Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách. Název sady vzdělávacích materiálů:Materiály pro přípravu k maturitě Autor: Mgr. Michala Nyklesová Datum vytvoření: 16. 1. 2014 Garant (kontrola):Mgr. Jarmila Jurečková Ročník: vyšší gymnázium, zejména oktáva, 4.ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Metodika/anotace:Powerpointová prezentace, slovní zásoba a fráze k popisu a srovnávání obrázků. Časový rozvrh:40 minut Zdroje: ( Možné uvést v závěru) viz. poslední slide Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

2 Describing and comparing pictures

3 Describing a picture First look at the picture in a complex way Try to find out the main motive of it A family dinner (e.g. A family dinner, an evening out, a visit at the dentist) using following phrases: In the picture I can see… In the picture I can see… The picture shows… The picture shows… There is/are…. There is/are….

4 In the picture I can see…

5 Now describe the parts of it: On On the right/left there is/are… At At the top/bottom there is/are… In In the top right-hand corner there seems to be… In In the foreground/ backround…

6 Concentrate on following points: Setting - place, details, equipment, weather People - clothes, feelings, relationships, activities Atmosphere

7 You can use following phrases for speculating: look They look… seems She seems… might/could/must They might/could/must be… probably She is probably… can´t He can´t be…because… looks as if He looks as if… imagine I imagine… looks like It looks like… wonder I wonder if he´s…

8 Now describe it using the vocabulary: Relatives, son-in-law, sibblings, rollneck top, beige, striped Festive, propose a toast Fireplace, mirror, lay the table, tablecloth, cutlery, starter, side dish, poultry The image reminds me of/makes me think of…  You can also speak about your personal experiences: The image reminds me of/makes me think of…

9 Comparing and contrasting pictures

10 First speak about common facts: The pictures are similar because… They both show…

11 Now focus on the differences: The pictures are different for many reasons… Compared to… In contrast, the second picture shows… The first picture…. whereas the second… Use comparative (than)

12 You can speak about other aspects: Advantages/ Disadvantages Your preference Other ideas or speculations: I believe…, I would really like to…, I feel that…, I prefer…

13 Zdroje: Obr. Č. 1 - http://www.123rf.com/photo_3726475_family-all-together-at-christmas-dinner.htmlhttp://www.123rf.com/photo_3726475_family-all-together-at-christmas-dinner.html Obr. Č. 2 - http://prestonville.org.uk/?p=1252 Časopis Bridge č. 3, ročník 16 (Listopad 2012) vydáno v Bridge Publishing House


Stáhnout ppt "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google