Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

M Y FRIEND Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.17 Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "M Y FRIEND Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.17 Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 M Y FRIEND Mgr. Petr Kalus

2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: říjen 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhMY FRIEND Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: My friend na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled slovní zásoby a základní frazeologie doplněný o cvičení na upevnění a procvičení dané slovní zásoby. Zahrnuta jsou i cvičení na samotný rozvoj mluvní dovednosti v dané tematické oblasti. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

3 Physical appearance Complete the phrases: 1. broad s……….s 17. look fr…….l 2. st……..t hair 18. look t…..ed 3. c…….y hair 19. c….te 4. w……y hair 20. st…..ky 5. pr…….nt nose 21. bu…..ing eyes 6. prot…….g ears 22. have a go….ee 7. pe……..g eyes 23. have a mo…....che 8. clean-s……..n 24. have st…..ble 9. p……mp 25. wear a b…….ce 10. s……der 26. light-sk…….d 11. s…….ny 27. have fr…..les 12. well-b….t 28. double ch…n 13. be in good s…..e 29. di….les 14. wr…….es 30. good-l….king 15. ch…..by cheeks 16. b…..hy eyebrows broad shoulders be in good shape curly hair wavy hair prominent nose protruding eyes penetrating eyes clean-shaven plump slender skinny well-built straight hair wrinkles chubby cheeks bushy eyebrows look frail look tanned cute stocky bulging eyes have a goatee moustache have stubble wear a brace dark-skinned have freckles double chin dimples good-looking

4 Physical appearance Complete the collocations: a) to be ….. ………grey 1. rosy b) to be of…........... …height/weight2. forehead c) to have a ……………….figure3. going d) to be in good …………4. bald e) look ………5. average f) ………… eyebrows6. mouth g) high …….7. shape h) ……… complexion8. frail i) wide ……..9. gorgeous j) to be going………….10. bushy going forehead gorgeous shape frail bushy average rosy mouth bald

5 Physical appearance Work in pairs. Choose one man and woman from the following pictures. Try to describe him/her in detail. Your partner must guess which person you are talking about. Your description should include some info about: 1. Body 2. Hair 3. Head and face 4. Other {frail, cute, good-looking etc.}

6 1 2 3 4 5 6

7 1 2 3 4 5

8 Character traits Match the personality adjectives with their definitions: 1. shy 2. outgoing 3.bad-tempered 4. thorough 5. punctual 6. reliable 7. caring 8. inventive 9. open-minded 10.cheerful a) willing to consider ideas and opinions that are new or different to your own b) a person who becomes angry and annoyed easily c) someone who is kind and gives emotional support to others d) very good at thinking of new and original ideas e) nervous and uncomfortable with other people f) friendly and energetic and finding it easy and enjoyable to be with others g) somebody doing things at the expected time, not late h) detailed and careful i) somebody that can be trusted or believed because they work or behave well in the way you expect j) happy and positive 9 3 7 8 1 2 5 4 6 10

9 Antonyms Use the negative prefixes un, im, in, ir or dis to create adjectives with the opposite meaning: 1. loyal 11. reliable 2. friendly 12. obedient 3. honest 13. attractive 4. helpful 14. practical 5. responsible 15. considerate 6. sensitive 16. rational 7. mature 17. kind 8. fair 9. tolerant 10. polite disloyal unfriendly dishonest unhelpful irresponsible insensitive immature unfair intolerant impolite unreliable disobedient unattractive impractical inconsiderate irrational unkind

10 Phrases for describing personality SEE + SB. + AS + ADJECTIVE I see Lucka as hard-working and helpful. SEE + SB. + AS + ADJECTIVE I see Lucka as hard-working and helpful. SB. CAN BE DESCRIBED AS + ADJ John can be described as lazy and stubborn. SB. CAN BE DESCRIBED AS + ADJ John can be described as lazy and stubborn. CONSIDER SB. + ADJ I consider Jane thorough and conscientious. CONSIDER SB. + ADJ I consider Jane thorough and conscientious. SB. SEEMS TO BE + ADJ Her son seems to be caring and loyal. SB. SEEMS TO BE + ADJ Her son seems to be caring and loyal.

11 My best friend Jack Can you imagine Jack being your best friend? Try to prepare a short description of his physical appearance and character traits. Try to use all the words and phrases you have learnt so far.

12 My best friend: hobbies and interests to be crazy about to be interested in to be keen on to be fond of to be really into can’t stand love sth. so much to be a fan of to be crazy about to be interested in to be keen on to be fond of to be really into can’t stand love sth. so much to be a fan of + ING John is keen on fishing. Mark is crazy about dancing. Jo can’t stand riding a horse.

13 Use the mind map to talk about your best friend My best friend Physical appearance Hobbies and interests Future plans Character traits What does he/she look like? What is he/she like? What does he/she do in her/his free time? What does he/she intend to do in the future?

14 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a literatura 1.VINCE, Michael. FCE Language Practice. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2003, ISBN 1-4005-00765-6. 2.SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Angličtina Otázky a Odpovědi. Dubicko: Infoa, 2008, ISBN 978-80-7240-489-6. 3.EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina Maturitní Témata. Třebíč: Petra Velanová, 2006, ISBN 978-80-86873-04-6. 4.SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Anglicko-česká maturitní témata. Dubicko: Infoa, 2002, ISBN 80-7240-082-7. 5.CAMBRIDGE UNIVERSITY. Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge : Cambridge University Press, 2003, ISBN 0-521-53105-5. Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office (Powerpoint, verze 2010).


Stáhnout ppt "M Y FRIEND Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.17 Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google