavně mléko, pomeranče nebo plenkové kalhotky. Dalších asi 1300 privátních výrobků Tesco je zhruba o 10% levnější než jiné značkové zboží. Netýká se to jen potravin, ale i kosmetiky a oblečení. Nejznámější značka oděvů je Cherokee a F&F.
12
Vlastní značka Tesco Obchodní řetězec Tesco vlastní svoji značku výrobků. U těch nejčastěji nakupovaných je to zkratka „TVN“, což znamená Tesco Výhodný Nákup a u ostatních výrobků této společnosti je to zkratka „TS“, která znamená Tesco Standard.
14
Tvorba ceny Společnost Tesco je už u většiny lidí známá tím, že sleduje a kontroluje ceny výrobků jí nabízenými s konkurencí. Kontroluje tedy více jak 10 000 cen výrobků, které lidé nejvíce nakupují, takže spotřebitelé už nemusí obcházet různé prodejny a zjišťovat, kde nakoupí nejlevněji. Této kontrole a sledování se říká,,garance nejnižší ceny ve městě“. Hypermarkety Tesco sledují ceny konkurence v okruhu 10 km a supermarkety Tesco do 2 km od svého sídla. Pro zákazníky to znamená, že supermarkety Tesco mívají u některého zboží jinou cenu, většinou vyšší, než mají hypermarkety Tesco.
15
Leták Obchodní řetězec Tesco vydává každý týden ve středu nový akční promo leták. V něm jsou uvedeny akční ceny zboží, které určuje centrála Tesca po dohodě s dodavateli. Akční leták má cca 7 stran, kde se nabízí uzeniny, ryby, přes sladkosti, kosmetiku až po věci pro kutily, do domácnosti, oděvů a elektra. Daný leták pak platí většinou 14 dní, ale některé výrobky jsou v akci jen týden. Týká se to především uzenin, ryb a mléčných výrobků. Tím, že leták vychází každý týden, je proto v oběhu v jednom týdnu více letáků, nejméně však 2. Někdy se vydává i zvláštní leták pro určitý sortiment daného oddělení, např. kosmetika, oděvy či elektro.
17
Služby Obchodní společnost Tesco poskytuje tři druhy služeb: 1. Finanční služby 2. Služby v obchodech 3. Služby na internetu Mezi finanční služby Tesca patří: 1. Splátkový prodej 2. Osobní půjčka 3. TESCO kreditní karta Splátkový prodej
22
Otázky a úkoly 1. Jaké postavení má Tesco ve světě? 2. Jaké postavení zaujímá Tesco v ČR 3. Jaké je hlavní poslání firmy? 4. Jaké hlavní formáty prodejních jednotek Tesco provozuje? 5. Popiš Tesco Nový Smíchov 6. Co víš o tvorbě sortimentu zboží v Tescu? 7. Co jsou privátní značky Tesco? 8. Jaké způsoby tvorby ceny Tesco používá? 9. Vysvětli jaký význam má leták pro marketingovou komunikaci Tesca? 10. Jaké služby poskytuje Tesco
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.