P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
česko-německé spolupráce předškolních zařízení
Advertisements

Was schätzen Sie an ihrer Stadt, an der Natur in der Umgebung?
1.
Předložky v časových údajích
NJ - gramatika Předložky – 3-4.pád.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Zakladatelé / Gründer Ústecký kraj Svazek obcí v regionu Krušných hor
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Sich für einen Job zu entscheiden, heißt neue Chancen wahrzunehmen
NJ - gramatika Předložky – 3. pád.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
DresdenDresden Den první – Der erste Tag Výprava z Teplic natěšená na týden plný překvapení a poznání Unser Praktikum in Dresden hat.
Was ist eine Bachelorarbeit?
Komm zu einer Party! ů.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zentrum der Stadt die Karte Rožnov pod Radhoštěm.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Předmět: Německý jazyk Ročník: 4. Téma: Všeobecná konverzační témata
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ESV-Design Zusammenarbeit ECCB/Südböhmen – O.Ö. Energiesparverband/Oberösterreich O.Ö. Energiesparverband 4020 Linz, Landstraße 45 T:
P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
Exkursion in München.
Tandem Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Iva Tesařová, Lisa Minet 26. – 30.
Označení DUM Fi- DUM Autor
T AG DER N ACHBARSPRACHEN D EN JAZYKŮ SOUSEDŮ 2014 MŠ K LÍČEK N OVÝ B OR.
Konverzace v německém jazyce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Stadtverkehr - Verkehrsmittel
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_06 Název materiálu:Slaný – meine Stadt Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace seznamuje.
Die schönsten Städte Deutschlands
Das Schlesische Gymnasium Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dana Pavelková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Wir treiben Sport / 1 / BADEN. Přečti, přelož a řekni, jak je to u vás. Nová slovíčka hledej ve slovníku. Sehr oft fahren wir nach Waldmünchen oder nach.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
S CHULE PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.05 Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_10_SCHWEIZ.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 I N DER FREMDEN S TADT Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
BRD - DAS SCHULSYSTEM Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření26.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
HOF - ERASMUS David Kouba.
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tschechien – Schulsystem
Kunst und Kultur in Tschechien
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

P L Z E Ň 2 0 1 5 Evropské hlavní město kultury Europäische Kulturhauptstadt S T R U K T U R A A Z A P O J E N Í DO P R O G R A M U S t r u k t u r u n d E i n b i n d u n g i n d a s P r o g r a m m

ERFOLGREICHE BEWERBUNG VÍTĚZNÁ PŘIHLÁŠKA ERFOLGREICHE BEWERBUNG TITUL EHMK 2015 DER EKH 2015-TITEL ROK 2015 DAS JAHR 2015 PLZEŇ jako EVROPSKÁ KULTURNÍ METROPOLE PO ROCE 2015 PILSEN ALS EUROPÄISCHE KULTURMETROPOLE NACH 2015 OBYVATELÉ MĚSTA STADTBEWOHNER

S T R U K T U R A P R O G R A M U TÉMATA 4 hlavní programové proudy 1. Umění a technologie 2. Vztahy a city 3. Transit a menšiny 4. Příběhy a prameny

und des Pilsner Kreises Die S T R U K T U R des P R O G R A M M S THEMEN Die 4 Hauptgruppen des Programms PROJEKTE aus der Bewerbung BANK des KREATIVEN KAPITALS FINANZIERUNGS- GRANTS der Stadt Pilsen und des Pilsner Kreises BEGLEIT- PROGRAMM PARTIZIPATION In Zusammenarbeit mit KULTUR-EINRICHTUNGEN u. der ÖFFENTLICHEN VERWALTUNG REGION PLZEŇSKO HAUPT- 1. Kunst und Technologie 2. Bezüge und Gefühle 3. Transit und Minderheiten 4. Geschichten und Quellen

HLAVNÍ PROGRAM Hauptprogramm město / Stadt SYSTÉMOVÁ STAVBA PROGRAMU /ve městě i regionu/ AUFBAU DES PROGRAMMS /in Stadt und Region/ HLAVNÍ PROGRAM Hauptprogramm spolupráce – evropský rozměr otevřené výzvy přímá mezinárodní Offene Aufforderungen Direkte internationale Zusammenarbeit – europäische Dimension ŠPIČKA Spitze KULTURNÍ INSTITUCE VEŘEJNÁ SPRÁVA Kulturinstitutionen Verwaltung BANKA KREATIVNÍHO KAPITÁLU Bank des kreativen Kapitals DOPROVODNÝ PROGRAM BEGLEITPROGRAMM PROJEKTY Z PŘIHLÁŠKY Projekte aus der Anmeldung P A R T I C I P A C E / P A R T I Z I P A T I O N přímá spolupráce Direkte Zusammenarbeit sociální internetová platforma pro individuální i firemní vstup do programu Soziale Internet-Plattform für individuellen und Firmeneinstieg ins Programm otevřeno všem, kdo chtějí podpořit svým potenciálem EHMK 2015 Für alle, die EKH 2015 mit ihrem Potential unter- stützen wollen otevřené výzvy a spolupráce Offene Aufforderungen und Zusammen- arbeit město / Stadt Region

HLAVNÍ PROGRAM Hauptprogramm ROZSAH PROGRAMU 2011 - 2015 kvalifikovaný odhad pro město i region PROGRAMMUMFANG 2011 – 2015 Qualifizierte Schätzung für Stadt und Region ŠPIČKA Spitze KULTURNÍ INSTITUCE VEŘEJNÁ SPRÁVA Kulturinstitutionen Verwaltung BANKA KREATIVNÍHO KAPITÁLU Bank des kreativen Kapitals DOPROVODNÝ PROGRAM BEGLEITPROGRAMM PROJEKTY Z PŘIHLÁŠKY Projekte aus der Anmeldung P A R T I C I P A C E / P A R T I Z I P A T I O N 200 projektů 85 projektů 95 projektů 374 projektů 276 projektů 1.030 projektů

HLAVNÍ programové PROUDY – Hauptprogrammbereiche 1. 2. 3. 4. 5. DRAMATURGIE PROGRAMU Programm-DRAMATURGIE HLAVNÍ programové PROUDY – Hauptprogrammbereiche 1. UMĚNÍ A TECHNOLOGIE Kunst und Technologie 2. VZTAHY A CITY Bezüge und Gefühle 3. TRANSIT A MENŠINY Transit und Minderheiten 4. PŘÍBĚHY A PRAMENY Geschichten und Quellen 5. SVĚTOVAR ZÁPADOČESKÉ BAROKO LAND ART INDUSTRIÁLNÍ DĚDICTVÍ Westböhmisches Barock Land Art Industrielles Erbe Region město Stadt 7

R E G I O N Á L N Í P R O G R A M O V É L I N I E R e g i o n a l e P r o g r a m m l i n i e ZÁPADOČESKÉ BAROKO LAND ART INDUSTRIÁLNÍ DĚDICTVÍ Westböhmisches Barock Land Art Industrielles Erbe

ZÁPADOČESKÉ BAROKO Westböhmisches Barock od drobné sakrální architektury k Santinimu Aichlovi von der feinen Sakralarchitektur bis zu Santini-Aichel 9

LAND ART obnova míst umění v krajině vzkříšení poutních cest Erneuerung von Orten Kunst in der Landschaft Wiederbelebung von Wanderwegen LAND ART 10

INDUSTRIÁLNÍ DĚDICTVÍ INDUSTRIELLES ERBE 11

Majáky Cesty Síť 2015 / Synapsis Autobus bláznů NÁSTROJE TVORBY PROGRAMU PRO REGION Instrumente zur Programmgestaltung für die Region Majáky Cesty Síť 2015 / Synapsis Autobus bláznů Leuchttürme Wege Netz 2015 / Synapsis Bus der Narren Co navrhujeme realizovat v rámci regionálního programu? Návrh je výsledek práce pracovní skupiny region K návrhu jsme dospěli po důkladném zhodnocení stávajícího potenciálu / s čím je možné pracovat prakticky okamžitě, bez nutných investic Občanské aktivity, spolky, sdružení, MAS, síť regionálních institucí Kulturní a industriální dědictví / revitalizace, oživení Rozmanitost krajiny / potřeba jejího zachování Hledali jsme silná a nosná témata s evropskou i participativní dimenzí Čtyři programové proudy projektu Plzeň 2015 jsme doplnili o tři regionální programové linie 12

PARTICIPACE - zapojení obyvatel Partizipation - Bürger-Einbindung vytvořit platformu pro komunikaci nabízet otevřený prostor, v němž budou moci obyvatelé města uplatnit a prezentovat svoje dovednosti a schopnosti motivovat obyvatele ke společenské odpovědnosti a k vytváření komunity eine Kommunikations-Plattform zu schaffen einen offenen Raum zu bieten, in dem die Einwohner der Stadt ihre Fertigkeiten und Fähigkeiten zur Geltung bringen und präsentieren können die Einwohner zu einer gemeinsamen Verantwortung und dem Schaffen einer Gemeinschaft zu motivieren www.plzen2015.cz 13

PARTICIPACE - zapojení obyvatel Partizipation - Bürger-Einbindung umožnit lidem, aby rozvíjeli svůj tvořivý potenciál bez obvyklých hodnotících schémat, uplatňovaných ve škole a bez kritérií, kladených na profesionální uměleckou práci přispět k profesionalizaci neziskových organizací, působících v kultuře a v souvisejících oblastech den Menschen zu ermöglichen, ihr schöpferisches Potential abseits herkömmlicher schulischer Bewertungsschemata zu entwickeln und ohne die Kriterien, die an professionelle künstlerische Arbeit gestellt werden zur Professionalisierung gemeinnütziger Organisationen, die im Bereich Kultur und benachbarten Sparten tätig sind, beizutragen www.plzen2015.cz 14

Instrumente der Partizipation Nástroje participace Instrumente der Partizipation zapojení prostřednictvím dobrovolné práce (všechny sociální a věkové skupiny, včetně firemního dobrovolnictví) členství v Klubu strážných andělů Einbindung mittels freiwilliger Arbeit (alle sozialen und Altersgruppen, einschließlich Firmenfreiwilligen) Mitglied im „Klub der Schutzengel“ www.plzen2015.cz 15

Instrumente der Partizipation Nástroje participace Instrumente der Partizipation formou vlastního projektu participativního charakteru v přípravných letech nebo v rámci programu v roce 2015 (tematické okruhy budou součástí vypisovaných jednoletých grantů OK MMP a Otevřených výzev společnosti Plzeň 2015) v rámci doprovodného programu in Form eines eigenes Projekts mit Partizipationscharakter in den Vorbereitungsjahren oder im Rahmen des Programms im Jahre 2015 (Themenbereiche sind Bestandteil der ausgeschriebenen einjährigen Zuschüsse OK MMP und der Offenen Ausschreibungen der Gesellschaft Plzeň 2015) im Rahmen des Begleitprogramms www.plzen2015.cz 16

JEDER KANN SICH IN DIE PROGRAMMGESTALTUNG EINBRINGEN! KAŽDÝ SE MŮŽE ZAPOJIT DO TVORBY PROGRAMU! KULTURNÍ INSTITUCE VEŘEJNÁ SPRÁVA NEZISKOVÝ SEKTOR SOUKROMÝ SEKTOR JEDNOTLIVCI JEDER KANN SICH IN DIE PROGRAMMGESTALTUNG EINBRINGEN! KULTURINSTITUTIONEN ÖFFENTLICHE VERWALTUNG GEMEINNÜTZIGER SEKTOR PRIVATER SEKTOR EINZELPERSONEN 17

D A N K E für Ihre Aufmerksamkeit! D Ě K U J E M E za pozornost! D A N K E für Ihre Aufmerksamkeit! Mgr. Tomáš Froyda Ř e d i t e l / L e i t e r d e s P r o j e k t s P l z e ň 2 0 1 5 Mgr. Yvona Kreuzmannová U m ě l e c k á ř e d i t e l k a / k ü n s t l e r i s c h e L e i t e r i n www.plzen2015.eu