Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. EXPRESIONISMUS VY_32_INOVACE_ listopadu 2013
Namaluj pořádně rozzuřeného psa. 2.Jaké výrazové prostředky jsi použil při své tvorbě? Např. deformace tvaru, realistické zobrazení…
Porovnej svůj obrázek s těmito díly. Hledej v obrazech podobnosti a souvislosti 1 Ernst Ludwig Kirchner, Fränzi před vyřezávanou židlí 2 Franz Marc, Velcí modří koni 3 August Macke, Zoologická zahrada
4 03 důraz kladen na sytou, čistou, až agresivní barevnost (vše dané subjektivním názorem umělce)
5 03 barvou se nepopisují předměty, postavy, ale vyjadřují se jí pocity, duševní stavy, dojmy, nálady
6 03 k dosažení silnějšího výrazu používají záměrnou deformaci tvarů, nadsázky a zkratky
7 03 používají dynamických čar často přetažených za konturu
8 03
9 4. Vytvoř si galerii expresionistů a představ nám ji. Autor a název díla:……..………………………………… Franz Marc, Velcí modří koni
Použité zdroje: Obrázky: [1] MEFUSBREN69. Kirchner - Fränzi vor geschnitztem Stuhl [online] [cit ]. Dostupné z: [2] THINE ANTIQUE PEN. Large Blue Horses [online] [cit ]. Dostupné z: [3] MEFUSBREN69. Zoologischer Garten [online] [cit ]. Dostupné z: Text: Expresionismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Expresionismus. Artmuseum [online] [cit ]. Dostupné z: 10