Komparation der Adjektive und der Adverbien

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Advertisements

Das Aussehen der Menschen
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.7.
Stupňování přídavných jmen v přísudku
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Autor: Tomáš Procházka
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
Německá otázka, vznik SRN a NDR
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
11. LEKCE (11. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
S TEIGERUNG PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ07 2.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_34_Německý jazyk_stupňování přídavných jmen_příslovcí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_174_ZPODSTATNĚLÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_16_ADJEKTIVE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Komparativ Autor Mgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : Ročník.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_103 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_16 Steigerung der Adjektive TEMA:Jazyková.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Stupňování přídavných jmen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
PŘÍDAVNÁ JMÉNA STUPŇOVÁNÍ.
STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Komparation der Adjektive und der Adverbien Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Mgr. Eva Matysová VY_32_INOVACE_4C4 Komparation der Adjektive und der Adverbien

Komparation der Adjektive Positiv billig Komparativ billiger Superlativ der, das, die billigste po - d, - t, - s, -sch, - ss, - ß, - x, -z tvoříme superlativ příponou - este alt – der älteste frisch - der frischeste, interessant – der interessanteste, kurz – der kürzeste

Komparation der Adjektive U adjektiv zakončených na dvojhlásku – frei, neu - jsou možné dva tvary frei - der frei(e)ste froh – der froh(e)ste

Komparativ, Superlativ vždy přehlasují alt – älter, der älteste, arm - ärmer, der ärmste hart, kalt, krank, lang, nah(e), scharf, schwach, stark, warm groß - größer, der größte, hoch, grob klug - klüger, der klügste, kurz, jung, dumm

Komparation der der Adverbien Positiv billig Komparativ billiger Superlativ am billigsten po - d, - t, - s, -sch, - ss, - ß, - x, -z příponou - esten – am ältesten, am kürzesten

Nepravidelné stupňování Positiv Komparativ Superlativ bald eher am ehesten früh früher am früh(e)sten gern lieber am liebsten gut besser am besten oft häufiger am häufigsten öfter am öftesten sehr mehr am meisten viel mehr am meisten

Nepravidelné stupňování hoch höher der höchste nah(e) näher der nächste

Nepravidelné stupňování komfortabel – komfortabler – der komfortabelste trocken – trockener – der trockenste sauer – saurer – der sauerste teuer – teurer – der teuerste

Wählen Sie Positiv, Komparativ, Superlativ, schreiben Sie an die Tafel Positiv Komparativ Superlativ Langsamer besser am ruhigsten jünger sicherer lauter klug am ehesten arm am öftesten saurer die schnellste am größten schöner am höchsten nahe teurer sauer hoch klarer gesund am nächsten die jüngste

Ergänzen Sie Positiv Komparativ Superlativ sicher …………………. ……………………. ………………. …………………. am klügsten Nah(e) …………………. …………………….. ………………. besser …………………….. ………………. …………………. am liebsten ………………. eher ……………………. viel …………………. …………………… ……………….. interessanter ……………………. ……………….. …………………… am teuersten jung …………………… …………………….

Übersetzen Sie V srpnu je nejtepleji, v lednu nejchladněji. Naše kočka spí nejraději v mé posteli. Co se ti líbí nejvíce? Zítra musím vstávat dříve. Její syn je nejpilnější ve třídě. Mluv prosím pomaleji. Můžeš jet rychleji? Karin se učí nejlépe ve třídě.

Lösung Im August ist es am wärmsten, im Januar am kältesten. Unsere Katze schläft am liebsten in meinem Bett. Was gefällt dir am meisten? Morgen muss ich früher aufstehen. Ihr Sohn ist der fleißigste in der Klasse. Sprich bitte langsamer. Kannst du schneller fahren? Karin lernt am besten in der Klasse.

Zdroje D. Dusilová – Sprechen Sie Deutsch, 2. díl, Polyglot, 2001 Direkt 2, Němčina pro střední školy, Klett, 2007

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_4C4 Jméno autora: Mgr. Eva Matysová Název práce: Komparation der Adjektive und der Adverbien Předmět: Německý jazyk Ročník: Třetí Časová dotace: 1 vyučovací hodina Vzdělávací cíl: Objasnit a procvičit princip stupňování adjektiv a adverbií, současně procvičit skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém, bez členu Pomůcky: Dataprojektor Poznámka: Inovace: Využití výpočetní techniky ve výuce Datum vytvoření DUM: 7. 9. 2012