CJBB75 Základy využití korpusu pro praxi st. 10.50-12.25 G13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Advertisements

Mgr. Iva Celbová konzultant SEFIRA spol. s r.o.
CJBB75 1 ZPK CJBB CJBB75 2 Je to, co je skryto ve značce „stupeň“, jediné, co je možné se z korpusu dozvědět o stupňování v češtině ? Pozice.
CJBB75 1 ZPK CJBB75 čtvrtek G
Využití korpusů v překladatelské praxi II
New Catholic Encyklopedia Gale Virtual Reference Library (producent Thomson Gale)
Kontextový diagram Seznam aktérů Seznam událostí Kontextový diagram
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
SEZNAMTE SE S ČESKÝM NÁRODNÍM KORPUSEM!
CJBB84 1 ZPK CJBB75 čtvrtek G
CJBB84 1 GAK CJBB CJBB84 2 Využití morfologických vlastností českého slovesa při formulaci dotazu při vyhledávání deverbativ od tvaru od.
Český národní korpus. Spolupracující instituce Filozofická fakulta UK Matematicko-fyzikální fakulta UK Fakulta informatiky MU Filozofická fakulta MU Ústav.
Workshop o paralelním korpusu InterCorp
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Úvod do korpusové lingvistiky 4
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
GAK – CJBB84 čt Vyhledávání v korpusu s/bez použití lemmatizace a morfologických značek Základní vyhledávání v korpusu Obsah:
Bc. Martin Dostal. Co to je sémantické vyhledávání? Vyhledávání s využitím "umělé inteligence" Vyhledávání v množině dat na stejné téma katastrofy sport.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Internet – vyhledávání dopravního spojení VY_32_INOVACE_04 Sada.
ACM Digital Library PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
KORPUSOVÁ LINGVISTIKA. ÚKOL Prozkoumejte gradační vlastnosti adjektiv v konstrukci "nicht nur ADJ (...) sondern", např. nicht nur hübsch, sondern auch.
DIACHRONIE A KORPUSY (DČNK) Úvod do korpusové lingvistiky 10.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
KORPUS V MODERNÍM SLOVA SMYSLU A BUDOVÁNÍ KORPUSŮ 1 Úvod do korpusové lingvistiky 2.
Jak mohu kontrolovat své aktuální výpůjčky z Knihovny PA ČR a termíny jejich vrácení.
 U řady jmen s kmenem zakončeným skupinou dvou nebo více souhlásek, např. hra, kresba, látka, astra, ondatra, se v G. pl. do skupiny vkládá e: her, kreseb,...“(Cvrček.
CJBB84 1 GAK – CJBB84 st
Korpusová lingvistika ( 3 ) Jan Radimský FF JU České Budějovice.
Upozornění (systémová) Menu Vyhledávací kritéria pro úkoly Záhlaví tabulky –možnost řazení podle sloupců Stránkování Stav úkolu| Atributy.
Upozornění (systémová) Menu Vyhledávací kritéria pro úkoly Záhlaví tabulky –možnost řazení podle sloupců Stránkování Stav úkolu| Atributy.
Syntetické futurum v češtině
CJBB84 1 GAK – CJBB84 st
European Computer Driving Licence
CJBB CJBB75.
EndNoteWeb a ResearcherID – užitečné nástroje Web Of Science
CJBB75 1 ZPK CJBB75 středa G
KORPUSY A KVANTITATIVNÍ DATA Úvod do korpusové lingvistiky 11.
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty SPSP Mgr. Dana Mazancová, DiS. Brno, 11. dubna 2013 Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií.
Lingvistický software Morfologický analyzátor – AJKA Morfologický analyzátor – AJKA Morfologická databáze – I_PAR Morfologická databáze – I_PAR Desambiguace.
VÝVOJ PODNIKOVÝCH APLIKACÍ NA PLATFORMĚ JAVA - CVIČENÍ Zbyněk Šlajchrt Část 7.
PRAXE V ČESKÉM PROSTŘEDÍ Úvod do korpusové lingvistiky 5.
Analýza průchodu studentů kurzem Vzdělávací technologie 1
Úvod do korpusové lingvistiky seminář pro magisterské studium
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Verze 22 systému Aleph školení klienta 1. Struktura systému Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy – KNA01 ostrá báze Administrativní.
Jak začít s… …přeshraničním projektem Mgr. Gabriela Grycová Krajský úřad kraje Vysočina Jihlava
METODY A NÁSTROJE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ NA INTERNETU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
ACM Digital Library PhDr. Ivana Reznerová
Oxford WordSmith Tools 4.0
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Základy práce s korpusem seminář pro bakalářské studium
METODY A NÁSTROJE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ NA INTERNETU
CJBB CJBB84.
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
EconLit with Full Text Ivana Reznerová
ÚKL CJBB CJBB84.
Informační a komunikační technologie
ZPK CJBB CJBB75.
Jazykové korpusy (lingvistika, filologie, výuka jazyků)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do korpusové lingvistiky 3
ACM Digital Library Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Základní informace - Ovládání systému
Transkript prezentace:

CJBB75 Základy využití korpusu pro praxi st G13

Výuka ZS Organizační pokyny, základy – Bonito ÚKOL 1 : Vyplnit žádost, získat heslo Různé korpusy a rozdíly v anotačních schématech (tokenizace, lemmatizace, tagging, disambiguace, tagset) ÚKOL 2 Porovnat tagset morfologických značek pražských a brněnských (text ke studiu) Jak lze v korpusu hledat doklady pro pravopisné a jiné varianty ÚKOL 3 z učebnice Jak využívat ČNK cvičení: 12/4, 5, 6, a 14/ Jak lze v korpusu hledat doklady pro výzkum slovotvorby ÚKOL 4 z učebnice Jak využívat ČNK cvičení: 17/4, 6, 7, 18/11, 19/15, 21/ Jak lze v korpusu hledat doklady pro výzkum lexika ÚKOL 5 z učebnice Jak využívat ČNK cvičení: s. 47nn ÚKOL ÚKOL Zpt. test

19.9. Organizační pokyny a) Na www - Dohody a registrace si opatřete uživatelská přístupová práva k programu Bonito. b) Na www - Manuál a instalace - Instalace si stáhněte na svůj domácí počítač program Bonito. c) Na www - Dostupné korpusy si nastudujte informace o korpusech ČNK. d) Na www - Manuál a instalace si nastudujte informace o tom, jak zadávat dotazy v programu Bonito.

Bonito

Menu Korpus Souhrnné informace Implicitní atribut

Základní vyhledávání v korpusu Obsah: Vyhledávání tvaru slova nebo slovního spojení Vyhledávání podle atributu lc (lowercase) Vyhledávání podle atributu lemma Vyhledávání podle atributu tag (morfologická značka) Nastavení implicitního atributu Hledání v rámci jedné věty Vyhledávání tvaru slova nebo slovního spojení Vyhledávání podle atributu lc (lowercase) Vyhledávání podle atributu lemma Vyhledávání podle atributu tag (morfologická značka) Nastavení implicitního atributu Hledání v rámci jedné věty

Menu Konkordance Zpět k předchozí Vpřed k následující Statistiky – Frekvenční distribuce

Menu Zobrazení Zdroje Atributy Kontext Rozsah

Zobrazení názvu díla a autora

Domácí úkol na Vyplnit žádost a získat heslo Stáhnout na svůj počítač bonito Na www ÚČNK prostudovat výše uvedené části manuálu korpusového manažeru BONITO