Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Zájmena přivlastňovací
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Množné číslo podstatných jmen: V mn. čísle májí podst
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Délka trvání:10 minut Ročník:7.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
M N O Ž N É Č Í S L O PODSTATNÝCH JMEN.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
DUM - Digitální Učební Materiál
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Německý jazyk MEINE FAMILIE UND ICH 7. ročník 8. ročník
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Stupňování přídavných jmen v přísudku
Komparation der Adjektive und der Adverbien
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 22Číslo.
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
PREPOSITIONS ON, IN, UNDER Zmáčkni klávesu F5. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 02Číslo.
VY_32_INOVACE_07_Sluneční soustava Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení DUM Fi- DUM Autor
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Wir lieben die neue Technik.. Odhadneš? der PC počítač das Notebook,der Laptop notebook die senden poslat mail im Internet sein být na internetu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_34_Německý jazyk_stupňování přídavných jmen_příslovcí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Komparativ Autor Mgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Stupňování přídavných jmen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052 Číslo sady  22 Číslo DUM  01 Předmět  Německý jazyk Tematický okruh  Slovní zásoba a gramatika pro 3., 4. ročník Název materiálu  Menschen wie du und ich Autor  Mgr. Marta Klausnitzerová Datum tvorby  září 2013 Ročník  3. ročník Anotace Prezentace zaměřená na procvičování slovní zásoby 16. lekce učebnice DIREKT 2 a stupňování přídavných jmen.   Metodický pokyn Žáci řeší jednotlivá cvičení podle zadání. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marta Klausnitzerová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Menschen wie du und ich (?) 16. Lektion - Wortschatz und Komparation der Adjektive

Übersetzen Sie den Wortschatz! der Erfolg fehlen - úspěch - chybět das Ergebnis gefallen - výsledek - líbit se bestimmt hässlich - určitě - ošklivý bequem interessant - pohodlný - zajímavý

Übersetzen Sie den Wortschatz! sauber vielleicht - čistý - snad, možná die Umfrage wirklich - anketa - opravdu, skutečně verdienen die Sendung - vydělávat - vysílání vergleichen sammeln - porovnávat - sbírat

Übersetzen Sie den Wortschatz! reich das Mitglied - bohatý - člen Recht haben das Model - mít pravdu - model leiten passen - vést - hodit se der Mensch der Rentner - člověk - důchodce

Wiederholen Sie die Adjektive und ihre Gegenteile billig schnell - levný x drahý (teuer) - rychlý x pomalý (langsam) faul bequem x unbequem - líný x pilný (fleißig) - pohodlný x nepohodlný jung ruhig - mladý x starý (alt) - klidný x neklidný (unruhig) arm lustig - chudý x bohatý (reich) - veselý x smutný (traurig) launisch klug - náladový x vyrovnaný - chytrý x hloupý (dumm) (ausgeglichen)

Ergänzen Sie das richtige Wort in die Lücke! 1. Ich glaube nicht, das er ______ hat. a) passt 2. Mir _______ er nicht. b) bestimmt 3. Du wirst es ________ schaffen. c) Recht 4. Ich will mit dir ______ Zeit verbringen. d) Umfrage 5. ________ Sie dieses Bild mit dem zweiten. e) fehlst 6. Er ________ sehr gut zu dir. f) gefällt 7. Du _________ mir. g) mehr 8. Wir machen eine _________. h) verglei -chen

Die Lösung! Řešení! 1. c 2. f 3. b 4. g 5. h 6. a 7. e 8. d

Die Lösung! Jetzt übersetzen Sie die Sätze! 1. Ich glaube nicht, das er Rech hat. → Nemyslím si, že má pravdu. 2. Mir gefällt er nicht. → Nelíbí se mi. 3. Du wirst es bestimmt schaffen. → Ty to určitě zvládneš. 4. Ich will mit dir mehr Zeit verbringen. → Chci s Tebou trávit více času. 5. Vergleichen Sie dieses Bild mit dem zweiten. → Porovnejte tento obrázek s tím druhým. 6. Er passt sehr gut zu dir. → Hodí se k Tobě moc dobře. 7. Du fehlst mir. → Ty mi chybíš. 8. Wir machen eine Umfrage. → Děláme anketu.

Ergänzen Sie die Gegenteile der Adjektive! billig schlank reich lustig lang jung schön ruhig glücklich fleißig klug

Die Lösung! Řešení! Adjektiv Gegenteil billig teuer schlank dick reich arm lustig ernst lang kurz jung alt schön hässlich ruhig unruhig glücklich unglücklich fleißig faul klug dumm

Stupňování přídavných jmen – 1. stupeň (Positiv) 1. stupeň přídavných jmen používá se ve spojení: so (tak) + 1. stupeň + wie (jako) Př. Felix je tak oblíbený jako Jonas. → Felix ist so beliebt wie Jonas. Übersetzen Sie! 1. Moje rodiče nejsou tak bohatí jako tvoje rodiče. → Meine Eltern sind nicht so reich wie deine Eltern. 2. Ta kniha není tak zajímavá jako ten film. → Das Buch ist nicht so interessant wie der Film. 3. Můj manžel není tak vyrovnaný jako já. → Mein Ehemann ist nicht so ausgeglichen wie ich.

Stupňování přídavných jmen – 2. stupeň (Komparativ) 2. stupeň příd. jmen tvoří se připojením koncovky -er k základnímu tvaru (v 1. stupni) sportlich – sportlicher u některých jednoslabičných př. jmen dochází navíc k přehlásce kmenových samohlásek a, u, o. jung jung - jünger lang lang – länger Übersetzen Sie! Př. Můj otec je starší než moje matka. → Mein Vater ist älter als meine Mutter.

Stupňování přídavných jmen – 2. stupeň Některá příd. jména mají nepravidelné stupňování. gut (dobrý) gut – besser (lepší) viel (hodně) viel – mehr (více) hoch (vysoký) hoch – höher (vyšší) gern (rád) gern – lieber (raději) Srovnávání nerovnocenných jevů pomocí 2. stupně se vyjadřuje částicí als (než).

Ergänzen Sie die den Komparativ (2 Ergänzen Sie die den Komparativ (2. stupeň) und übersetzen Sie die Adjektive! stupeň česky 2. stupeň gut gern viel hoch oft bald

Die Lösung! Řešení! stupeň česky 2. stupeň gut dobrý besser lepší gern rád lieber raději viel hodně mehr více hoch vysoký höher vyšší oft často öfter, häufiger častější bald brzy eher dříve

Stupňování přídavných jmen – 3. stupeň (Superlativ) 3. stupeň přídavných jmen Tvoří se na dvěma způsoby: Podle toho, zda je v postavení přívlastku nebo přísudku (doplňku), tj. po slovese. 1) 3. stupeň v postavení přívlastku der / die / das + základní tvar + (e)ste Př. To je nejhezčí žena světa. → Das ist die schönste Frau der Welt. Übersetzen Sie! 1. Sněžka je nejvyšší hora České republiky. → Die Schneekoppe ist der höchste Berg der Tschechischen Republik.

Stupňování přídavných jmen 2) 3. stupeň přídavných jmen ve funkci přísudku. am + základní tvar + (e)sten Př. Tahle žena je nejsympatičtější ze všech. → Diese Frau ist am sympathischsten von allen. U přídavných jmen končících na -t, -d, -z, -sch, -ß, se vkládá mezi kmen a koncovku -e.

Stupňování přídavných jmen I ve 3. stupni dochází stejně jako ve 2. stupni u některých přídavných jmen k přehlásce a, o, u ve kmeni. groß – das größte – am größten lang – das längste – am längsten Nebo se jejich 3. stupeň tvoří stejně jako 2. stupeň nepravidelně. gut – der / die / das beste – am besten (přeložte) → am besten - nejlépe viel – der / die / das meiste – am meisten (přeložte) → am meisten - nejvíce hoch – der / die / das höchste – am höchsten (přeložte) am höchsten - nejvyšší gern – der / die / das liebste – am liebsten (přeložte) am liebsten - nejraději Pozor! meistens = většinou

Ergänzen Sie die Komparation der Adjektive! Stupeň 2. Stupeň 3. stupeň gern arm lustig teuer fleißig billig gut lang kurz viel oft bald

Die Lösung! Stupeň 2. Stupeň 3. stupeň gern lieber am liebsten arm ärmer am ärmsten lustig lustiger am lustigsten teuer teurer am teuersten fleißig fleißiger am fleißigsten billig billiger am billigsten gut besser am besten lang länger am längsten kurz kürzer am kürzesten viel mehr am meisten oft öfter am öftesten, am häufigsten bald eher am ehesten

Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form! 1. Du fehlst ihm _______, als du denkst. (viel) 2. Früher warst du __________ als heute. (lustig) 3. Er ist jetzt __________ als früher. (ernst) 4. Das ist das _________ Fest, das ich je gesehen habe. (schön) 5. Fleisch ist nicht so _________ wie Gemüse. (gesund) 6. Gemüse ist __________ als Fleisch. (gesund) 7. Für mich ist es __________ als für dich. (wichtig) 8. Herr Walter ist _____ ___________ von allen in unserem Betrieb. (fähig) 9. Ich finde diese Situation _____ ___________. (lustig) 10. Er kommt _________, als du denkst. (bald)

Die Lösung! 1. Du fehlst ihm mehr, als du denkst. (viel) 2. Früher warst du lustiger als heute. (lustig) 3. Er ist jetzt ernster als früher. (ernst) 4. Das ist das schönste Fest, das ich je gesehen habe. (schön) 5. Fleisch ist nicht so gesund wie Gemüse. (gesund) 6. Gemüse ist gesünder als Fleisch. (gesund) 7. Für mich ist es wichtiger als für dich. (wichtig) 8. Herr Walter ist am fähigsten von allen in unserem Betrieb. (fähig) 9. Ich finde diese Situation am lustigsten. (lustig) 10. Er kommt eher, als du denkst. (bald)

Zdroje Motta, Giorgio; Ćwikowska Beata; Vomáčková Olga. Direkt 2 Němčina pro střední školy. Praha, 2007. ISBN 978-80-86906-81-2. S.77, 261, 262.