Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016
2
Úvod Akciová společnost ve 100 % vlastnictví státu 1993 – Rozdělení Československa České republika - České dráhy (ČD), státní podnik Slovenská republika – Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR) 2003 – rozdělení ČD na správce železniční infrastruktury a provozovatele železniční dopravy SŽDC – Správa železniční dopravní cesty ČD, a.s. – Provozovatel železniční dopravy Osobní doprava je hlavní činností Nákladní doprava (ČD Cargo) – součástí ČD do roku 2007, (v roce 2008 vzniká ČD Cargo, a.s., která je ve 100 % vlastnictví ČD, a.s.) Řízení provozu (do roku 2011, poté převod na SŽDC) Vlastnictví a provoz železničních stanic Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VÚŽ) 2
3
Hlavní činnosti Skupiny ČD Osobní doprava 170,1 mil. přepravených osob v roce 2014, podíl na trhu s osobní dopravou 89 % - jediný poskytovatel síťových služeb na téměř všech tratích, 10 letá smlouva (2009 - 2019) s Ministerstvem dopravy na provozování dálkové dopravy, 10ti leté smlouvy se 14 kraji (2009 - 2019) na provozování regionální dopravy Nákladní doprava 68, 62 mil. tun přepraveno v roce 2014, Podíl na trhu s nákladní dopravou 68 % - dlouhodobé smlouvy se zákazníky pomohly udržet stabilní podíl na trhu
4
Železniční doprava v JmK 780kmcelková délka provozovaných tratí v JmK 335km tratí je elektrizovaných. 167výpravních budov, stanic a zastávek. 9mil vlkmrozsah dopravy v rámci JmK za rok, 24,5 tis. vlkm za den 862 vlakůkteré ČD vypraví v pracovní dny 500 vlaků ve dnech pracovního klidu 4
5
Kolejová vozidla ČD nasazovaná v JmK Modernizované dvoudílné a trojdílné jednotky Regionova a řídící vozy Bfhpvee (tzv. Sysel). V letech 2014 a 2015 sedm nových elektrických jednotek RegioPanter 5
6
Projekt railjet Praha – Vídeň – Graz (2014 - 2024) 6 Zürich Praha Graz Wien Budapest Bratislava Ostrava Brno Břeclav Linz Salzburg München Bregenz Innsbruck Villach ČD railjet + ÖBB railjet Praha – Wien – Graz ÖBB railjet Budapest – Wien – Salzburg – München/Bregenz/Zürich Wien – Villach/Wien - Graz Obchodní cíle ČD v rámci projektu railjet Praha – Vídeň - Graz: Využití osvědčené a známé značky na nových spojích v rámci střední Evropy, Standardizace kvality na jedné z nejdůležitějších linek dálkové dopravy ČD, Standardizace kvality na lince Praha – Brno route (druhá nejdůležitější vnitrostátní linka dálkové dopravy), Očekávaný růst poptávky díky modernizaci dálnice D1 Praha – Brno, Spojení hlavních měst střední Evropy → přeprava turistů a obchodních cestujících, Vytvoření strategické aliance s ÖBB v době otevírání trhu mezinárodní dopravy, 10 letá smlouva od prosince 2014, podepsaná v srpnu 2012, ČD pořídily 7 nových jednotek railjet. 6
7
Rozvoj železniční dopravy v JmK Nutnost realizovat velké množství projektů v oblasti infrastruktury: modernizace železničního uzlu Brno modernizace tratě Brno – Přerov, Šakvice – Hustopeče, Hrušovany u Brna - Židlochovice výstavba Boskovické spojky modernizace a elektrizace tratě Brno – Jihlava výstavba nových zastávek Zásadní je také modernizace vozidlového parku na páteřních linkách 7
8
Rozvoj služeb pro cestující v JmK Během letní turistické sezóny bude v provozu nový cyklovlak Expres Pálava-Podyjí jedoucí po trase Brno – Břeclav – Mikulov – Znojmo – Šatov. ČD podnikají kroky ke zlepšení regionální mezinárodní dopravy s cílem zvýšit kvalitu spojení se Slovenskou republikou a Rakouskem. Efektivnost služeb ČD je v prostředí IDS JmK limitována především možnostmi železniční infrastruktury a provozovaným vozidlovým parkem 8
9
Rekonstrukce budov v obvodu ROJ ŽST + RSM Brno - Jihomoravský kraj Dokončené rekonstrukce Plánované rekonstrukce Znojmo - r. 2010, 2015 Moravský Krumlov - r. 2010 Chrlice - r. 2011 Břeclav - r. 2010, 2011 Ivančice - r. 2014 Vyškov na Moravě Kyjov - r. 2011 Brno-Královo Pole Kuřim Šlapanice - r. 2009 Brno-Slatina - r. 2009 Šatov - r. 2010 Letovice - r. 2010 Strážnice - r. 2005, 2010 Nesovice - r. 2010 Zaječí - r.2015 Zastávka u Brna - r. 2015 9
10
Nádraží krajského města – BRNO HLAVNÍ NÁDRAŽÍ S absolutním počtem v odbavení cestujících je na 2. místě v ČR. V roce 2015 byl ministrem dopravy ustanoven Řídící výbor Železničního uzlu Brno V současné době se k problematice podoby a polohy hl.n.Brně zpracovává „Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno“. Ve studii proveditelnosti se posuzují dvě základní varianty řešení polohy hlavního nádraží v Brně – varianta ŘEKA („odsunutá“ poloha) a varianta PETROV („stávající“ poloha). Studie proveditelnosti by měla být dokončena koncem r. 2016. 10
11
Plánované rekonstrukce – zpracována projektová dokumentace Vyškov na MoravěBřeclav – II. etapa Kuřim IvančiceBrno-Královo Pole 11
12
Strategická spolupráce ČD s městy JmK Pořízení pozemků od ČD s využitím fondů EU (IROP) pro budování/modernizace přestupních terminálů: Park & Ride Bike & Ride Mobiliář Informační systémy Zázemí terminálů 12
13
Park & Ride –možnosti další výstavby na pozemcích ČD Střelice 281. Šakvice 139. Letovice 182. Skalice nad Svitavou 69. Bučovice 185. Strážnice 2 02. Nedvědice 297. Ivančice 259. Kuřim 76. Kyjov rozšíření 177. pořadí v síti ČD Znojmo 98. Tišnov již realizováno pozemky v prodeji 202. Břeclav probíhá realizace 16.
14
Park & Ride – Kyjov – příklad – realizovaný v r. 2012 14
15
Park & Ride – Břeclav – příklad - probíhající 15
16
Terminály IDS JmK Břeclav Veselí nad Moravou Tišnov Blansko Kuřim Znojmo Sokolnice-Telnice Vyškov na Moravě Hrušovany u Brna Vranovice Šakvice Modřice Brno-Chrlice Zastávka u Brna Miroslav Kyjov Nesovice Slavkov u Brna Bučovice Tetčice Moravský Krumlov Dokončené terminály Plánované terminály Letovice Podivín Zaječí Hrušovany nad Jevišovkou Křenovice horní nádraží Skalice nad Svitavou 16
17
Terminály IDS JmK – realizované příklady Vyškov na MoravěVeselí nad Moravou BřeclavMoravský Krumlov První etapy výstavby přestupních uzlů Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje byly spuštěny v r. 2006. V současné době schází vybudovat již jen několik posledních terminálů. 17
18
Bike & Ride – možnosti výstavby na pozemcích ČD Znojmo vhodné pozemky v prodeji městu Břeclav pozemky již prodány městu Veselí nad Moravou pozemky již prodány městu Hodonín pozemky zatím v majetku ČD, a.s. Tišnov Kyjov 18
19
Oceněné železniční stanice Strážnice 2009 – 2. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Brno-Chrlice 2014 – 1. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Nedvědice 2013 – zvláštní ocenění „Nejkrásnější nádraží ČR“ Boskovice 2011 – finalista „Nejkrásnější nádraží ČR“ 19
20
České dráhy, a.s. Děkuji za pozornost Mgr. František Bureš, MBA, LL.M člen Představenstva ČD, a.s. technika, servis a majetek 20
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.