Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG 20.5.2008
2
I NTERNET JAKO KOMUNIKAČNÍ KANÁL Možnosti internetu v marketingové komunikaci základní forma: display reklama (internet ≈ billboard) katalogy rich media a interaktivnější prvky vyhledávání a optimalizace stránek lead tvorba obsahu (spojení s inzerovanou značkou / službou)
3
PODÍL NA ON-LINE VÝDAJÍCH 2007 (ODHAD) Zdroj: odhady OMD, www.emarketer.com
4
I NTERNET JAKO KOMUNIKAČNÍ KANÁL Předpoklady využití inetu v marketingové komunikaci chápání role tohoto zdroje (média, kanálu) v životě cílových skupin porozumění způsobům, jakými s internetem pracují co od internetu něj očekávají jak vnímají obsah, který naleznou nebo k němu dobrouzdají
5
PLÁNOVÁNÍ – PRÁCE S CÍLOVOU SKUPINOU Kvantitativní parametry jsou jen nutným základem počty zobrazených stran unikátní návštěvníci v dané cílové skupině … Informace o kvalitě a zajímavosti webu pro uživatele celkový čas strávený na stránce (serveru) důvody, proč na danou stránku lidé chodí jak se na dané stránce chovají další informace, které se přímo vážou na danou produktovou kategorii inzerované značky informace o cílové skupině
6
VÝZKUM A INTERNET Internet je výbornou platformou pro výzkum obecně Nabízí výzkumu nástroje, které lze jen těžko ošetřit jinými metodami (a pokud ano, tak za výrazně vyšších nákladů) Internet jako nástroj výzkumu lze využít nad rámec jeho role jako komunikačního kanálu penetrace v ČR dovoluje aplikovat internet jako technologii pro výzkum jiných komunikačních kanálů studie chování různých segmentů populace výsledky reklamních kampaní bez ohledu na mediamix testování různých kreativních konceptů
7
V YHODNOCOVÁNÍ REKLAMNÍCH KAMPANÍ Internet = standardní cesta pro zpětnou vazbu Spotřebitelské chování v kategorii Zdroje informací a míra vlivu Povědomí o značce Preference Vnímání značek, atributy Povědomí o reklamě Hodnocení reklamy nebo kreativních konceptů Životněstylové charakteristiky … Důležitá je forma, jak se zpětná vazba zjišťuje!
8
INTERAKTIVNÍ VÝZKUMY - PŘÍKLADY
9
VÝHLEDY Dobrá perspektiva vysoká dynamika reklamních výdajů růst penetrace i ATS růst kvality připojení pestrost obsahu Další rozvoj stoupající nároky rozvoj technologií postup digitalizace a interaktivity TV vysílání rozvoje on-line aktivit tiskových vydavatelů → nároky na internet porostou ze všech stran - jak od uživatelů, tak i inzerentů a reklamních agentur, a rozhodně též i poskytovatelů obsahu → pro hráče na internetovém trhu to znamená hlavně investice a rozvoj nových produktů... → (a tomu by měl i odpovídat výzkum)
10
D ĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.