Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny 21.9.20161.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny 21.9.20161."— Transkript prezentace:

1 Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny 21.9.20161

2 Projekt EVO1 Designový návrh arch. Hilského 21.9.20162

3 Projekt EVO1 Skutečná podoba prototypu 21.9.20163

4 Projekt EVO1 Typový výkres 21.9.20164

5 Projekt EVO1 hmotnost prázdného vozidla20 000 kg délka skříně 15, 1 m maximální šířka skříně drážního vozidla2, 48 m maximální výška drážního vozidla3,55 m hmotnost na nápravu (prázdný vůz/max. obsazený 8os./m 2 )5 500 / 7 950 kg podíl nízké podlahy tramvaje100 % počet míst k sezení30+2 sklopné počet míst k stání při 4 os./m 2 64 max. obsaditelnost při 4 os/m 2 94+2 počet stání pro invalidní vozíky / počet dětských kočárků1 / určí dopravce hmotnost vozidla při 8 os./m 2 31 130 kg ± 3% podvozkyplně otočné výška podlahy od TK nad podvozky/ mezi podvozky500 / 390 mm Základní technické parametry 21.9.20165

6 Projekt EVO1 Základní technické parametry rozvor plně otočných podvozků 1 780 mm minimální poloměr oblouku18 m asynchronní trakční výzbroj Škoda instalovaný trakční výkon4 x 65 KW nejvyšší provozní rychlost70 kmh -1 jmenovitý průměr kola / minimální průměr kola610 mm / 530 mm klimatizace salonu pro cestující i kabiny řidiče možnost tvorby spřažených souprav 21.9.20166

7 Projekt EVO1 Postup realizace projektu V srpnu 2013 rozhodnuto vedením společnosti Pragoimex o realizaci projektu EVO1 jako návaznost na projekt EVO2. Projekt byl zařazen jako úkol vlastního technického rozvoje společnosti Pragoimex. Byl ustaven pracovní tým složený ze zástupců Pragoimexu, VKV a KOS. Design exteriéru a interiéru řeší architekt Ondřej Hilský. Projekt je průběžně konzultován se zástupci organizací vozíčkářů a zrakově postižených. V červenci 2014 byla dohodnuta spolupráce s DPP na dokončení stavby prototypu v dílnách DPP a zajištění jeho zkušebního provozu v síti DP Praha. Spolupráce byla potvrzena společnou smlouvou. Pracovní tým byl rozšířen o zástupce DPP. 21.9.20167

8 Projekt EVO1 Postup realizace projektu Projekt mechanické části již respektuje nové pevnostní normy ČSN EN 12263 Pevnostní požadavky na konstrukci skříní kolejových vozidel pro kategorii P-V (200 kN) a ČSN EN 15227 Požadavky na odolnost skříní kolejových vozidel proti nárazu. Posouzení pevnosti skříně a modelové a skutečné provedení crash testu je řešeno ve spolupráci s Ústavem aplikované mechaniky Brno. Ve středu 27.5.2015 byl na vlečce v KOS Krnov proveden jedinečný crash test duplicitně vyrobeného čela tramvaje. Jde o unikátní experiment a chybí informace o podobném postupu u jiných výrobců. 21.9.20168

9 Projekt EVO1 Crash test čelního nárazu do překážky 21.9.20169

10 Projekt EVO1 Postup realizace projektu Modelový test nárazu do boční překážky 21.9.201610

11 Projekt EVO1 Postup realizace projektu Počátkem prosince 2014 byla dokončena hrubá stavba vozové skříně v KOS Krnov a skříň byla následně převezena do DP Praha Opravna tramvají Hostivař. Snímky ze stavby vozové skříně v KOS Krnov: 21.9.201611

12 Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha: 21.9.201612

13 Projekt EVO1 Postup realizace projektu Snímky ze stavby tramvaje EVO1 v DP Praha: 21.9.201613

14 Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO1 21.9.201614

15 Projekt EVO1 Snímky interiéru tramvaje EVO1 21.9.201615

16 Projekt EVO1 Podvozek tramvaje EVO1 21.9.201616

17 Projekt EVO1 Postup realizace projektu V květnu byla dokončena kompletace tramvaje. Následně dojde k zahájení zkušebního provozu dle podmínek DÚ. V červnu 2015 předpokládáme představení tramvaje na Czech Rail Days. Za pozornost u tramvaje stojí (kromě jiného) tyto novinky: Jedinečný 15 m vůz s úplným bezbariérovým uspořádáním a s plně otočnými podvozky Podvozky KOMFORT EVO s odpruženými koly vzoru Tatra o Ø 610 mm Klimatizace kabiny řidiče a salonu pro cestující Příprava na aplikaci vodou chlazených trakčních motorů Čtvery dveře pro nástup a výstup cestujících Pantograf s rychlým stahováním při nárazu lišty na překážku 21.9.201617

18 Projekt EVO1 PRAGOIMEX a.s. Pod náspem 795/12 P.O.B.1, CZ 190 05 Praha 9 Česká republika www.pragoimex.cz 21.9.201618


Stáhnout ppt "Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny 21.9.20161."

Podobné prezentace


Reklamy Google