Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAneta Janečková
1
Němečtí studenti na praxi v HČR 2012 Lars Bergmann Henning Meyer zu Kniendorf
2
2 2 Obsah Představení Kooperativní studium v Německu Úkoly a projekty v HČR: Lars Bergmann Úkoly a projekty v HČR : Henning Meyer zu Kniendorf Shrnutí
3
3 3 Představení Lars Bergmann (22 let)Henning Meyer zu Kniendorf (22 let) Maturita: 2009 (v 19 letech) 01.07.2009 – 29.06.2012: odborná příprava (učení) v oboru průmyslový mechanik ve společnosti Paul Hettich GmbH & Co. KG současně od 01.09.2009: studium strojírenství na Vysoké odborné škole Bielefeld
4
Kooperativní studium v Německu
5
5 5 Praktická část: podnikové vzdělávání (učení) v Hettichu: průmyslový mechanik se zaměřením na údržbu žádné další učiliště, avšak závěrečná zkouška na odborné škole August- Griese-Berufskolleg v Löhne Ukončení: kvalifikace odborného dělníka (státem uznaný učební obor) Teoretická část: Studium strojírenství na Vysoké odborné škole v Bielefeldu Ukončení: Bachelor of Engineering (bakalář pro strojírenství) obě části vzdělávání probíhají současně
6
6 6 Kooperativní studium v Německu tradiční způsob vzdělávání (učení a navazující studium) předpokladem pro studium je odborná maturita kooperativní studium předpokladem pro kooperativní studium je maturita Technické vzdělávání 3,5 roku Studium strojírenství 3,5 roku Kooperativní studium 4,5 roku Odborná maturita 2 roky
7
7 7 Kooperativní studium v Německu Vzdělávání se dělí do 3 fází 1. fáze (1-2. roky) 4 dny v týdnu na vysoké odborné škole 1 den v týdnu a semestrální prázdniny v podniku 2. fáze (3. rok) Roční praxe v podniku 3. fáze (4. rok) Denní studium
8
8 8 Kooperativní studium v Německu: 1. fáze Studium Základní a klíčové studium (4 semestry) např. matematika, fyzika, technická mechanika, části strojů, elektrotechnika, informatika, termodynamika, kvalita, konstrukce Učení Základy obrábění kovů ve vzdělávacím středisku v Hettichu řezání, pilování zpracování plechů vrtání frézování obrábění svařování, letování montáže konstrukčních skupin
9
9 9 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze Roční praxe v podniku Studium je na 2 semestry přerušeno Průběh praxe v provozu Projekty a poznávání různých oddělení (např. výroba, plánování výroby, vývoj, konstrukce strojů) praktická práce (údržba, montáž strojů)
10
10 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze Závěrečná zkouška v oboru průmyslový mechanik praktická a teoretická závěrečná zkouška společně s ostatními učni v ročníku teoretická závěrečná zkouška: úkoly z různých oborů (např. výrobní technika, ekonomika) praktická zkouška: výroba konstrukční skupiny v daném čase
11
11 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze praktická závěrečná zkouška: každý rok změna na urč. pásové brusce v tomto roce: výroba nového uložení jedné strany Zahraniční stáž jen v Hettichu, není to pravidlo 3 měsíce např. Česká republika nebo USA Závěrečná zkouška průmyslových mechaniků
12
12 Kooperativní studium v Německu: 3. fáze Denní studium (5. a 6. semestr) Zaměření (energetika nebo přepravní technika) a volitelné obory Práce v konkrétním oddělení v podniku v době semestrálních prázdnin (projekt) Závěrečná práce po ukončení 6. semestru (bakalářská práce)
13
Úkoly a projekty v HČR: Lars Bergmann
14
14 Projekt P.T.O. (Push to Open) Stanovené úkoly Zvýšení produktivity při montáži závěsů Zohlednění ergonomie a bezpečnosti práce
15
15 Projekt P.T.O. postup Průběh projektu (samostatná práce) Seznámení se s výrobky a s postupem montáže Analýza časů v procesu a nalezení potenciálu na zlepšení Návrh: Možnosti zvýšení produktivity Vyhodnocení návrhu Formulování požadavků, technické požadavky Výběr vhodných dodavatelů Jednání s vybranými dodavateli, představení projektu Shromáždění nabídek, výběr dodavatelů Analýza návratnosti investic Představení výsledků vedení společnosti Podání žádosti o investici Realizace zlepšení
16
16 Projekt P.T.O. výrobky P.T.O. = push to open Otevírání bez úchytek
17
17 Projekt P.T.O.
18
18 Projekt P.T.O. Montáž montážní skupiny Nýtování montážní skupiny
19
19 Projekt P.T.O. – návrh řešení
20
20 Projekt P.T.O. vyhodnocení řešení
21
21 Projekt P.T.O. technické požadavky Požadavky na posuvný stůl Čas na vkládání a nýtování : 6 sek. Díly na nýtování se dají vkládat ze dvou stran, nebo z jedné strany Vložený nýt zaregistruje čidlo a automaticky najede přisouvací stůl Poloha stolu pod nýtovací hlavou je registrována čidlem a nýtování se zahájí automaticky Musí být zajištěna bezpečnost obsluhy Díl je po zanýtování automaticky vyhozen Nýtovaný díl musí být bezpečně umístěn Kompletní posuvný stůl musí vydržet zatížení (max. 6 kN)
22
22 Projekt P.T.O. – návratnost investic (Return of Investment) Úspory pracovní hodiny strojní hodiny úspora materiálu úspora místa … Investiční náklady pořízení stroje pořízení nástroje přestavbové práce … R.O.I. Vyplatí se investice?
23
23 Optimalizace oddělení balicích operací Stanovení úkolu Zlepšení produktivity a ergonomie v oddělení balicích operací Zkrácení cest při vyhledávání plastových a zinkových dílů
24
24 Oddělení balení: špagetový diagram 1 Špagetový diagram: trasy zaměstnanců v oddělení
25
25 Oddělení balení: špagetový diagram 2 Úspora: cca. 1000m tras na směnu!
26
26 Balicí pracoviště: zařízení na skládání kartonů Poloautomatické zařízení na skládání kartonů Karton se vloží, automaticky se složí a naplní Poté se karton automaticky zavře Urychlení balení Zlepšení ergonomie
27
27 Balicí pracoviště: váha Automatická váha Stroj se naplní a výrobek je veden na vibračním pásu na váhu Jakmile se dosáhne požadované hmotnosti, zásobník se zastaví a výrobky se vloží do kartonu nebo do sáčků Urychluje balení Odpadá ruční vážení
28
28 Balicí pracoviště: postup Postup jako u projektu P.T.O. : Stanovit požadavky na stroje Získat nabídky na stroje Stanovit úspory Provést analýzu návratnosti (R.O.I.) Představit návrh vedení společnosti Podat žádost o investici Realizovat zlepšení
29
Úkoly a projekty v HČR: Henning Meyer zu Kniendorf
30
30 Oblast činnosti Nástrojárna Konstrukce nástrojů Tvářecí nástroje např. střižné nástroje ohýbací nástroje Tvářecí formy Formy na tlakové lití (zinek) Vstřikovací formy (plasty)
31
31 Úkoly: Henning Meyer zu Kniendorf Konstrukce nástrojů Hlavní úkol: spolupráce na konstrukci nástrojů pro nový artikl konstrukce lisovacího nástroje Konstrukce přípravků pro výrobu (například automatické přivádění šroubů) Změny nástrojů Vytvoření technických výkresů pro vstřikovací formy a tvářecí nástroje Vytvoření dat 3D na základě dat 2D Vytvoření hrubých výlisků pro elektroerozivní obrábění
32
32 Konstrukce nástrojů Hlavní úkol: Účast na procesu konstrukce nástrojů pro výrobu nového artiklu
33
33 Konstrukce nástrojů Vývoj nového kování pro posuvné dveře
34
34 Konstrukce nástrojů Tlumení pro samočinné zasouvání posuvných dveří Plechový díl k aktivování samočinného zasouvání (plech aktivátoru)
35
35 Konstrukce nástrojů Řezání/ražení 12 3 Ohýbání Lisování
36
36 Konstrukce nástrojů Umístění data výroby, firemního loga a čísla artiklu Vylisování otvoru pro vyhledávače pozice Ražení kontury Oddělení artiklu z pásu Vytvoření technických výkresů částí nástroje
37
37 Konstrukce nástrojů Ohýbání odsazení artiklu Úprava nástroje pro změnu artiklu (změněná pozice v nástroji, změněná geometrie artiklu)
38
38 Konstrukce nástrojů Řezání otvorů pro čep na plechu a pro upevnění plechu aktivátoru Celková konstrukce nástroje
39
39 Konstrukce nástrojů Proces konstrukce Pozice a upevnění artiklu v nástroji vztažná hrana pro tolerance vyražených otvorů upevnění pomocí magnetů základní konstrukce a dimenzování nástroje detailní konstrukce a výběr normálií výběr materiálu a tepelné zpracování vytvoření výkresu a stanovení výrobních tolerancí vytvoření kusovníku a objednávky normálií Aktuální stav: výroba artiklu má být zahájena v listopadu výroba nástrojů již probíhá
40
40 Konstrukce přípravků pro výrobu Příklad: konstrukce přivádění šroubů pro montáž Problém: velké opotřebení u starého přivádění Úkol: nová konstrukce přípravku s použitím výměnných kalených vložek šrouby
41
41 Konstrukce přípravků pro výrobu Kalené vložky
42
42 Shrnutí hodně jsme se naučili (pracovali jsme na nových úkolech) dobrá příležitost uplatnit odborné vědomosti v novém prostředí technická komunikace v cizím jazyce pohostinnost, otevřený přístup kolegů měli jsme možnost poznat zemi, lidi a kulturu
43
43 Děkujeme Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.