Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Hruda
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : 9. 5. 2012 Ročník : devátý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Stupňování přídavných jmen. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Stupňování přídavných jmen a příslovcí, výklad, použití ve větách.
2
PAMATUJ V němčině mají přídavná jména a příslovce stejný tvar. gut – dobrý – dobře schnell – rychlý – rychle richtig – správný - správně
3
Rychlerychlejinejrychleji Schnellschnelleram schnellsten Malýmenšínejmenší Kleinkleinerder kleinste die,das kleinste Hezkýhezčínejhezčí Schönschönerder schönste die,das schönste
4
Zapamatuj si : Dobřelépe nejlépe Gutbesseram besten Dobrýlepšínejlepší Gut besserder beste die, das beste
5
ŠNEK JE POMALEJŠÍ NEŽ KOČKA. Der Schnecke ist langsamer als die Katze. KOČKA JE RYCHLEJŠÍ NEŽ ŠNEK. Die Katze ist schneller als der Schnecke.
6
Der Elefant ist größer als die Maus. Die Maus ist kleiner als der Elefant.
7
1. Ich spiele gut Tennis. 2. Mein Vater spielt besser als ich. 3. Mein Bruder spielt am besten. 4. Er ist der beste. – On je nejlepší.
8
1. Ich koche gut. 2. Meine Mutti kocht besser als ich. 3. Unsere Oma kocht am besten. 4. Sie ist die beste. Ona je nejlepší.
9
schnell gefährlich groß NETT RUHIG
10
HOCH HÖHER DER HÖCHSTE Zugspitze ??? SCHNEEKOPPE ???MATTERHORN? MONT EVEREST ???
11
Vymysli několik vět, ve kterých POROVNÁŠ SVÉ SPOLUŽÁKY – KDO JE DOBRÝ V MATEMATICE, KDO JE LEPŠÍ A KDO JE NEJLEPŠÍ. Místo matematiky můžeš porovnávat schopnosti své třídy ve sportu, ev. v hudbě.
12
METODIKA: DUM použiji k vysvětlení stupňování přídavných jmen a příslovcí v němčině. Žáci si zapíší do sešitů příklady stupňování některých často používaných přídavných jmen a příslovcí. Potom společně tvoříme věty jako já hraju dobře, bratr hraje lépe, kamarád hraje nejlépe. Obr. č.9 použiji jako podklad pro práci ve skupinách. Děti porovnávají vlastnosti a schopnosti různých zvířat. Nejlepší skupina je odměněna jedničkami, ev. plusovými body. S obr. Č. 10 zamíříme do zeměpisu, porovnáváme nejvyšší hory, nejdelší řeky a pod. Za domácí úkol děti dostanou porovnat schopnosti svých kamarádů – obr. č. 11. V příští hodině čteme a opakujeme.
13
Zdroje obrázků: Kliparty Office www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.