Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_26_Milan Kundera Téma sady:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_26_Milan Kundera Téma sady:"— Transkript prezentace:

1

2 Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_26_Milan Kundera Téma sady: Interpretace textů Datum vzniku: březen 2014 Třída: 4. A Autor: Mgr. Lucie Nováková

3

4 česko – francouzský spisovatel

5 Milan Kundera Milan Kundera se narodil v Brně v rodině hudebního pedagoga Ludvíka Kundery, který stál u základů jeho hudebního vzdělání. Po maturitě na gymnáziu a dvou semestrech na FF UK vystudoval FAMU v Praze. Tam také po ukončení studia vyučoval světovou literaturu. V roce 1970 musel opustit fakultu a bylo mu znemožněno publikovat. Tíživou situaci nakonec vyřešila možnost stáže a výuky na francouzských univerzitách. Z Francie se Kundera odmítl do ČSSR vrátit, a tak byl v roce 1978 zbaven českého občanství. Nakonec se usadil v Paříži, kde žije doposud. Román Nesmrtelnost napsal ještě v češtině, ale při přípravě fr. vydání ho podstatně přepracoval a pro české vydání dílo přeložil z francouzštiny. Od té doby píše pouze francouzsky. Spisovatel sice udržuje kontakty s okruhem přátel v Česku, ale do své vlasti se vrací zřídka a vždy inkognito. Je označován za výrazného soudobého postmodernistu. Milan Kundera Milan Kundera se narodil v Brně v rodině hudebního pedagoga Ludvíka Kundery, který stál u základů jeho hudebního vzdělání. Po maturitě na gymnáziu a dvou semestrech na FF UK vystudoval FAMU v Praze. Tam také po ukončení studia vyučoval světovou literaturu. V roce 1970 musel opustit fakultu a bylo mu znemožněno publikovat. Tíživou situaci nakonec vyřešila možnost stáže a výuky na francouzských univerzitách. Z Francie se Kundera odmítl do ČSSR vrátit, a tak byl v roce 1978 zbaven českého občanství. Nakonec se usadil v Paříži, kde žije doposud. Román Nesmrtelnost napsal ještě v češtině, ale při přípravě fr. vydání ho podstatně přepracoval a pro české vydání dílo přeložil z francouzštiny. Od té doby píše pouze francouzsky. Spisovatel sice udržuje kontakty s okruhem přátel v Česku, ale do své vlasti se vrací zřídka a vždy inkognito. Je označován za výrazného soudobého postmodernistu.

6 Doplňte správné zakončení věty. Milan Kundera se narodil v rodině významného vystudoval byl v roce 1978 zbaven je považován za představitele směru zvaného jako

7 Doplňte správné zakončení věty. Milan Kundera se narodil v rodině významného hudebního pedagoga Milana Kundery. vystudoval FAMU v Praze. byl v roce 1978 zbaven československého občanství. je považován za představitele směru zvaného jako postmodernismus.

8 Když viděla v mladíkově pohledu neúplatnou posedlost, snažila se pokračovat dál ve hře, i když už nemohla a neuměla. Se slzami v očích vylezla na stůl. Deska byla velká sotva metr krát metr a jedna noha byla o maličko kratší; dívka stojící na stole měla pocit vratkosti. Ale mladík byl spokojen s nahou postavou, která se teď tyčila nad ním a její stydlivá nejistota jen podněcovala jeho rozkazovačnost. Chtěl to tělo vidět ve všech polohách a ze všech stran, tak jak si představoval, že je viděli a budou vidět i jiní muži. Byl sprostý a lascivní. Říkal jí slova, která od něho v životě neslyšela. Chtěla se vzepřít, chtěla utéci ze hry, nazvala ho křestním jménem, ale on ji hned okřikl, že nemá právo ho nazývat tak důvěrně. A tak nakonec ve zmatku a vnitřním pláči poslouchala, předkláněla se i dřepala podle mladíkových přání, salutovala a zase se kroutila v bocích, aby mu předvedla twist; tehdy při trochu prudším pohybu sklouzl pod její nohou ubrus a málem upadla.

9 Ze které povídky a) Ze které povídky výňatek pochází? Určete vypravěče. vlastními slovy b) Shrňte vlastními slovy obsah textu, vymyslete pro něj vlastní název. jazykovou stránku výňatku. c) Posuďte jazykovou stránku výňatku. Vysvětlete význam slov: d) Vysvětlete význam slov:  lascivní  twist Ze které povídky a) Ze které povídky výňatek pochází? Určete vypravěče. vlastními slovy b) Shrňte vlastními slovy obsah textu, vymyslete pro něj vlastní název. jazykovou stránku výňatku. c) Posuďte jazykovou stránku výňatku. Vysvětlete význam slov: d) Vysvětlete význam slov:  lascivní  twist

10 Vypravěč er - forma a) Falešný autostop. Vypravěč er - forma (snažila se, nemohla). b) Dívka se s přítelem domluvila na tom, že se bude chovat jako nemravná žena k cizímu muži. Tančí před ním na stole, postupně si začíná uvědomovat, že překročila hranice své osobnosti a stává se někým jiným. Název textu – např. Tanec na stole. c) Spisovná čeština, pasáž vypravěče; opakování slova chtěla, nepřímá vyjádření – stydlivá nejistota, ve vnitřním pláči (metonymie). Cizí slova jako salutovat, twist aj. d)lascivní - necudný, chlípný, nemravný. twist - tanec z 60. let 20. století http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist twist - tanec z 60. let 20. století http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist Vypravěč er - forma a) Falešný autostop. Vypravěč er - forma (snažila se, nemohla). b) Dívka se s přítelem domluvila na tom, že se bude chovat jako nemravná žena k cizímu muži. Tančí před ním na stole, postupně si začíná uvědomovat, že překročila hranice své osobnosti a stává se někým jiným. Název textu – např. Tanec na stole. c) Spisovná čeština, pasáž vypravěče; opakování slova chtěla, nepřímá vyjádření – stydlivá nejistota, ve vnitřním pláči (metonymie). Cizí slova jako salutovat, twist aj. d)lascivní - necudný, chlípný, nemravný. twist - tanec z 60. let 20. století http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist twist - tanec z 60. let 20. století http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist http://cs.wikipedia.org/wiki/Twist

11 Kniha Směšné lásky je souborem sedmi povídek: Nikdo se nebude smát; Zlaté jablko věčné touhy; Falešný autostop; Symposion; Ať ustoupí staří mrtví mladým mrtvým; Doktor Havel po dvaceti letech a Eduard a Bůh. Milan Kundera je vybral mezi deseti povídkami, které původně vyšly postupně během let 1936- 1968 ve třech Sešitech směšných lásek. Společným tématem všech sedmi povídek je láska a věčný konflikt mezi mužem a ženou. Navzdory názvu knihy autor lásku nezesměšňuje či neshazuje, pouze ukazuje, že láska nemusí být vždy jen vážná a seriózní – ale že může být i nečekaně komická a někdy až tragikomická. Téměř ve všech povídkách má svoje místo také erotika a intimita. Kunderovy postavy vyrůstají z konkrétní situace, z konkrétního lidského problému a autor prostřednictvím jejich perspektiv skládá mozaiku možných pravd. Pod anekdotickou slupkou se tak skrývá také bolestně existenciální téma. Kniha Směšné lásky je souborem sedmi povídek: Nikdo se nebude smát; Zlaté jablko věčné touhy; Falešný autostop; Symposion; Ať ustoupí staří mrtví mladým mrtvým; Doktor Havel po dvaceti letech a Eduard a Bůh. Milan Kundera je vybral mezi deseti povídkami, které původně vyšly postupně během let 1936- 1968 ve třech Sešitech směšných lásek. Společným tématem všech sedmi povídek je láska a věčný konflikt mezi mužem a ženou. Navzdory názvu knihy autor lásku nezesměšňuje či neshazuje, pouze ukazuje, že láska nemusí být vždy jen vážná a seriózní – ale že může být i nečekaně komická a někdy až tragikomická. Téměř ve všech povídkách má svoje místo také erotika a intimita. Kunderovy postavy vyrůstají z konkrétní situace, z konkrétního lidského problému a autor prostřednictvím jejich perspektiv skládá mozaiku možných pravd. Pod anekdotickou slupkou se tak skrývá také bolestně existenciální téma.

12 1. Vymyslete minimálně pět otázek k textu. 2. Který slohový postup v ukázce převládá? 3. Určete, jaká je funkce textu. 4. Která forma jazyka se v úryvku uplatňuje? 5. Vysvětlete smysl slov v textu: a) skládá mozaiku b) jejich perspektiv 5. Vysvětlete smysl slov v textu: a) skládá mozaiku b) jejich perspektiv

13 1. Individuální řešení. 2. Převládá slohový postup výkladový a popisný. 3. Hlavní funkce textu je sdělná. Formou výkladu, popisu i úvah nás seznamuje s dílem Směšné lásky. Text může pomoci pochopit smysl Kunderova díla. 4. Spisovná čeština. 5. a) jejich perspektivy –jejich pohledu b) skládá mozaiku – skládá z částí celek 1. Individuální řešení. 2. Převládá slohový postup výkladový a popisný. 3. Hlavní funkce textu je sdělná. Formou výkladu, popisu i úvah nás seznamuje s dílem Směšné lásky. Text může pomoci pochopit smysl Kunderova díla. 4. Spisovná čeština. 5. a) jejich perspektivy –jejich pohledu b) skládá mozaiku – skládá z částí celek

14 Milan Kundera Milan Kundera Poslouchejte nahrávku a odpovězte na otázky. Poslouchejte nahrávku a odpovězte na otázky. http://prehravac.rozhlas.cz/audio /893105 http://prehravac.rozhlas.cz/audio /893105 a)Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí? Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí?Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí? b)Proč nerad komunikuje s českými novináři? Proč nerad komunikuje s českými novináři?Proč nerad komunikuje s českými novináři? c)Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické? Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické?Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické? Milan Kundera Milan Kundera Poslouchejte nahrávku a odpovězte na otázky. Poslouchejte nahrávku a odpovězte na otázky. http://prehravac.rozhlas.cz/audio /893105 http://prehravac.rozhlas.cz/audio /893105 a)Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí? Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí?Jaký problém mající souvislost s udavačstvím M. Kunderu trápí? b)Proč nerad komunikuje s českými novináři? Proč nerad komunikuje s českými novináři?Proč nerad komunikuje s českými novináři? c)Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické? Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické?Která jeho díla byla v nahrávce zmíněna? Jak jsou vnímána? Co je pro ně typické?

15 a) V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. b) Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. c) Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj. Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj. Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj. a) V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. V roce 2008 se objevil v českých médiích text obviňující M. Kunderu z udavačství (jednalo se o západního agenta M. Dvořáčka, jehož prý tehdy udal MK). Ten s obviněním nesouhlasí. b) Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. Nerad komunikuje s českými médii z důvodu aféry, nepochopení jeho exulantské minulosti, také polemiky s Václavem Havlem aj. c) Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj. Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj. Žert, Nesnesitelná lehkost bytí, Směšné lásky, Valčík na rozloučenou, drama Jakub a jeho pán aj. Sebeironie, absurdita života, exulantský úděl aj.

16 Dusil jsem se ponížením a hanbou. Netoužil jsem po ničem jiném než zmizet, osamět a smazat Helenu i Zemánka, smazat předvčerejšek, včerejšek i dnešek, tento hloupý žert, smazat to, smazat, aby po tom všem nezůstala ani stopa … byl jsem naplněn jedinou touhou: být odtud pryč, pryč odtud a z celé té historie: udělat za vším tečku. Věděl jsem, že nesmím Helenu dále klamat: byla vůči mně nevinná a já jsem jednal nízce, protože jsme ji proměnil v pouhou věc, v kámen, který jsem chtěl (a neuměl) vrhnout po někom jiném. Dusil jsem se výsměšným nezdarem své msty a nízkostí vlastního jednání a byl jsem rozhodnut udělat všemu konec, aspoň nyní, ale přece dřív, než bude pozdě. Dusil jsem se ponížením a hanbou. Netoužil jsem po ničem jiném než zmizet, osamět a smazat Helenu i Zemánka, smazat předvčerejšek, včerejšek i dnešek, tento hloupý žert, smazat to, smazat, aby po tom všem nezůstala ani stopa … byl jsem naplněn jedinou touhou: být odtud pryč, pryč odtud a z celé té historie: udělat za vším tečku. Věděl jsem, že nesmím Helenu dále klamat: byla vůči mně nevinná a já jsem jednal nízce, protože jsme ji proměnil v pouhou věc, v kámen, který jsem chtěl (a neuměl) vrhnout po někom jiném. Dusil jsem se výsměšným nezdarem své msty a nízkostí vlastního jednání a byl jsem rozhodnut udělat všemu konec, aspoň nyní, ale přece dřív, než bude pozdě.

17 1.Hlavní hrdina románu Žert se jmenuje Jan Jahn. ano – ne ano – ne 1.Hlavní hrdina románu Žert se jmenuje Jan Jahn. ano – ne ano – ne 2. M. Kundera sepsal divadelní hru Petr a jeho pán. ano - ne 3. V díle Žert je hlavní hrdina vyloučen ze strany i z vysoké školy a stráví několik let u PTP. ano - ne 4. Kunderovi hrdinové jsou konfrontováni s levicovými intelektuály z jiných zemí. ano - ne

18 1.Hlavní hrdina románu Žert se jmenuje Ludvík Jahn. ano – ne 2. M. Kundera sepsal divadelní hru Jakub a jeho pán. ano - ne 3. V díle Žert je hlavní hrdina vyloučen ze strany i z vysoké školy a stráví několik let u PTP. ano - ne 4. Kunderovi hrdinové jsou konfrontováni s levicovými intelektuály z jiných zemí. ano - ne

19 Žert – film režiséra Jaromila Jireše (1968) http://www.youtube.com/watch?v=EVJLx8QgjkY Žert – film režiséra Jaromila Jireše (1968) http://www.youtube.com/watch?v=EVJLx8QgjkY 1.Jak ovlivnila dobová ideologie éry komunistické totality osud hlavního hrdiny?Jak ovlivnila dobová ideologie éry komunistické totality osud hlavního hrdiny? 2.Kdo byl Trockij? Jaké měl spory se Stalinem?Kdo byl Trockij? Jaké měl spory se Stalinem? 3.Srovnejte film s knihou Milana Kundery.Srovnejte film s knihou Milana Kundery. 1.Jak ovlivnila dobová ideologie éry komunistické totality osud hlavního hrdiny?Jak ovlivnila dobová ideologie éry komunistické totality osud hlavního hrdiny? 2.Kdo byl Trockij? Jaké měl spory se Stalinem?Kdo byl Trockij? Jaké měl spory se Stalinem? 3.Srovnejte film s knihou Milana Kundery.Srovnejte film s knihou Milana Kundery.

20 Opravte chybné názvy děl Milana Kundery Opravte chybné názvy děl Milana Kundery ? ? Život je tady Polibek na rozloučenou Upřímné lásky Snadná lehkost bytí Majitelé zámků

21 Opravte chybné názvy děl Milana Kundery Opravte chybné názvy děl Milana Kundery ? ? Život je jinde Valčík na rozloučenou Směšné lásky Nesnesitelná lehkost bytí Majitelé klíčů

22 Poslechněte si zvukovou nahrávku a odpovězte na otázky. Poznáte Kunderovo dílo? 1. Napište čtyři věty, ve kterých shrnete obsah nahrávky. 2. Jak byste v příběhu pokračovali? Napište další vývoj příběhu.

23 Člověk si může vzít život. Ale člověk si nemůže vzít nesmrtelnost. Jakmile vás nesmrtelnost nalodí na palubu, už nemůžete vystoupit, a i když se zastřelíte, zůstanete na palubě i se svou sebevraždou,a to je hrůza. Ležel jsme na palubě mrtvý a kolem sebe jsem viděl své čtyři ženy, seděly na bobku a všechny psaly všechno, co o mně věděly, a za nimi byl i můj syn a ten také psal a babice Gertruda Steinová tam byla a všichni moji přátelé tam byli a psali a vyprávěli nahlas všechny indiskrece a pomluvy, které o mně kdy slyšeli, a stovka žurnalistů se za nimi tlačila s mikrofony a armáda univerzitních profesorů po celé Americe to všechno třídila, analyzovala a sestavovala do článků a knih. Člověk si může vzít život. Ale člověk si nemůže vzít nesmrtelnost. Jakmile vás nesmrtelnost nalodí na palubu, už nemůžete vystoupit, a i když se zastřelíte, zůstanete na palubě i se svou sebevraždou,a to je hrůza. Ležel jsme na palubě mrtvý a kolem sebe jsem viděl své čtyři ženy, seděly na bobku a všechny psaly všechno, co o mně věděly, a za nimi byl i můj syn a ten také psal a babice Gertruda Steinová tam byla a všichni moji přátelé tam byli a psali a vyprávěli nahlas všechny indiskrece a pomluvy, které o mně kdy slyšeli, a stovka žurnalistů se za nimi tlačila s mikrofony a armáda univerzitních profesorů po celé Americe to všechno třídila, analyzovala a sestavovala do článků a knih.

24 literátaGertruda Steinová? a) Shrňte ve dvou větách, jak se hrdina cítí. Poznáte o jakého literáta jde? Kdo byla Gertruda Steinová? název díla. b) Vysvětlete vlastními slovy název díla. jazykovou stránku c) Posuďte jazykovou stránku výňatku. literátaGertruda Steinová? a) Shrňte ve dvou větách, jak se hrdina cítí. Poznáte o jakého literáta jde? Kdo byla Gertruda Steinová? název díla. b) Vysvětlete vlastními slovy název díla. jazykovou stránku c) Posuďte jazykovou stránku výňatku.

25 Ernest Hemingway. tzv. ztracené generace, a) Individuální řešení. Fiktivním vypravěčem je Ernest Hemingway. Gertruda Steinová poprvé použila ve svých textech název pro americké literáty píšící o první světové válce z tzv. ztracené generace, kam patřil rovněž její známý E. Hemingway. Je naštvaný z posmrtné reality … Název díla - nesmrtelnost b) Název díla - nesmrtelnost slavných osobností J. W. Goetha a E. Hemingwaye. Oba spisovatelé mohou díky autorovi fikci sledovat posmrtné zdiskreditování svých skutečných osudů. Ernest Hemingway. tzv. ztracené generace, a) Individuální řešení. Fiktivním vypravěčem je Ernest Hemingway. Gertruda Steinová poprvé použila ve svých textech název pro americké literáty píšící o první světové válce z tzv. ztracené generace, kam patřil rovněž její známý E. Hemingway. Je naštvaný z posmrtné reality … Název díla - nesmrtelnost b) Název díla - nesmrtelnost slavných osobností J. W. Goetha a E. Hemingwaye. Oba spisovatelé mohou díky autorovi fikci sledovat posmrtné zdiskreditování svých skutečných osudů.

26 Podívejte se na video a vypracujte odpovědi na otázky. Já, truchlivý Bůh (1969) http://www.youtube.com/watch?v=2- Hunkp3Xq4 http://www.csfd.cz/film/4923-ja-truchlivy-buh/ Podívejte se na video a vypracujte odpovědi na otázky. Já, truchlivý Bůh (1969) http://www.youtube.com/watch?v=2- Hunkp3Xq4 http://www.csfd.cz/film/4923-ja-truchlivy-buh/ 1.Jak se vám filmové zpracování Kunderovy povídky líbí? Srovnejte s knihou.Jak se vám filmové zpracování Kunderovy povídky líbí? Srovnejte s knihou. 2.Kteří slavní herci hrají ve snímku?Kteří slavní herci hrají ve snímku? 1.Jak se vám filmové zpracování Kunderovy povídky líbí? Srovnejte s knihou.Jak se vám filmové zpracování Kunderovy povídky líbí? Srovnejte s knihou. 2.Kteří slavní herci hrají ve snímku?Kteří slavní herci hrají ve snímku?

27 Použitá literatura a zdroje CHVATÍK, Květoslav: Svět románů Milana Kundery. Brno: Atlantis 1994, ISBN 80- 7108-080-2.  KUNDERA, Milan. Nesmrtelnost. Brno: Atlantis, 1993, ISBN 80-7108-066-7.  KUNDERA, Milan. Směšné lásky.Tři melancholické anekdoty. Brno: Atlantis, 1991, ISBN 80-7108-027-6.  SOCHROVÁ, Marie. Literatura v kostce pro střední školy. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN 80-7200-332-1.  SOUKAL, Josef a kol. Literatura pro IV. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2005, ISBN 80-7235-311.  http://is.muni.cz/th/108911/ff_b/DIPLOMOVA_PRACE.pdfhttp://is.muni.cz/th/108911/ff_b/DIPLOMOVA_PRACE.pdf  http://cs.wikipedia.org/wiki/Ztracen%C3%A1_generacehttp://cs.wikipedia.org/wiki/Ztracen%C3%A1_generace  http://cs.wikipedia.org/wiki/Milan_Kunderahttp://cs.wikipedia.org/wiki/Milan_Kundera  http://www.csfd.cz/film/4923-ja-truchlivy-buh/http://www.csfd.cz/film/4923-ja-truchlivy-buh/  http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDert_(rom%C3%A1n)http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDert_(rom%C3%A1n)  Archiv autorky (nahrávku namluvili studenti lovosického gymnázia A. Kubíček, J. Beneš a M. Gebhartová).

28 Obrazový materiál  http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Milan_Kundera_redux.jpg (pozadí) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Milan_Kundera_redux.jpg  Klipart (obrázky jsou součástí volně dostupné galerie Microsoft Office dostupné na adrese www.office.microsoft.com).www.office.microsoft.com  Archiv autorky (pozadí).


Stáhnout ppt "Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_26_Milan Kundera Téma sady:"

Podobné prezentace


Reklamy Google