Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Němečtí studenti na praxi v HČR 2012 Lars Bergmann Henning Meyer zu Kniendorf.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Němečtí studenti na praxi v HČR 2012 Lars Bergmann Henning Meyer zu Kniendorf."— Transkript prezentace:

1 Němečtí studenti na praxi v HČR 2012 Lars Bergmann Henning Meyer zu Kniendorf

2 2 2 Obsah  Představení  Kooperativní studium v Německu  Úkoly a projekty v HČR: Lars Bergmann  Úkoly a projekty v HČR : Henning Meyer zu Kniendorf  Shrnutí

3 3 3 Představení Lars Bergmann (22 let)Henning Meyer zu Kniendorf (22 let)  Maturita: 2009 (v 19 letech)  01.07.2009 – 29.06.2012: odborná příprava (učení) v oboru průmyslový mechanik ve společnosti Paul Hettich GmbH & Co. KG  současně od 01.09.2009: studium strojírenství na Vysoké odborné škole Bielefeld

4 Kooperativní studium v Německu

5 5 5 Praktická část:  podnikové vzdělávání (učení) v Hettichu: průmyslový mechanik se zaměřením na údržbu  žádné další učiliště, avšak závěrečná zkouška na odborné škole August- Griese-Berufskolleg v Löhne  Ukončení: kvalifikace odborného dělníka (státem uznaný učební obor) Teoretická část:  Studium strojírenství na Vysoké odborné škole v Bielefeldu  Ukončení: Bachelor of Engineering (bakalář pro strojírenství)  obě části vzdělávání probíhají současně

6 6 6 Kooperativní studium v Německu  tradiční způsob vzdělávání (učení a navazující studium)  předpokladem pro studium je odborná maturita  kooperativní studium  předpokladem pro kooperativní studium je maturita Technické vzdělávání 3,5 roku Studium strojírenství 3,5 roku Kooperativní studium 4,5 roku Odborná maturita 2 roky

7 7 7 Kooperativní studium v Německu  Vzdělávání se dělí do 3 fází 1. fáze (1-2. roky)  4 dny v týdnu na vysoké odborné škole  1 den v týdnu a semestrální prázdniny v podniku 2. fáze (3. rok)  Roční praxe v podniku 3. fáze (4. rok)  Denní studium

8 8 8 Kooperativní studium v Německu: 1. fáze Studium  Základní a klíčové studium (4 semestry)  např. matematika, fyzika, technická mechanika, části strojů, elektrotechnika, informatika, termodynamika, kvalita, konstrukce Učení  Základy obrábění kovů ve vzdělávacím středisku v Hettichu  řezání, pilování  zpracování plechů  vrtání  frézování  obrábění  svařování, letování  montáže konstrukčních skupin

9 9 9 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze  Roční praxe v podniku  Studium je na 2 semestry přerušeno Průběh praxe v provozu  Projekty a poznávání různých oddělení (např. výroba, plánování výroby, vývoj, konstrukce strojů)  praktická práce (údržba, montáž strojů)

10 10 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze Závěrečná zkouška v oboru průmyslový mechanik  praktická a teoretická závěrečná zkouška společně s ostatními učni v ročníku  teoretická závěrečná zkouška: úkoly z různých oborů (např. výrobní technika, ekonomika)  praktická zkouška: výroba konstrukční skupiny v daném čase

11 11 Kooperativní studium v Německu: 2. fáze  praktická závěrečná zkouška: každý rok změna na urč. pásové brusce  v tomto roce: výroba nového uložení jedné strany Zahraniční stáž  jen v Hettichu, není to pravidlo  3 měsíce  např. Česká republika nebo USA Závěrečná zkouška průmyslových mechaniků

12 12 Kooperativní studium v Německu: 3. fáze  Denní studium (5. a 6. semestr)  Zaměření (energetika nebo přepravní technika) a volitelné obory  Práce v konkrétním oddělení v podniku v době semestrálních prázdnin (projekt)  Závěrečná práce po ukončení 6. semestru (bakalářská práce)

13 Úkoly a projekty v HČR: Lars Bergmann

14 14 Projekt P.T.O. (Push to Open) Stanovené úkoly  Zvýšení produktivity při montáži závěsů  Zohlednění ergonomie a bezpečnosti práce

15 15 Projekt P.T.O. postup Průběh projektu (samostatná práce)  Seznámení se s výrobky a s postupem montáže  Analýza časů v procesu a nalezení potenciálu na zlepšení  Návrh: Možnosti zvýšení produktivity  Vyhodnocení návrhu  Formulování požadavků, technické požadavky  Výběr vhodných dodavatelů  Jednání s vybranými dodavateli, představení projektu  Shromáždění nabídek, výběr dodavatelů  Analýza návratnosti investic  Představení výsledků vedení společnosti  Podání žádosti o investici  Realizace zlepšení

16 16 Projekt P.T.O. výrobky P.T.O. = push to open  Otevírání bez úchytek

17 17 Projekt P.T.O.

18 18 Projekt P.T.O. Montáž montážní skupiny Nýtování montážní skupiny

19 19 Projekt P.T.O. – návrh řešení

20 20 Projekt P.T.O. vyhodnocení řešení

21 21 Projekt P.T.O. technické požadavky Požadavky na posuvný stůl Čas na vkládání a nýtování : 6 sek. Díly na nýtování se dají vkládat ze dvou stran, nebo z jedné strany Vložený nýt zaregistruje čidlo a automaticky najede přisouvací stůl Poloha stolu pod nýtovací hlavou je registrována čidlem a nýtování se zahájí automaticky Musí být zajištěna bezpečnost obsluhy Díl je po zanýtování automaticky vyhozen Nýtovaný díl musí být bezpečně umístěn Kompletní posuvný stůl musí vydržet zatížení (max. 6 kN)

22 22 Projekt P.T.O. – návratnost investic (Return of Investment) Úspory pracovní hodiny strojní hodiny úspora materiálu úspora místa … Investiční náklady pořízení stroje pořízení nástroje přestavbové práce … R.O.I. Vyplatí se investice?

23 23 Optimalizace oddělení balicích operací Stanovení úkolu  Zlepšení produktivity a ergonomie v oddělení balicích operací  Zkrácení cest při vyhledávání plastových a zinkových dílů

24 24 Oddělení balení: špagetový diagram 1 Špagetový diagram: trasy zaměstnanců v oddělení

25 25 Oddělení balení: špagetový diagram 2  Úspora: cca. 1000m tras na směnu!

26 26 Balicí pracoviště: zařízení na skládání kartonů Poloautomatické zařízení na skládání kartonů Karton se vloží, automaticky se složí a naplní Poté se karton automaticky zavře  Urychlení balení  Zlepšení ergonomie

27 27 Balicí pracoviště: váha Automatická váha  Stroj se naplní a výrobek je veden na vibračním pásu na váhu  Jakmile se dosáhne požadované hmotnosti, zásobník se zastaví a výrobky se vloží do kartonu nebo do sáčků  Urychluje balení  Odpadá ruční vážení

28 28 Balicí pracoviště: postup Postup jako u projektu P.T.O. :  Stanovit požadavky na stroje  Získat nabídky na stroje  Stanovit úspory  Provést analýzu návratnosti (R.O.I.)  Představit návrh vedení společnosti  Podat žádost o investici  Realizovat zlepšení

29 Úkoly a projekty v HČR: Henning Meyer zu Kniendorf

30 30 Oblast činnosti Nástrojárna  Konstrukce nástrojů Tvářecí nástroje např.  střižné nástroje  ohýbací nástroje Tvářecí formy  Formy na tlakové lití (zinek)  Vstřikovací formy (plasty)

31 31 Úkoly: Henning Meyer zu Kniendorf Konstrukce nástrojů  Hlavní úkol: spolupráce na konstrukci nástrojů pro nový artikl  konstrukce lisovacího nástroje  Konstrukce přípravků pro výrobu (například automatické přivádění šroubů)  Změny nástrojů  Vytvoření technických výkresů pro vstřikovací formy a tvářecí nástroje  Vytvoření dat 3D na základě dat 2D  Vytvoření hrubých výlisků pro elektroerozivní obrábění

32 32 Konstrukce nástrojů  Hlavní úkol: Účast na procesu konstrukce nástrojů pro výrobu nového artiklu

33 33 Konstrukce nástrojů  Vývoj nového kování pro posuvné dveře

34 34 Konstrukce nástrojů  Tlumení pro samočinné zasouvání posuvných dveří  Plechový díl k aktivování samočinného zasouvání (plech aktivátoru)

35 35 Konstrukce nástrojů Řezání/ražení 12 3 Ohýbání Lisování

36 36 Konstrukce nástrojů  Umístění data výroby, firemního loga a čísla artiklu  Vylisování otvoru pro vyhledávače pozice  Ražení kontury  Oddělení artiklu z pásu  Vytvoření technických výkresů částí nástroje

37 37 Konstrukce nástrojů  Ohýbání odsazení artiklu  Úprava nástroje pro změnu artiklu (změněná pozice v nástroji, změněná geometrie artiklu)

38 38 Konstrukce nástrojů  Řezání otvorů pro čep na plechu a pro upevnění plechu aktivátoru  Celková konstrukce nástroje

39 39 Konstrukce nástrojů Proces konstrukce  Pozice a upevnění artiklu v nástroji  vztažná hrana pro tolerance vyražených otvorů  upevnění pomocí magnetů  základní konstrukce a dimenzování nástroje  detailní konstrukce a výběr normálií  výběr materiálu a tepelné zpracování  vytvoření výkresu a stanovení výrobních tolerancí  vytvoření kusovníku a objednávky normálií Aktuální stav: výroba artiklu má být zahájena v listopadu  výroba nástrojů již probíhá

40 40 Konstrukce přípravků pro výrobu Příklad: konstrukce přivádění šroubů pro montáž  Problém: velké opotřebení u starého přivádění  Úkol: nová konstrukce přípravku s použitím výměnných kalených vložek šrouby

41 41 Konstrukce přípravků pro výrobu Kalené vložky

42 42 Shrnutí  hodně jsme se naučili (pracovali jsme na nových úkolech)  dobrá příležitost uplatnit odborné vědomosti v novém prostředí  technická komunikace v cizím jazyce  pohostinnost, otevřený přístup kolegů  měli jsme možnost poznat zemi, lidi a kulturu

43 43 Děkujeme Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "Němečtí studenti na praxi v HČR 2012 Lars Bergmann Henning Meyer zu Kniendorf."

Podobné prezentace


Reklamy Google